Z burmistrzem do protokołu
8 sierpnia 2003
Czasem udając się do urzędu dzielnicy z jakąś sprawą nie wiemy, gdzie powinniśmy się zgłosić. Nie każdy mieszkaniec ma dokładne rozeznanie w strukturze urzędu i zasadach jego funkcjonowania. Wkrótce wszyscy interesanci będą mogli skorzystać z dużego ułatwienia. Powstaje bowiem wydział obsługi mieszkańców.
- Punkt informacyjny w holu głównym urzędu ma służyć pomocą mieszkańcom. Można zgłaszać się tu osobiście lub telefonicznie - wyjaśnia Janusz Janik, naczelnik wydziału obsługi mieszkańców. - Wszyscy, którzy telefonują do urzędu i nie są w stanie dokładnie powiedzieć na centrali, z kim chcieliby uzyskać połączenie, będą kierowani do punktu informacyjnego, gdzie uzyskają pomoc - dodaje.
W punkcie będzie można także zapisać się na rozmowę z burmistrzem. Zgodnie z niedawnym zarządzeniem prezydenta Lecha Kaczyńskiego każda rozmowa, w której bierze udział mieszkaniec zgłaszający się z jakimś problemem do burmistrza będzie protokołowana. Z kolei, jak informuje Janusz Janik, wizyta u naczelnika dowolnego wydziału nie wymaga już takiej skomplikowanej procedury. Można po prostu wejść do pokoju danej osoby w godzinach urzędowania i zostać przyjętym od razu. Oczywiście zwracamy uwagę na fakt, że trwa obecnie sezon urlopowy i wielu osób może po prostu nie być w pracy.
Wydział obsługi mieszkańców dopiero zaczyna działać. Docelowo zajmie się także monitorowaniem wszystkich wpływających do urzędu spraw. Interesant będzie mógł bez trudu sprawdzić, w jakiej fazie realizacji jest w danej chwili sprawa, z którą wystąpił do urzędu. Zakłada się, że pełną parą wydział zacznie pracować od początku przyszłego roku.
Grzegorz Ciesielski