Inwestycje

źródło: UM Warszawa
Tory zamiast jezdni. Tramwajowa rewolucja na Woli
Bezkolizyjny przejazd na Reducie Wolskiej zostanie zastąpiony torowiskiem - to najważniejsza zmiana, jaka zajdzie podczas budowy nowej linii.
Tramwaje Warszawskie rozpoczęły właśnie poszukiwania firmy, która zajmie się budową linii tramwajowej między Skierniewicką a parkiem Powstańców Warszawy. Nowe połączenie ma przyspieszyć przejazd z Jelonek i Odolan do rond Daszyńskiego i ONZ oraz znajdujących się wokół nich biurowców. Podczas budowy zniknie bezkolizyjny przejazd dla samochodów przy Reducie Wolskiej - zastąpi go torowisko z przystankiem tramwajowym na poziomie -1.
Tramwaj na Kasprzaka - kiedy budowa?
- Na 2,3 km trasy między Wolską a Skierniewicką zbudujemy nowe tory - zapowiada warszawski ratusz. - Istniejące tory o długości ok. 1,2 km na Wolskiej i Kasprzaka zostaną zmodernizowane. Pasażerowie będą mogli korzystać z sześciu nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona.
Według zapowiedzi ratusza budowa zakończy się w 2023 roku. Szacunkowy koszt inwestycji wyniesie ponad 240 mln zł brutto.
(dg)
Zysk z samochodów są malutkie? Serio? Akcyza zawarta w paliwie to 30% wpływów do budżetu gdzie z komunikacji miejskiej jest 1% a i czasem trzeba dopłacać.
Zysk z samochodów są malutkie? Serio? Akcyza zawarta w paliwie to 30% wpływów do budżetu gdzie z komunikacji miejskiej jest 1% a i czasem trzeba dopłacać.
Poza tym akcyza trafia do rządu a nie konkretnych miejscowości. Wszystkie inwestycje miejskie są robione za własną kasę, a nie za kasę rządu.
Zysk z samochodów są malutkie? Serio? Akcyza zawarta w paliwie to 30% wpływów do budżetu gdzie z komunikacji miejskiej jest 1% a i czasem trzeba dopłacać.
Zaden problem, prosze zrobic wiadukt. A nie, zapomnialem, ze to miasto jest anty samochodowe. Zwezamy drogi, budujemy nowe przejscia, a ze wiecej korkow i spalin to juz sprawa drugorzedna.
więcej