REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuł partnerski

Śniadanie dla cukrzyka: 5 pomysłów na dania, które dodadzą energii!

Śniadanie dla cukrzyka: 5 pomysłów na dania, które dodadzą energii!

Dieta cukrzyka pomimo konieczności ograniczenia produktów o wysokim indeksie glikemicznym może być pyszna, zdrowa i dodawać energii. Jakie danie będą stanowiły dla cukrzyka bombę energetyczną na samym początku dnia?

Pomysły na śniadania dla cukrzyca, które dodają energii

Śniadanie stanowi najważniejszy posiłek dnia. Taki posiłek powinien składać się z produktów bogatych w tłuszcze, białka oraz węglowodanów, charakteryzujących się niskim indeksem glikemicznym. Z tego powodu warto zastąpić tradycyjne białe pieczywo ciemnym zamiennikiem. W razie konieczności dosłodzenia posiłku, cukrzycy mogą korzystać z takich zamienników jak: ksylitol, stewia czy erytrytol. Warto również korzystać z takich rozwiązań, jak kasze czy rośliny strączkowe.

Dodająca energii owsianka

Warto, aby mleko, na którym bazuje owsianka, było o niskim indeksie glikemicznym. Diabetycy często korzystają z roślinnych zamienników spełniających te kryteria. Płatki dodane do posiłku mogą być płatkami owsianymi górskimi lub orkiszowe. Ważne, aby nie był do nich dodany cukier w żadnej formie. Po zalaniu płatków gorącym mlekiem pozostaje dodać dodatki. Może to być pozytywnie wpływające na zdrowie cukrzyka, a zarazem dodające energie masło orzechowe. Sprawdź na blogu Ggazetkowo.pl więcej korzyści zdrowotnych związanych ze spożywaniem orzechów. Warto również dodać owoce o niskim indeksie glikemicznym jak np.:. Truskawki, maliny, brzoskwinie czy gruszki.

Jajecznica z dodatkami

Jajka to produkty, które przy niepodnoszeniu zawartości glukozy we krwi są w stanie dodać dużo energii. Portal Gazetkowo.pl oferuje te produkty dobrej jakości oraz w korzystnej cenie. Dobra jajecznica powinna zostać wykonana na maśle, do 3 jajek warto dodać odrobinę soli oraz pieprzu. Takie danie można podawać z pełnoziarnistym pieczywem oraz pomidorem i rukolą.

Pankejki (pancakes) na bazie kefiru lub maślanki

Kefir oraz maślanka to idealna alternatywa dla tradycyjnych przetworów mlecznych, których powinni się wystrzegać cukrzycy. Wybrany składnik należy wymieszać z jajkami. Za doskonały zamiennik mąki dla diabetyka uważa się mąkę orkiszową, z ciecierzycy czy żytnią. Można również odpowiednio zblendować płatki owsiane.


Jako słodzika można zastosować zdrowy zamiennik cukru jak ksylitol czy erytrytol. Następnie do całości dodać odrobinę sody oczyszczonej i proszku do pieczenia. Do tak przygotowanych pankejków można dodać rozdrobnione orzechy włoskie wraz z polewą stworzoną z rozpuszczonej gorzkiej czekolady, zamiennikiem cukru oraz niewielką ilością mleka.

Pasta kanapkowa dla cukrzyka

Idealnym, a zarazem szybkim sposobem na przygotowanie śniadania jest stworzenie wcześniej pasty. Bardzo dobrze sprawdzą się te, które bazują na roślinach strączkowych jak np.:. Biała fasola. Do fasoli w blenderze umieścić przyprawy takie, jak pieprz i sól. Idealnie w celu przygotowania wegańskiego smalcu sprawdzi się również podsmażona wcześniej cebulka, odrobina wędzonej śliwki lub jabłku. Dobrze sprawdzą się takie przyprawy jak majeranek lub lubczyk. Oczywiście taką kanapkę najlepiej podawać na chlebie żytnim.


Kanapki z łososiem

To wykwintne i pyszne rozwiązanie. Ryby takie jak łosoś czy tuńczyk z uwagi na wysoką zawartość kwasów tłuszczowych omega-3 sprawdzą się idealnie w diecie cukrzyka. Kanapka ta może być posmarowana posolonym i doprawionym chudym twarogiem. Następnie można położyć wędzonego łososia w towarzystwie koperku, a całość skropić cytrynom.


Chcesz przekazać coś więcej, poprawić SEO swojej strony?

REKLAMA

REKLAMA