REKLAMA

Targówek

Komunikacja

 

Skrócić buspas na Radzymińskiej? "Powoduje korki"

  16 grudnia 2016

alt='Skrócić buspas na Radzymińskiej? "Powoduje korki"'
źródło: ZTM

Podczas gdy jedni proszą o wydłużanie buspasów, inni chcą je skracać.

REKLAMA

Jeśli nie ma pieniędzy albo planów na budowę linii tramwajowej, sytuację tysięcy pasażerów komunikacji miejskiej ratują buspasy. Gdy w latach 90. na Sobieskiego wyznaczano pierwszy pas dla autobusów z prawdziwego zdarzenia, część kierowców protestowała, inni traktowali to jak nieszkodliwą nowinkę z Zachodu, która się nie przyjmie. Przyjęła się, a dziś najdłuższym buspasem w mieście jest ten na Radzymińskiej, moście Śląsko-Dąbrowskim i al. "Solidarności". Ma w sumie 7,5 km długości, przy czym na odcinku 2,3 km jest połączony z torowiskiem tramwajowym. Autobusy jadą w kierunku Śródmieścia szybko i sprawnie. A samochody?

- W pobliżu skrętu w Naczelnikowską w godzinach porannych tworzą się korki, spowodowane zajęciem 2-3 pasów przez samochody, które spróbują wjechać na pas do skrętu w Naczelnikowską - pisze radny Maciej Jankiewicz. - Problem dotyczy krótkiego odcinka, na którym autobusy nie mają problemu z poruszaniem się.

Radny proponuje likwidację fragmentu buspasa pomiędzy przystankiem "Piotra Skargi" a wjazdem do hipermarketu Tesco.

- Zgodnie z naszymi obserwacjami na lewym skrajnym pasie może dochodzić do chwilowych zatorów, spowodowanych najczęściej zamkniętymi zaporami na sąsiadującym ze skrzyżowaniem przejeździe kolejowym - przyznaje Andrzej Franków, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. - Nie należy dążyć do przerwania ciągłości istniejącego pasa autobusowego, gdyż w znacznym stopniu zakłóciłoby to płynność ruchu autobusów.

- Ta odpowiedź nie wprowadza do sprawy nic - upiera się Jankiewicz. - Likwidacja buspasa na tym odcinku nie spowoduje opóźnień autobusów a poprawi płynność jazdy samochodów.

Korespondencyjna wymiana zdań za pomocą interpelacji i odpowiedzi trwa od 19 października. Teraz radny oczekuje odpowiedzi ze strony Zarządu Dróg Miejskich, któremu podlega Radzymińska. Spór rozwiązałoby pewnie profesjonalne badanie ruchu. To kosztuje jednak znacznie więcej, niż wysyłanie listów.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (5)

# gosc

16.12.2016 09:46

Jezdzilam tamtedy pare lat temu, jeszcze przed budowa metra i byly korki autobusow pomimo buspasa. Zima tragedia. Jak nie bedzie buspasa to wiecej kierowcow zacznie pchac sie na ten odcinek i wtedy juz kazdy bedzie stal.

 Kamiljada

16.12.2016 09:56

dokładnie tak, co więcej należałoby ujednolicić godziny buspasa. Czasami obowiazuje do 6 a czasami od 7.

# mieszkaniec targowkq

18.12.2016 12:29

Radnego chyba pokopalo! Co za idiota wpada na taki pomysł.

REKLAMA

# Roko

22.12.2016 00:23

Jeżdżę tam codziennie samochodem i uważam że radny ma rację ten skręt w naczelnikowska działały płynnie gdyby nie zamykający się co chwilę przejazd kolejowy

# SONNY

07.02.2017 11:24

Buspas jest odpowiedzią na korki, więc nie można go kasować czy skracać z powodu korków.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024