Nie chcą wąskiego gardła na Lazurowej. "Komunikacyjny horror"
20 września 2017
Dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu i zatokami autobusowymi, drogi rowerowe, nowe chodniki - tak będzie wyglądać już wiosną odcinek Lazurowej od Sterniczej do Górczewskiej.
Ponieważ odcinek między Górczewską a trasą S8 nie zostanie przebudowany, drugi pas dla jadących w stronę Starego Bemowa zakończy się zaraz za rondem Radia Wolna Europa, kilkadziesiąt metrów za Górczewską. Na odcinku niespełna 250 metrów pozostanie jeden pas, z którego na węźle z obwodnicą wyrastają aż cztery pasy. Na przebudowę krótkiego odcinka, na którym nie ma nawet normalnego chodnika, Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych nie ma pieniędzy.
- Od początku planowane było dociągnięcie szerokiej Lazurowej, która zmieniła charakter na ponaddzielnicowy, do trasy S8, dlatego zostawienie wąskiego gardła na odcinku Górczewska - S8 jest kompletnym absurdem, zwłaszcza że jest tam zachowana rezerwa terenu pod poszerzenie - mówi radny Łukasz Lorentowicz.
- Przejście dla pieszych na skrzyżowaniu z Narwik jest bardzo niebezpieczne - dodaje radna Marta Sylwestrzak. - Nie pomyślano również o samochodach wyjeżdżających akurat na to wąskie gardło z nowych osiedli przy Narwik i Pełczyńskiego. Pozostawienie wąskiego gardła na tym krótkim odcinku spowoduje blokadę komunikacyjną ronda Radia Wolna Europa i gigantyczne korki na Lazurowej i Górczewskiej.
Dwunastu bemowskich radnych z opozycyjnych klubów Jarosława Dąbrowskiego i Marty Sylwestrzak apeluje do Rady Warszawy o przyznanie pieniędzy na przebudowę Lazurowej od Górczewskiej do trasy S8. Chcieliby, żeby powstał on jak najszybciej, najlepiej już w przyszłym roku.
- To uchroni dzielnicę przed komunikacyjnym horrorem - uważają. - Oddanie zmodernizowanej Lazurowej spotęguje problem permanentnych korków na tym ostatnim, wąskim odcinku. Dotychczasowe odpowiedzi udzielane przez władze Warszawy odpowiedzialne za realizację tego typu zadań upewniają nas, że groźba zaniechania realizacji tego odcinka pozostaje realna.
Zgodnie z aktualnymi planami Lazurowa jest częścią trasy mostu Skłodowskiej-Curie. Jeśli studium uwarunkowań przestrzennych Warszawy nie zostanie zmienione, docelowo cały ciąg Lazurowa-Kaliskiego zostanie przebudowany na dwujezdniowy i połączony - tunelem pod Boernerowem i lotniskiem - z ulicą Nocznickiego.
(dg)