REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


DODAJ ARTYKUŁ SPONSOROWANY



Nadchodzi wysyłanie znikających wiadomości na Messengerze

Nadchodzi wysyłanie znikających wiadomości na Messengerze

Smartfony dziś służą nam do różnych funkcji. Jedni stawiają na fotografię mobilną, inni na gry online jak choćby gry za darmo jednoręki bandyta. Większość jednak łączy to, że korzystamy z serwisów społecznościowych. Jednym z najpopularniejszych jest Facebook z Messengerem i Instagramem. Właśnie się dowiedzieliśmy, że planowane jest wprowadzenie w nich wysyłania znikających wiadomości.

Nowy tryb znany ze Snapchata

Od lat to właśnie Snapchat znany jest z tego, że umożliwia wysyłanie użytkownikom wiadomości, które ulegają skasowaniu po przeczytaniu. Funkcja ta coraz częściej pojawia się także na innych serwisach. Najnowsze podejście do charakterystycznej funkcji Snapchata pojawia się właśnie na Facebooku o nazwie Vanish Mode. Pierwszy raz nowa funkcja ogłoszona została w ramach wielkich zmian w Messengerze. Vanish Mode ma stanowić efemerydalny tryb wysyłania wiadomości za pośrednictwem głównego komunikatora Facebooka oraz poprzez Instagram. Dzięki niemu możliwe będzie nadawanie innym osobom zdjęć, tekstów, wiadomości głosowych, naklejek czy emoji, które zaraz po wyświetleniu przez odbiorcę zostaną usunięte wraz z zamknięciem okna czatu.

Już teraz niektórzy użytkownicy mogli zauważyć ten nowy tryb w ustawieniach czatu na Messengerze, albowiem Facebook w formie testów wprowadza go losowo u wybranych osób. Z kolei na Instagramie niektóre elementy już dziś są powszechnie stosowane.Możemy bowiem skorzystać z opcji znikających filmów czy zdjęć po tym, jak odbiorca je wyświetli. Bardzo ważne jest to, że tryb Vanish ma wiele wspólnego z istniejącym już trybem tajnej konwersacji Messengera, gdzie możliwe jest tworzenie szyfrowanych konwersacji.

W przypadku Facebooka tego rodzaju wiadomości mają stanowić jeden ze sposobów na promocję wśród młodszych użytkowników, którzy coraz niechętniej patrzą na publiczność swoich postów. Amerykański gigant zaimplementował funkcje znane ze Snapchata zarówno Messengerze, Instagramie, jak i WhatsAppie. Bardzo ważne jest to, że są one bądź będą możliwe do użycia przez wszystkich użytkowników Messengera. Tryb Vanish powinien być jednak traktowany jako kolejny dodatek do wielu istniejących funkcji. Wiąże się to z dalekosiężnymi planami Facebooka, który planuje odejść z priorytetowych aktualności i postów publicznych na rzecz prywatnych wiadomości i grup. Obecnie jednak Vanish dostępny jest tylko dla konwersacji jeden na jeden i nie wiadomo, kiedy wprowadzona zostanie podobna funkcja dla czatów grupowych.

Prezentowany przez nas tryb automatycznie kasowanych wiadomości ma być jednak dostępny jako opcjonalna funkcja, którą możemy samodzielnie włączyć lub wyłączyć w ustawieniach aplikacji. Nowa opcja Facebooka ma być dostępna tylko za naszą zgodą, co oznacza, że musimy najpierw wyrazić zgodę na wejście w tryb Vanish. Prawdopodobnie dzięki specjalnym narzędziom aplikacja ma wykryć, jeśli ktoś będzie tworzyć screeny rozmowy lub będzie ją nagrywać wybranym programem. Teoretycznie będziemy mogli taką osobę zgłosić administracji, lecz nie wiadomo, jak ma to być ewentualnie rozpatrywane przez Facebooka. Na sam początek tryb Vanish ma być skierowany jedynie do osób korzystających z Messengera w USA, jak i w kilku wybranych krajach. Dopiero po kilkutygodniowej lub kilkumiesięcznej fazie testów zostanie uruchomiony na całym świecie, w tym także na Instagramie.

Jak zatem widać, Facebook wprowadza całkiem sporo zmian zarówno na IG, MSG, jak i WhatsAppie, które dzięki temu mają stać się nie tylko bardziej uniwersalne, lecz także i atrakcyjniejsze dla młodszych użytkowników. Dla nas samych to dobra wiadomość, gdyż zyskamy o wiele więcej prywatności w naszych konwersacjach.





REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA