Minister zatrzyma zwężenie Sokratesa?
24 sierpnia 2020
Zgodnie z przepisami droga tak wysokiej kategorii musi mieć cztery pasy, ale niezrażeni drogowcy starają się w ministerstwie o zgodę na odstępstwo.
Czas płynie szybko. W październiku minie rok od tragicznego wypadku, który stał się pretekstem do zamontowania na Sokratesa progów zwalniających oraz przygotowania dzielącego mieszkańców Wawrzyszewa projektu. Przypomnijmy: ulica ma zostać zwężona do przekroju 2x1, tzn. jednego pasa ruchu w każdym kierunku. Oba skrajne pasy drogowcy chcą przeznaczyć na parkowanie równoległe, dzięki czemu uda się wygospodarować około 80 dodatkowych miejsc postojowych. Zarząd Dróg Miejskich planuje także likwidację kilkuletniej drogi rowerowej i budowę nowej po drugiej stronie ulicy.
Sokratesa - kiedy przebudowa?
- Projekt wrócił z Biura Polityki Mobilności i Transportu, które złożyło szereg uwag i przede wszystkim wskazano na konieczność uzyskania zgody z Ministerstwa Infrastruktury na odstępstwa od przepisów - mówi rzecznik drogowców Jakub Dybalski. - W tym momencie uzyskujemy wspomnianą zgodę.
Zgoda na odstępstwo jest konieczna, bo... zgodnie z przepisami droga tej kategorii powinna mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Drugi problem jest znacznie mniej istotny i dotyczy wyjątkowo dużej szerokości zjazdów na północnym odcinku Sokratesa. Niespodziewanie okazuje się, że ostatnią nadzieją przeciwników zwężenia jezdni stał się minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który może odrzucić wniosek drogowców i zatrzymać w ten sposób przebudowę. Dlaczego ZDM w ogóle zapowiedział wprowadzenie zmian niezgodnych z przepisami i zaczął prace nad projektem, skoro może nie dostać odstępstwa? Pozostanie to tajemnicą.
(dg)