Metrem na Bemowo. Pod Górczewską praca wre
9 września 2020
Na pograniczu dwóch dzielnic trwa budowa najkrótszego, ale jednego z najważniejszych odcinków metra.
Druga linia metra sięga już do skrzyżowania Górczewskiej z Księcia Janusza, ale mieszkańcy zachodnich dzielnic na dobre poczują obecność podziemnej kolei dopiero wtedy, gdy pokona ona barierę torów kolejowych i dotrze do Powstańców Śląskich. Na jakim etapie są prace?
- Zakończono drążenie dwóch najkrótszych odcinków tunelowych, które pod skrzyżowaniem Górczewskiej i Powstańców Śląskich łączą komorę torów odstawczych z korpusem stacji Powstańców Śląskich - informuje warszawski ratusz. - Ukończone tunele mają po ok. 137 metrów długości. W ubiegły czwartek, po przeprowadzeniu prac serwisowych, tarcza Krystyna rozpoczęła drążenie kolejnego odcinka tunelowego w stronę stacji Ulrychów. Na tym odcinku ma do pokonania około 860 metrów. Łącznie do wydrążenia w kierunku stacji Księcia Janusza jest około 1370 m tunelu.
Tarcza Elisabetta znajduje się obecnie na stacji Powstańców Śląskich (Bemowo), gdzie prowadzone są prace serwisowe i przygotowawcze przed drążeniem kolejnego odcinka. Równolegle na obu stacjach trwa budowa przejść podziemnych. Najbardziej skomplikowany układ powstaje pod skrzyżowaniem Górczewskiej z Powstańców Śląskich. Prace związane z budową ich konstrukcji powinny zakończyć się w pod koniec roku.
Za budowę stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich (Bemowo) odpowiada turecko-włoskie konsorcjum Gülermak-Astaldi. Według aktualnego harmonogramu powinny być gotowe w listopadzie przyszłego roku, ale prace prawdopodobnie przedłużą się do lipca roku 2022. Koszt budowy odcinka to 959 mln zł.
(dg)