Superkoderki
| tytuł oryg.: | Girl Code |
| autor: | Andrea Gonzales, Sophie Houser |
| przekład: | Paulina Broma |
| wydawnictwo: | Wydawnictwo Czarna Owca |
| wydanie: | 1, Warszawa |
| data: | 22 sierpnia 2018 |
| forma: | książka, okładka miękka |
| wymiary: | 130 × 195 mm |
| liczba stron: | 304 |
| ISBN: | 978-83-8015786-6 |
Inne formy i wydania
| książka, okładka miękka, 1 | 2018.08.22 |
| e-book (epub, mobipocket), 1 | 2018.08.22 |
Najlepsza książka 2017 roku według Nowojorskiej Biblioteki Publicznej
Superkoderki to idealna propozycja dla wszystkich ambitnych programistek i programistów. To historia dwóch niezwykle uzdolnionych informatycznie nastolatek, które poznały się na letnim kursie Girls Who Code, a następnie wymyśliły grę wideo. Gra błyskawicznie rozprzestrzeniła się w sieci i zyskała popularność na całym świecie.
Sukces gry umożliwił Andy i Sophie dotarcie do najpotężniejszych strat-upów i firm technologicznych. Dziewczyny postanowiły podzielić się swoimi doświadczeniami.
Książka pokazuje tajniki branży technologicznej, potęgę programowania oraz prawdziwą moc kobiet, które zmieniają losy świata. Andy i Sophie opowiadają nie tylko o możliwościach, jakie oferują nauka i nowe technologie, ale też o prawdziwych korzyściach wynikających z odkrycia własnej drogi i kreatywności. Książka zwiera dodatkowe materiały wprowadzający w świat programowania.
Rekomendowana przez Children's Book Council w kategorii ,,najlepsza książka z dziedziny nauki i nowych technologii".
O autorkach
Andrea ,,Andy" Gonzales jest absolwentką Hunter College High School i obecnie studiuje na stanowym uniwersytecie stanu Karolina Północna w kampusie Chapel Hill, korzystając z prestiżowego programu Robertson Scholar. W wakacje poprzedzające rozpoczęcie nauki w szkole średniej Andy zaczęła uczyć się programowania. Tak rozpoczęła się jej fascynacja informatyką i pozycją kobiet w świecie nauki i nowych technologii. Na kursie programowania Girls Who Code Andy zrozumiała, jaka siła tkwi w pracy zespołowej. Wraz z Sophie Houser wymysliła grę wideo Tampon Run. Jej sukces przerósł wszelkie oczekiwania, a Andy zaczęła swoją przygodę w wielkim świecie. Poza informatyką, Andy uwielbia muzykę, komiksy i gry wideo. Chce aktywnie działać na rzecz kobiet w branży technologii komputerowych.
Sophie Houser jest studentką Uniwersytetu Browna, a programowania nauczyła się na letnim kursie Girls Who Code. Jej projekt końcowy, gra wideo Tampon Run, współtworzony z Andreą Gonzales uderza w tabu związane z menstruacją. Gra rozpowszechniła się w sieci, a autorki nagle znalazły się w centrum zainteresowania prasy, opinii publicznej i świata technologii. Oprócz programowania, Sophie uwielbia spędzać czas z przyjaciółmi, nosić skarpetki w dziwaczne wzory i tworzyć śmieszne obrazki w Photoshopie. Oprócz tego ma jeszcze wiele innych pasji związanych ze studiami i nie tylko.
Na sąsiedniej półce
-
nowość[ książka, e-book ]Tajemniczy kotKristina Ohlsson
-
nowość[ książka, e-book ]Mroczne Sigile. Tom 3. Kogo zdradza losAnna Benning
-
nowość[ książka, e-book ]Four Good LiarsSarah Wishart
-
nowość[ książka, e-book ]OfiaraLise Villadsen
-
nowość[ książka, audiobook, e-book ]19 razy KatherineJohn Green
-
nowość[ audiobook ]Na tabliczkę sposób nowy, sama wchodzi ci do głowy. Łatwa nauka tabliczki mnożeniaAdrian Markowski
-
nowość[ audiobook ]Dungeons & Dragons. Dungeon Academy: trylogiaMadeleine Roux
-
nowość[ książka ]Pola na śnieguGabriela Rzepecka-Weiss
-
nowość[ książka ]Przewodnik po bitwachErin Hunter
-
nowość[ książka ]Minecraft. Świąteczne inspiracjeChristian Glucklich, Julia March
-
nowość[ książka ]Pingwin PalominoHollly Webb
-
nowość[ książka ]Odkrywamy Hiszpanię z Miguelem i PepeKamila Sołtysik-Matłosz
LINKI SPONSOROWANE















































