REKLAMA

Ostatni lot. Przyczyny katastrofy smoleńskiej. Śledztwo dziennikarskie

autor: Jan Osiecki, Tomasz Białoszewski, Robert Latkowski
wydawnictwo: Prószyński Media
wydanie: Warszawa
data: 3 grudnia 2010
forma: książka, okładka miękka
wymiary: 145 × 205 mm
liczba stron: 292
ISBN: 978-83-7648526-3

Materiały do tej książki zbieraliśmy przez kilka miesięcy. Z każdym dniem naszej pracy dochodziliśmy do coraz bardziej zaskakujących wniosków. Eksperci, z którymi rozmawialiśmy, przecierali oczy ze zdumienia, widząc wyniki naszych analiz. I nawet jeśli od razu się z nimi nie godzili, po namyśle przyznawali nam rację. Na podstawie analiz zebranych informacji udało się nam odtworzyć nie tylko ostatnie chwile lotu prezydenckiego Tu-154 M - śledztwo dziennikarskie doprowadziło nas do zaskakujących odkryć. Jesteśmy w stanie z dużym prawdopodobieństwem nie tylko podać przebieg katastrofy, ale i jej przyczyny.

Nowość! Książkę można kupić, wydrukowaną na zamówienie, w oraz .

Jan Osiecki - z wykształcenia socjolog, z zawodu i pasji dziennikarz, od trzynastu lat opisuje kulisy pracy posłów w Sejmie. Relacjonował najważniejsze wydarzenia polityczne . dla ,,Newsweeka", Radia PiN, Programu III Polskiego Radia. Jest autorem wywiadu rzeki ,,Zbigniew Religa. Człowiek z sercem w dłoni". Wykładowca marketingu politycznego w Wyższej Szkole Promocji.

Tomasz Białoszewski - dziennikarz telewizyjny i radiowy, komentator wydarzeń lotniczych na antenach radiowych i telewizyjnych. W przeszłości związany z Redakcją Programów Wojskowych TVP. Prowadził również główne wydania ,,Wiadomości". Zajmował się reportażem i publicystyką, głównie wojskową oraz historyczno-wojenną. Laureat Grand Prix I Międzynarodowego Festiwalu Filmów Wojennych w Budapeszcie za film ,,Szóstka z chmur". Współautor serialu lotniczo-historycznego pt. ,,Na Skrzydłach Ikara". Laureat lotniczego wyróżnienia ,,Błękitne Skrzydła".

Robert Latkowski - pilot wojskowy, pułkownik WP, instruktor klasy mistrzowskiej. Absolwent Oficerskiej Szkoły Lotniczej w Dęblinie i Akademii Sztabu Generalnego Wojska Polskiego w Rembertowie. Służył . w 33. Pułku Lotnictwa Rozpoznania Operacyjnego i w 7. Brygadzie Lotnictwa Rozpoznawczo-Bombowego w Powidzu. Był starszym pilotem, a później dowódcą w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego w Warszawie. Od 1999 r. w stanie spoczynku. Legitymuje się nalotem ponad 8700 godzin. Posiada tytuł honorowy i odznakę ,,Zasłużony Pilot Wojskowy".

Spis treści

OD AUTORÓW

CZĘŚĆ I. Z dziennika lotów pierwszego dowódcy Tu-154M

1. PASAŻER - ŚMIERTELNE ZAGROŻENIE DLA PILOTA 2. MOJA DROGA DO LATANIA Z VIP-ami 3. NaLOT DOBREJ PRAKTYKI 4. PIERWSZE LOTY Tu-154M 5. HISTORIA Tu-154M nr 101 6. RUSKA TECHNIKA, CZYLI GNIOTSA, NIE ŁAMIOTSA 7. PILOCI W 36. SPLT, CZYLI PROGRAM ,,PIERWSZA PRACA" 8. SZKOLENIE ZAŁOGI Tu-154M 9. Tu-154M - SAMOLOT PRAWIE BEZAWARYJNY 10. ŻYCIE W RĘKACH MECHANIKÓW 11. PARTYZANTKA Z MALOWANIEM 12. PRZED STARTEM 13. GDY JEST JUŻ ŹLE... 14. ZABEZPIECZENIE LOTU Z VIP-ami 15. DEBIUTY LOTNICZE 16. ŚWIĘTE ZASADY

CZĘŚĆ II. Rozpraszamy smoleńską mgłę

17. OSTATNI LOT Tu-154M 18. SZKOLENIE 19. OBSŁUGA NAZIEMNA - CZYLI MAMY PROBLEM 20. NACISKI ,,DWORU" 21. KONFLIKT TRAGICZNY NIKOŁAJA KRASNOKUCKIEGO 22. LOT KU ŚMIERCI 23. PRAWDOPODOBNE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU Tu-154M LUX O NUMERZE 101 W DNIU DZIESIĄTEGO KWIETNIA 2010 ROKU 24. PYTANIA, ZAGADKI I MITY SMOLEŃSKIE 25. STENOGRAM i KOMENTARZ

CZĘŚĆ III. Zapis lotu ku śmierci

PODZIĘKOWANIA

Na sąsiedniej półce

Szukasz książki, audiobooka? Skorzystaj z wyszukiwarki
;

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje na Tu Stolica

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA