REKLAMA

Ostatni lot. Przyczyny katastrofy smoleńskiej. Śledztwo dziennikarskie

autor: Jan Osiecki, Tomasz Białoszewski, Robert Latkowski
wydawnictwo: Prószyński Media
wydanie: Warszawa
data: 3 grudnia 2010
forma: książka, okładka miękka
wymiary: 145 × 205 mm
liczba stron: 292
ISBN: 978-83-7648526-3

Materiały do tej książki zbieraliśmy przez kilka miesięcy. Z każdym dniem naszej pracy dochodziliśmy do coraz bardziej zaskakujących wniosków. Eksperci, z którymi rozmawialiśmy, przecierali oczy ze zdumienia, widząc wyniki naszych analiz. I nawet jeśli od razu się z nimi nie godzili, po namyśle przyznawali nam rację. Na podstawie analiz zebranych informacji udało się nam odtworzyć nie tylko ostatnie chwile lotu prezydenckiego Tu-154 M - śledztwo dziennikarskie doprowadziło nas do zaskakujących odkryć. Jesteśmy w stanie z dużym prawdopodobieństwem nie tylko podać przebieg katastrofy, ale i jej przyczyny.

Nowość! Książkę można kupić, wydrukowaną na zamówienie, w oraz .

Jan Osiecki - z wykształcenia socjolog, z zawodu i pasji dziennikarz, od trzynastu lat opisuje kulisy pracy posłów w Sejmie. Relacjonował najważniejsze wydarzenia polityczne . dla ,,Newsweeka", Radia PiN, Programu III Polskiego Radia. Jest autorem wywiadu rzeki ,,Zbigniew Religa. Człowiek z sercem w dłoni". Wykładowca marketingu politycznego w Wyższej Szkole Promocji.

Tomasz Białoszewski - dziennikarz telewizyjny i radiowy, komentator wydarzeń lotniczych na antenach radiowych i telewizyjnych. W przeszłości związany z Redakcją Programów Wojskowych TVP. Prowadził również główne wydania ,,Wiadomości". Zajmował się reportażem i publicystyką, głównie wojskową oraz historyczno-wojenną. Laureat Grand Prix I Międzynarodowego Festiwalu Filmów Wojennych w Budapeszcie za film ,,Szóstka z chmur". Współautor serialu lotniczo-historycznego pt. ,,Na Skrzydłach Ikara". Laureat lotniczego wyróżnienia ,,Błękitne Skrzydła".

Robert Latkowski - pilot wojskowy, pułkownik WP, instruktor klasy mistrzowskiej. Absolwent Oficerskiej Szkoły Lotniczej w Dęblinie i Akademii Sztabu Generalnego Wojska Polskiego w Rembertowie. Służył . w 33. Pułku Lotnictwa Rozpoznania Operacyjnego i w 7. Brygadzie Lotnictwa Rozpoznawczo-Bombowego w Powidzu. Był starszym pilotem, a później dowódcą w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego w Warszawie. Od 1999 r. w stanie spoczynku. Legitymuje się nalotem ponad 8700 godzin. Posiada tytuł honorowy i odznakę ,,Zasłużony Pilot Wojskowy".

Spis treści

OD AUTORÓW

CZĘŚĆ I. Z dziennika lotów pierwszego dowódcy Tu-154M

1. PASAŻER - ŚMIERTELNE ZAGROŻENIE DLA PILOTA 2. MOJA DROGA DO LATANIA Z VIP-ami 3. NaLOT DOBREJ PRAKTYKI 4. PIERWSZE LOTY Tu-154M 5. HISTORIA Tu-154M nr 101 6. RUSKA TECHNIKA, CZYLI GNIOTSA, NIE ŁAMIOTSA 7. PILOCI W 36. SPLT, CZYLI PROGRAM ,,PIERWSZA PRACA" 8. SZKOLENIE ZAŁOGI Tu-154M 9. Tu-154M - SAMOLOT PRAWIE BEZAWARYJNY 10. ŻYCIE W RĘKACH MECHANIKÓW 11. PARTYZANTKA Z MALOWANIEM 12. PRZED STARTEM 13. GDY JEST JUŻ ŹLE... 14. ZABEZPIECZENIE LOTU Z VIP-ami 15. DEBIUTY LOTNICZE 16. ŚWIĘTE ZASADY

CZĘŚĆ II. Rozpraszamy smoleńską mgłę

17. OSTATNI LOT Tu-154M 18. SZKOLENIE 19. OBSŁUGA NAZIEMNA - CZYLI MAMY PROBLEM 20. NACISKI ,,DWORU" 21. KONFLIKT TRAGICZNY NIKOŁAJA KRASNOKUCKIEGO 22. LOT KU ŚMIERCI 23. PRAWDOPODOBNE PRZYCZYNY KATASTROFY SAMOLOTU Tu-154M LUX O NUMERZE 101 W DNIU DZIESIĄTEGO KWIETNIA 2010 ROKU 24. PYTANIA, ZAGADKI I MITY SMOLEŃSKIE 25. STENOGRAM i KOMENTARZ

CZĘŚĆ III. Zapis lotu ku śmierci

PODZIĘKOWANIA

Na sąsiedniej półce

Szukasz książki, audiobooka? Skorzystaj z wyszukiwarki
;

REKLAMA

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na Tu Stolica

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024