Dziecięce kodowanie - ruch, zabawa i śpiewanie. Aktywności przy piosenkach rozwijające kompetencje przydatne w nauce kodowania
autor: | Agnieszka Kornacka |
wydawnictwo: | Bliżej Przedszkola |
wydanie: | Kraków |
data: | 1 czerwca 2021 |
forma: | książka, okładka zintegrowana |
wymiary: | 140 × 180 mm |
liczba stron: | 24 |
ISBN: | 978-83-6591587-0 |
Kodowanie to przetwarzanie informacji na kod, czyli umowny system znaków. Z kodami spotykamy się obecnie na każdym kroku. I wciąż ich przybywa. Kodami są przecież nie tylko programy komputerowe, lecz także nuty, znaki drogowe, numery telefonów, gesty czy sygnalizacja świetlna... Im szybciej dziecko wejdzie w świat kodów i będzie potrafiło go rozumieć, tym lepiej będzie sobie radziło w społeczeństwie. Temu przede wszystkim mają służyć zebrane tutaj zabawy.
W skład publikacji wchodzą:
- książeczka zawierająca opisy zabaw oraz teksty piosenek;
- 2 płyty CD z 16 piosenkami i podkładami muzycznymi do nich.
Zabawy zaproponowane w publikacji rozwijają umiejętność logicznego i abstrakcyjnego myślenia, wyciągania wniosków, analizy i syntezy - zarówno słuchowej, jak i wzrokowej. Ćwiczą pamięć, zdolność do klasyfikowania, naśladowania, zdolność do samokontroli. Rozwijają orientację przestrzenną, utrwalają kierunki. Zachęcają do współdziałania, uczą precyzyjnej komunikacji. Zdobyte w ten sposób kompetencje są niezbędne przy samodzielnym kodowaniu, ale pomogą też w bardzo wielu innych aspektach życia - chociażby w doskonaleniu umiejętności matematycznych, poruszaniu się po ulicy, prawidłowym reagowaniu na różne sygnały, korzystaniu z urządzeń elektronicznych lub posługiwaniu się instrukcjami. Przydadzą się także w nauce czytania i pisania.
Publikacja przeznaczona jest do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz w młodszym wieku szkolnym. Zabawy przeznaczone są przede wszystkim do pracy w grupie, ale zdecydowana większość nadaje się także do przeprowadzenia podczas indywidualnych zajęć z dzieckiem, również w domu.
UWAGA! Piosenki i zabawy zawarte w publikacji stanowią integralną całość. Utwory zostały opracowane jako konkretne aktywności, które wymagają przeprowadzenia ich zgodnie z opisem zawartym w książce - mają wówczas nie tylko wartość edukacyjną, lecz stają się także atrakcyjne dla dzieci. Należy unikać przeprowadzania wielu zabaw naraz. Płyta nie została stworzona do swobodnego słuchania w całości - jeden utwór po drugim (np. podczas podróży samochodem).
Na sąsiedniej półce
-
[ książka ]Muzyczno-ruchowe zabawy grupowe. Zabawy przy piosenkach integrujące grupę i rozwijające sprawność motorycznąAgnieszka Kornacka
-
[ książka ]Tik-tak! Zabawy na czasie. Piosenki i aktywności o upływie czasu i innych zjawiskach cyklicznychAgnieszka Kornacka
-
[ książka ]Orientuj się! Zabawy z piosenkami rozwijające orientację w schemacie ciała i w przestrzeniAgnieszka Kornacka
-
[ książka ]Porusz język, porusz ciało. Zabawy z piosenkami rozwijające artykulację i sprawność motorycznąAgnieszka Kornacka
-
[ książka ]365 zagadek dla przedszkolaków na każdy dzień rokuAgnieszka Kornacka
-
[ książka ]Porusz ciało. Zabawy z piosenkami rozwijające sprawność motorycznąAgnieszka Kornacka
-
[ książka ]Radzę sobie śpiewająco. Piosenki pomagające dzieciom w różnych sytuacjach dnia codziennego w przedszkoluAgnieszka Kornacka
-
[ książka ]Alfabet na start! Zabawy i zajęcia wprowadzające dzieci w wieku przedszkolnym w świat literAgnieszka Kornacka
-
[ książka ]Pakiet Swallow (Nadzieja umiera ostatnia. Nadzieja matką głupich. Nadzieja na lepsze jutro. Tom 1-3)Aleksandra Muraszka
-
[ książka ]Nadzieja umiera ostatnia (Swallow. Tom 1. Wydanie specjalne)Aleksandra Muraszka
-
[ książka ]Peppa Pig. Książeczki z półeczki 90. Jak motylkipraca zbiorowa
-
[ książka ]PoczwarkaDorota Terakowska
LINKI SPONSOROWANE