Cyberpunk 1982-2020
autor: | Michał Wojtas |
wydawnictwo: | Znak Horyzont |
wydanie: | pierwsze, Kraków |
data: | 15 kwietnia 2020 |
forma: | książka, okładka twarda |
wymiary: | 135 × 210 mm |
liczba stron: | 368 |
ISBN: | 978-83-2405670-5 |
Inne formy i wydania
e-book (epub, mobipocket) | 2020.04.15 |
książka, okładka twarda, pierwsze | 2020.04.15 |
2020.04.22 | |
Cyberpunk to nocna metropolia rozświetlona neonami w każdym języku świata, z plątaniną uliczek, na których można kupić cybernetyczną miłość, przeżyć czyjeś wspomnienia, wszczepić dodatkową rękę i zostać przerobionym na organy zamienne. W tym popkulturowym labiryncie twoim przewodnikiem będzie Michał Wojtas, prezentujący olbrzymie grono twórców - od azjatyckich po amerykańskich - którzy, inspirując się nawzajem, tworzyli hipnotyzującą wizję przyszłości, świata dotkniętego przez zmiany klimatyczne i wojnę korporacji czyniących ludzi i ich tożsamość chodliwym towarem. Brzmi znajomo, prawda?
Mamy za sobą rok 2019, w którym toczy się akcja filmów "Łowca androidów" i "Akira". Wizje świata przyszłości roztoczone przez twórców tych popkulturowych ikon sprzed ponad 30 lat okazały się zaskakująco trafne. Ale nikt się wtedy nie spodziewał, że to właśnie w 2019 roku polski producent gier komputerowych na najważniejszych dla branży targach ogłosi datę premiery swojego nowego tytułu i zaangażuje jednego z najbardziej rozpoznawalnych hollywoodzkich aktorów. Kluczowej postaci w grze swej twarzy i głosu użyczy Keanu Reeves.
Mimo że historia cyberpunka toczy się od dobrych kilkudziesięciu lat w najodleglejszych miejscach na świecie, to właśnie Polska niespodziewanie dopisze istotny rozdział do historii tego gatunku, windując go na nowy poziom rozpoznawalności. Ta książka opowiada jego najpełniejszą historię.
Michał Wojtas dociera do cyberpunkowych korzeni - jego założeń, estetyki i filozofii. Wyjaśnia, skąd się brały pomysły poszczególnych autorów, jaki wpływ miała na nich popularna literatura science fiction z lat 50. i w jaki sposób awangardowy twórca komiksów z Francji ukształtował obraz cyberpunkowej wizji w amerykańskich blockbusterach.
Dowiedz się, jak Japończycy na swój sposób interpretowali science fiction, poznaj poprzednie emanacje cyberpunka w grach komputerowych oraz świat, w którym będzie się toczyła akcja nowej produkcji firmowanej przez CD Projekt i Mike'a Pondsmitha, twórcę bestsellerowej gry RPG z 1988, którą polska firma przenosi na ekrany komputerów.
Cyberpunk 1982-2020 to także książka o dniu dzisiejszym, w którym uśpieni codziennością nie dostrzegamy, jak wiele przepowiedni twórców cyberpunka właśnie się sprawdza.
Na sąsiedniej półce
-
[ książka ]Powrót pogubionych rzeczy. Fotoopowieść o SzymborskiejJoanna Gromek-Illg, Michał Pawłowski
-
[ książka ]Bóg techy. Jak wielkie firmy technologiczne przejmują władzę nad Polską i światemSylwia Czubkowska
-
[ książka ]Zofia Czerwińska. Całuję prawe oczko misia RysiaRyszard Abraham
-
[ książka, audiobook, e-book ]Michalina Wisłocka. Sztuka kochania gorszycielkiVioletta Ozminkowski
-
[ książka ]Szukając Dory Maar. Historia słynnej surrealistki, którą zniszczył PicassoBrigitte Benkemoun
-
[ książka ]PALERMO. Epicka historia miastaAndrew Edwards, Suzanne Edwards
-
[ książka ]Wenecja. Dzieje morza i ląduAlessandro Marzo Magno
-
[ książka ]Fragles. Gang MutantówArtur Górski
-
[ książka, e-book ]Dzikie łabędzie. Trzy córki ChinJung Chang
-
[ książka ]Szpetni czterdziestoletniAgnieszka Osiecka
-
[ książka, e-book ]Spowiedź menadżeraJacek Sylwin
-
[ książka ]W rytualnym kręgu. Opowieść o współczesnych poganach w PolsceJoanna Malita-Król
Najnowsze informacje na Tu Stolica
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
REKLAMA
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Polecamy w naszym pasażu
REKLAMA