REKLAMA

Artykuł partnerski

Jak sprawić, by Twój sklep internetowy wyświetlał się wysoko w Google?

Jak sprawić, by Twój sklep internetowy wyświetlał się wysoko w Google?

Pomysł na biznes to nie wszystko. Łatwo się snuje marzenia, jednak przejście do ich realizacji czasem przysparza kłopotów. Planujesz stworzenie sklepu internetowego? Do jakich przepisów się stosować, zakładać działalność czy nie, jak podskoczyć w wyszukiwarce?

Jak działa wyszukiwarka?

To pytanie wybrzmiewa w uszach bardzo wielu specjalistów z dziedziny marketingu internetowego. Nie ma na nie prostej odpowiedzi, ponadto reguły gry ciągle się zmieniają. Jak to jednak wygląda choćby w przybliżeniu? Już wyjaśniamy.

Każda wyszukiwarka to skomplikowane urządzenie, które łączy ze sobą strony internetowe i osoby korzystające z Internetu. Często zdarza się, że szukane przez internautę słowo kluczowe znajduje się na wielu witrynach. Co wtedy robi wyszukiwarka? Na podstawie ustalonych kryteriów klasyfikuje strony www i wyświetla je w określonej kolejności. Im wyżej, tym większa szansa na kliknięcie przez potencjalnego klienta.

Specjaliści z tego zakresu informatyki odkryli kilka sposobów na poprawienie swojego miejsca w popularnych wyszukiwarkach, takich jak:

  • Google,
  • Bing,
  • Yahoo.

    Jak wspomnieliśmy wcześniej, trudno o przejrzystą receptę na sukces. O złożoności całego procesu świadczy choćby liczba wyszukać hasła "skoki narciarskie" w jednej z wyszukiwarek: ponad 16 milionów. Jak się przebić przez te wszystkie wyniki?

    Co decyduje o miejscu w wyszukiwarce?

    Jeśli mowa o miejscu w wyszukiwarce, często jak mantra powtarzane jest kluczowe hasło: "algorytmy Googla". Pod tą mgliście brzmiącą nazwą kryje się trudny do zrozumienia system od amerykańskiego giganta, który klasyfikuje strony. Jednak czy na pewno musimy wiedzieć, jak jest zbudowany? Wystarczy zwrócić uwagę na to, co dla nas najbardziej istotne.

    Takie podejście pozwala skutecznie zwiększyć ruch na stronach internetowych. Dlatego jeśli zakładasz stworzenie sklepu internetowego w najbliższym czasie, poświęć chwilę na poznanie technik SEO. Skrót ten pochodzi z angielskiego (Search Engine Optimization) i oznacza optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. Ciągle wiesz z tego niewiele? W dalszej części znajdziesz proste wytłumaczenie, wraz z przykładami.

    SEO - zbędna fanaberia czy klucz do sukcesu?

    Jednym z wyznaczników w klasyfikacji stron internetowych jest ich zawartość. Wyszukiwarka zwraca uwagę na charakterystyczne miejsca na witrynie, takie jak strona startowa, tytuł, pierwszych 50 słów, zakładki, stopka. Na tej podstawie może się zorientować o czym strona jest i odpowiednio ją sklasyfikować.

    Co nam to mówi? Stworzenie sklepu internetowego to nie musi być wyłącznie dopasowywanie kolorów, układu elementów czy funkcjonalności. Aby zapewnić ruch na stronie, podnieś jej miejsce w wyszukiwarce poprzez teksty zorientowane na oferowane produkty oraz pewne słowa kluczowe.

    W sieci nie brakuje materiałów, zachwalających działanie SEO. Nie bez powodu - znajomość kilku podstawowych technik jest w stanie znacznie zwiększyć zyski z Twojego sklepu. Odpowiednią strategię można zaplanować samemu, jak również skorzystać z usług doświadczonej agencji SEO. Od Ciebie zależy wybór.

    Przykłady działań SEO

    Tematyka SEO jest bardzo rozległa, poza tym co pewien czas jej reguły się zmieniają. Wystarczy modyfikacja systemów wyszukiwarek. Jednak nie są to zmiany fundamentalne, dlatego nauczenie się jej podstaw może pomóc Twojemu sklepowi internetowemu.

    1. Wybór słów kluczowych.

    Spójrzmy na przykład: prowadzisz sklep z meblami z drewna. Planujesz stworzenie sklepu internetowego. Budujesz stronę, organizujesz system obsługi płatności. Masz już szkielet, na którym zawiesisz pozostałe elementy. Jakie? Teksty, obrazy, grafiki. Czyli wszystko, co ważne z perspektywy SEO.

    Algorytmy wyszukiwarek zwracają uwagę na spójność przekazu Twojego sklepu. Dlatego jeśli sprzedajesz meble z drewna, Twoja fraza kluczowa może brzmieć po prostu: "meble z drewna". Trzymaj się jej i umieszczaj ją co pewien czas w tekstach i opisach produktów. Nie może jej też zabraknąć w tytule strony oraz opisie meta.

    Opis meta to ten niewielki fragment tekstu, pojawiający się w pod tytułem w wynikach wyszukiwania. Nie musi pojawiać się na stronie, jednak warto go napisać. Jego długość powinna oscylować w granicach 150 znaków. Niewielki wysiłek, zysk być może ogromny.

    Jeśli więc masz już frazę kluczową, tytuł, opis meta i inne teksty, czas przejść dalej.

    2. Dobór grafiki.

    Krąży opinia, że algorytmy wyszukiwarek zwracają uwagę na to, skąd pochodzą zdjęcia na Twojej witrynie. Dlatego lepszy rezultat osiągają zdjęcia autorskie, których jeszcze w Internecie nie ma. Nie muszą to być (choć nic na tym nie stracisz) zdjęcia studyjne. Równie dobrze możesz je wykonać komórką, przy dobrym oświetleniu i w wysokiej jakości.

    Aby Twój sklep, stworzony na przykład w kreatorze Zyro, lepiej się pozycjonował, dodaj na stronie kilka zdjęć, rozdzielając ciągły tekst. Poza spodziewanym efektem upieczesz też drugą pieczeń na jednym ogniu - strona będzie po prostu bardziej przejrzysta. Współcześni nie lubią czytać przydługich tekstów.

    3. Atrybuty alt obrazów.

    Wbrew pozorom, obraz nie musi mówić wyłącznie kolorami. Strona internetowa może przekazywać wyszukiwarce wartościowe informacje również w sposób niewidoczny dla odwiedzających. Jednym z nich jest atrybut alt - tekst alternatywny, który pojawi się na ekranie wyłącznie wtedy, gdy z niewiadomych przyczyn odpowiednie zdjęcie nie będzie mogło zostać prawidłowo załadowane na stronie. Możesz umieścić w nim, w nawiązaniu do poprzedniego przykładu, taki tekst: "meble z drewna, komoda z trzema szufladami". Będzie on dużo lepiej odebrany przez algorytmy.

    Gdzie jest złoty środek?

    SEO jest podobne do słodyczy, nigdy dość. Jednak po przekroczeniu pewnego etapu, czas przeznaczony na optymalizowanie strony staje się nieefektywny. Należy też mierzyć siły na zamiary - nie sztuka zapewnić wielki ruch na stronie, jeśli nie będziesz w stanie zrealizować wszystkich zleceń. Warto też zachować zdrowy rozsądek, będący przeciwwagą dla megalomanii.

    Na tej podstawie podejmij decyzję, czy opłaca Ci się wynajmować do tego celu profesjonalną agencję, czy może lepiej zająć się tym samemu.

    Stworzenie sklepu internetowego z Zyro

    Odpowiedzią na potrzebę stworzenia sklepu internetowego może być użycie kreatora Zyro. Przystępny interfejs, bogactwo funkcji oraz - co najważniejsze - prostota w obsłudze i zarządzaniu to tylko niektóre z korzyści, płynących z tego rozwiązania.

    Zyro weszło niedawno na polski rynek i od razu zdobyło uznanie w oczach użytkowników i specjalistów. Ich opinie dostępne są na stronie głównej projektu.

    Za odpowiednie pozycjonowanie odpowiada też wiele pobocznych kwestii, o których trudno wspominać w tak krótkim tekście. Jednak możesz mieć pewność, że wybór kreatora stron www i sklepów internetowych od Zyro nie wpłynie negatywnie na Twoje wyniki. A zaoszczędzony czas będziesz w stanie wykorzystać na co innego.


  • Chcesz przekazać coś więcej, poprawić SEO swojej strony?

    REKLAMA

    REKLAMA