REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


DODAJ ARTYKUŁ SPONSOROWANY



Jak promować stronę internetową?

Jak promować stronę internetową?

Wiele osób zastanawia się, jak promować witrynę w sieci, aby osiągnąć przewagę konkurencyjną. Możliwości jest wiele! Ważne jest to, aby strategia marketingowa została kompleksowo zaplanowana. Czasami lepiej jest skorzystać z pomocy doświadczonych ekspertów, którzy posiadają aktualną wiedzę, a także wieloletnią praktykę. Należy mieć świadomość, że trendy w omawianej branży dynamicznie się zmieniają. Skuteczna reklama w internecie wymaga ogromnego zaangażowania oraz poświęcenia sporej ilości czasu. Plusem jest możliwość zwiększenia zasięgów działalności - przekłada się to na wzrost zainteresowania ofertą. Poniżej umieszczono kilka przydatnych wskazówek.

1. Pozycjonowanie witryn

Pozycjonowanie stron pozwala osiągnąć wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest to proces ciągły, który wymaga aktualnej wiedzy. Ogromną rolę odgrywa tutaj optymalizacja SEO. Niezbędny jest staranny dobór fraz - nie powinny być one zbyt popularne, ponieważ im większa konkurencyjność słów kluczowych, tym gorsze rezultaty. Wielkie znaczenie ma również content strony - publikowane treści powinny być unikalne, a jednocześnie wartościowe z punktu widzenia użytkownika oraz wyszukiwarki. Dotyczy to nie tylko tekstów, ale również obrazów, czy też materiałów wideo. Na pozycję strony w Google wpływ również wiele innych czynników m.in. czas ładowania treści, meta description, responsywność witryny. Cena pozycjonowania stron jest dostosowana do budżetu zleceniodawcy. Nie trzeba więc obawiać się kosztów, które przekroczą możliwości finansowe.

2. Artykuły sponsorowane

Jedną z metod promowania witryny w sieci są artykuły sponsorowane. W zdecydowanej większości przypadków nie są to treści czysto reklamowe. Wartościowy content to podstawa! Umieszczanie odnośników w przypadkowych wpisach niesie za sobą skutki odwrotne do zamierzonych. Niezwykle istotne jest to, aby artykuły sponsorowane zawierały przydatne informacje, a także subtelną reklamę przedsiębiorstwa. Zwiększa to szansę na to, że czytelnik zainteresuje się ofertą, a nawet rozważy skorzystanie z niej. Oczywiście omawiane wpisy muszą nawiązywać do rodzaju działalności.

3. Profile w mediach społecznościowych

Prawdziwym strzałem w dziesiątkę wydaje się być utworzenie firmowych profili w mediach społecznościowych. Stanowią one świetne narzędzie komunikacyjne. Ponadto, zwiększają one wiarygodność marki. Oczywiście konieczne jest publikowanie unikalnych postów, które zawierają przydatne informacje. Mogą one stanowić reklamę świadczonych usług lub sprzedawanych produktów. Zarządzanie profilami w mediach społecznościowych to odpowiedzialne zadanie. Niezwykle istotne jest to, aby błyskawicznie reagować na wiadomości/komentarze/opinie użytkowników. Dobrze jest nauczyć się prawidłowo reagować na krytykę, która z pewnością się pojawi. W ten sposób kształtuje się wizerunek przedsiębiorstwa. Nie można nie wspomnieć o opcji sprzedaży w mediach społecznościowych. Jest to rozwiązanie, które skraca czas sfinalizowania transakcji. Połączenie sklepu na Facebooku/Instagramie z oficjalną stroną pozwala realnie zwiększyć zyski.

4. Kampania w Google Ads

Jak już wspomniano, promocja w wyszukiwarce Google jest skuteczna, jednak wymaga dużych nakładów pracy. Dodatkowym minusem jest fakt, że efekty nie pojawią się z dnia na dzień. Warto jest rozważyć płatną kampanię Google Ads - dzięki niej link do promowanej witryny wyświetla się nad lub obok wyników naturalnych. W tym przypadku nie trzeba czekać! Reklama rozpoczyna się od wskazanego terminu. Odnośniki oznaczone są jako "sponsorowane", jednak pomimo tego efektywność reklamy znajduje się na satysfakcjonującym poziomie. Trudno wyobrazić sobie lepszą metodę na to, aby natychmiast przenieść stronę na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Oczywiście omawiana kampania również wymaga zaplanowania m.in. wyboru najlepszych fraz. Czas jej trwania jest uzależniony od użytkownika. Wiele zależy od wysokości posiadanego budżetu.

5. Kampania produktowa Google

Kampanie AdWords to znakomita propozycja dla sklepów online. Kampania produktowa pozwala wypromować konkretne towary. Ich zdjęcie oraz odnośnik do strony będzie znajdować się ponad wynikami organicznymi. Dobrze jest wybrać artykuły, który cieszą się sporym zainteresowaniem konsumentów. Użytkownik, który trafi na witrynę, ma szansę zapoznać się z pozostałą częścią asortymentu. Opisywana forma reklamy generuje dodatkowe koszty, jednak inwestycja dość szybko się zwraca. Budżetem powinny dysponować osoby kompetentne, ponieważ nie każda kampania produktowa jest przeprowadzana prawidłowo! Tutaj również można popełnić błędy, które zmniejszają skuteczność podjętych działań.

6. E-mail marketing

Mogłoby się wydawać, że e-mail marketing dawno odszedł w zapomnienie. Nic bardziej mylnego! Pewne jest jedna to, że każda firma powinna zbudować własną bazę adresów. Korzystanie z gotowych baz danych nie przyniesie żadnych rezultatów. Zdecydowana większość treści uznawana jest za spam, więc ich przesyłanie to strata czasu. Proponowana forma promocji jest skuteczna wyłącznie wtedy, gdy posiadamy e-maile osób realnie zainteresowanymi oferowanymi usługami lub produktami. Należy zaznaczyć, że rozsyłane treści powinny być wartościowe z punktu widzenia potencjalnego klienta. Coraz częściej dokonuje się segmentacji odbiorców w celu personalizowania reklam.

7. Aktywność na forach dyskusyjnych

Z promocją na forach dyskusyjnych należy uważać. Ogromna ilość stron zabrania promocji witryn w postach. W takiej sytuacji sprawdzić się może tzw. "marketing szeptany". Reklama witryny nie może być zbyt nachalna. Przedsiębiorstwa usługowe mogą reagować na problemy i zapytania użytkowników. Adres URL w stopce zwiększa prawdopodobieństwo, że dana osoba zdecyduje się kliknąć w odnośnik. Alternatywą są grupy w mediach społecznościowych - niektóre z nich są "zamknięte", więc pierwszym krokiem jest wysłanie prośby o zaakceptowanie uczestnictwa przez administratora. Trzeba jednak mieć świadomość, że posty, które nic nie wnoszą, są zwykle usuwane!





REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA