REKLAMA

Białołęka

Komunikacja

 

Idzie rewolucja. Likwidacja E-8, punktualne 518, tramwaj "co chwilę"

  10 października 2016

alt='Idzie rewolucja. Likwidacja E-8, punktualne 518, tramwaj "co chwilę"'
źródło: ZTM

Tramwaje już niedługo dotrą na Nowodwory. Nawet Derby odczują zmiany w komunikacji miejskiej.

REKLAMA

Po kilku miesiącach prac na Nowodworach stoją już słupy trakcyjne i wszystko wskazuje na to, że tramwaje pojadą nowym 1,5-kilometrowym odcinkiem torów jeszcze w tym roku. Mieszkańcy coraz częściej zastanawiają się, jakie zmiany w kursowaniu autobusów wprowadzi Zarząd Transportu Miejskiego. Dla osób znających prowadzoną w Warszawie politykę transportową oczywiste byłoby zastąpienie E-8 i 101 przedłużoną na Nowodwory "dwójką" oraz skierowanie "odzyskanych" autobusów na inne ulice Białołęki. Zmiana kursu na Światowida. Budowa jezdni odłożona Zmiana kursu na Światowida. Budowa jezdni odłożona
Budowa tramwaju do Winnicy to priorytet, druga jezdnia na razie odłożona na przyszłość - taki pomysł dla Tarchomina ma warszawski ratusz.
Zmiany mają jednak iść znacznie dalej. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, ZTM pracuje nad nowymi rozkładami kilkunastu linii autobusowych.

Po otwarciu nowego fragmentu torowiska na Nowodwory zostanie przedłużona tylko linia 2. W godzinach szczytu tramwaje mają kursować na całej trasie co 4 minuty, ale na odcinek Mehoffera - Młociny będą wyjeżdżać w kluczowych godzinach dodatkowe składy. Na obecnej pętli pozostanie "siedemnastka". Linia E-8 ma zostać zlikwidowana. W sprawie 101 nie ma jeszcze decyzji, ale jego trasa na pewno zmieni się radykalnie.

ZTM chciałby wykorzystać odzyskane autobusy m.in. do zwiększenia częstotliwości 516 i 518. Druga z tych linii ma zostać skrócona na Marymont i kursować w szczycie co 6 minut. Wycofanie 518 z Żoliborza i Śródmieścia ma także zapewnić linii punktualność. Trwają także prace nad uruchomieniem linii z Tarchomina na osiedle Derby, kursującej m.in. Modlińską i Trasą Toruńską.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (2)

 drugastrona

10.10.2016 17:31

ZTM zwariował. Skrócenie 518 na Marymont?! Co to za idiotyzm?! To już lepiej całkiem skasować. Przecież to jest podstawowe połączenie ze Starym Miastem i Uniwersytetem. Było kiedyś dobrze, jechał na plac Trzech Krzyży, to zaczęli kombinować. Niedługo wszędzie będzie trzeba jechać metrem. A jakim cudem wszyscy się do tego metra mają zmieścić? Gdzie można pisać, żeby wybić im z głowy ten durny pomysł?

 tarantula01

11.10.2016 00:01

Nie kto inny, tylko urzędnicy ZTM wymyślili dla 518 trasę mostem Grota i Słowackiego, jako zastępstwo dla 510 zanim jeszcze 17 przyjechała na Tarchomin. Linię puszczono po trasie która się korkuje (ul. Słowackiego i ul. Świętokrzyska), bo Wisłostradą-Krasińskiego i Alejami Jerozolimskimi podobno jechało się dłużej.
Przez skrócenie trasy do Marymontu ZTM chce rozwiązać problem z przepełnieniem autobusów pomiędzy Płochocińską, a Marymontem, tylko że 518 jest wybierana ze względu na możliwość dojazdu na Trakt Królewski.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

11.10.2016 00:01

Nie kto inny, tylko urzędnicy ZTM wymyślili dla 518 trasę mostem Grota i Słowackiego, jako zastępstwo dla 510 zanim jeszcze 17 przyjechała na Tarchomin. Linię puszczono po trasie która się korkuje (ul. Słowackiego i ul. Świętokrzyska), bo Wisłostradą-Krasińskiego i Alejami Jerozolimskimi podobno jechało się dłużej.
Przez skrócenie trasy do Marymontu ZTM chce rozwiązać problem z przepełnieniem autobusów pomiędzy Płochocińską, a Marymontem, tylko że 518 jest wybierana ze względu na możliwość dojazdu na Trakt Królewski.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024