Forum › Bemowo
# darq 02.06.2015 23:19 |
|
Połączenie tramwajowe w kierunku Dw. Zachodniego nie znalazło się nawet na liście rezerwowej na tę siedmiolatkę. Według obecnych planów nie ma iść w przeznaczonym dlań kiedyś tunelu, tylko nowym tunelem wbijać się do pętli przy Zachodnim zamiast prosto w Bitwy Warszawskiej. O ile kiedykolwiek powstanie...
Skoro po 2022 r. nie będzie kasy na bemowski odcinek metra, to kto zdecyduje się budować tramwaj w tunelu, dublujący linię kolejową. Sorry, o tej linii możemy zapomnieć. Władze miasta z gracją ruskiego czołgu forsują mało potrzebne trasy kosztem tych najważniejszych. HGW dziś nazwała nowy odcinek na Powstańców "bardzo potrzebnym łącznikiem". :) |
# Grubson 02.06.2015 23:33 |
|
Prymasa Tysiąclecia to ALEJA a nie trasa!
|
# Hough 03.06.2015 20:42 |
|
Pan Banach twierdzi dokładnie to samo, o czym ja pisałem już kilka razy wcześniej :-) Moim zdaniem trwonienie środków na budowę drogiego rozwidlenia torów przy Redutowej jest bez sensu. W dodatku jeden z tych wariantów raczej na pewno powodowałby powstawanie korków już na Kasprzaka (powstałoby kolizyjne skrzyżowanie pomiędzy kościołem i cerkwią, którego teraz nie ma). Szkoda byłoby też tego parku, gdzie znalazły schronienie metalowe rzeźby z lat 60-tych. Logiczny byłby powrót torów na Kasprzaka do Ronda Wolnego Tybetu i dalej skręt w Prymasa do Wolskiej, czyli trasą historyczną. Przystanek Osiedle Wolska stałby się ważnym węzłem przesiadkowym. A zaoszczędzone środki z Redutowej, można by było włożyć w budowę jednej z najważniejszych tras - do Dworca Zachodniego i później dalej. Rozebrałoby to korki, w których stoją autobusy przed tunelem na Al. Prymasa.
|
# STOP dla tramwaju na Kasprzaka 04.06.2015 21:24 |
|
Tramwaj na Kasprzaka oznacza jeszcze większe problemy w podróży komunikacją czyli PRZESIADKI. Po uruchomieniu tego tramwaju prawdopodobnie skasują 105 i E5 albo skrócą do Cm. Wolskiego. O 506 możemy zapomnieć w ogóle.Tramwaj na Ochotę nie musi jechać z Kasprzaka. Może przecież skręcać z przystanku Osiedle Wolska jak zostało napisane.
|
# darq 05.06.2015 19:03 |
|
@Hough
Władze miasta zawzięły się, by zamiast najbardziej potrzebnych tras budować te drugorzędne. Wilanów chce tramwaju do metra i Mordoru - dostanie na Sobieskiego, by dublował sprawdzające się tam autobusy (buspas, kilka linii zwykłych i przyspieszonych). Wola i Bemowo nie mogą się doczekać tramwaju na Ochotę - dostaną dubel autobusów na Kasprzaka. Polecam mapkę w pdf na dole http://ztm.waw.pl/informacje.php?i=1030&c=98&l=1. Gdyby zbudować oczekiwane trasy do Wołoskiej - na północy z Woli, na południu z Wilanowa - byłoby krócej i taniej. "Ciekawostką" jest też, że w zgłoszonym do dofinansowania projekcie tramwaju na Kasprzaka uwzględniono tylko warianty z rozwidleniem przy Redutowej - a nawet tylko jeden z nich, bo podano konkretną (co do miliona) sumę kosztów. Czy w tej sytuacji konsultacje nie są zwykłą ściemą? Tylko kogo to interesuje? Artykuł o trzeciorzędnych przepychankach politycznych ma kilkadziesiąt komentarzy, a gdy mowa o wielomilionowych inwestycjach, które na lata zmienią obraz dzielnicy - odzew znikomy. Za kilka lat ludzie się obudzą z ręką w nocniku - jak to, to nie będzie tramwaju do Zachodniego? Nie będzie bemowskiego odcinka metra? Lazurowa ma obsługiwać tranzyt do Krakowa i Katowic, bo wydaliśmy swoją kasę na wiadukt nad Górczewską? A kto o tym zdecydował i kiedy? Bo my chcemy zaprotestować, jak już jest po ptokach! |
# darq 05.06.2015 19:07 |
|
P.S. Jak ktoś się łudzi, że w przewidywalnej przyszłości powstanie linia do Zachodniego, to oprócz powyższej mapki polecam https://www.tw.waw.pl/node/4510.
zgodnie z uchwalonym w maju 1998r. Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego M. St. Warszawy przewidywano, że ten odcinek stanie się fragmentem linii szybkiego tramwaju, łączącego Jelonki (przez Górczewską) z Gocławiem (przez Ochotę, Górny Mokotów i Siekierki). Plany te zrealizowano tylko w minimalnym stopniu - efektem jest środkowy tunel pod terenami kolejowymi w rejonie Dworca Zachodniego, przeznaczony pierwotnie na potrzeby trasy tramwajowej. W trakcie budowy wielopoziomowego węzła na Rondzie Zesłańców Syberyjskich tunel ten został "tymczasowo" przeznaczony dla samochodów skręcających od strony Pruszkowa w kierunku Woli. Trasa łącząca Wolę z Ochotą pozostała jednak zapisana w dokumentach planistycznych, lecz zmieniono jej koncepcję - w opracowaniu Biura Planowania Rozwoju Warszawy S.A. z jesieni 2008 roku wskazuje się, że powinna ona przebiegać bliżej peronów Dworca Zachodniego, by umożliwić atrakcyjne przesiadki. W tym celu niezbędne będzie wybudowanie najdłuższego w Warszawie tunelu tramwajowego, obejmującego także podziemny przystanek obsługujący dworzec. |
LINKI SPONSOROWANE
Znajdź najlepszy kredyt samochodowy online w Finanse.rankomat.pl
Matura przed Tobą? Poznaj sprawdzone
Kursy Maturalne w Warszawie
Kup bilet
Najnowsze informacje na TuBemowo
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.