REKLAMA

Forum › Bemowo

REKLAMA

# darq

02.06.2015 23:19

Połączenie tramwajowe w kierunku Dw. Zachodniego nie znalazło się nawet na liście rezerwowej na tę siedmiolatkę. Według obecnych planów nie ma iść w przeznaczonym dlań kiedyś tunelu, tylko nowym tunelem wbijać się do pętli przy Zachodnim zamiast prosto w Bitwy Warszawskiej. O ile kiedykolwiek powstanie...
Skoro po 2022 r. nie będzie kasy na bemowski odcinek metra, to kto zdecyduje się budować tramwaj w tunelu, dublujący linię kolejową. Sorry, o tej linii możemy zapomnieć. Władze miasta z gracją ruskiego czołgu forsują mało potrzebne trasy kosztem tych najważniejszych. HGW dziś nazwała nowy odcinek na Powstańców "bardzo potrzebnym łącznikiem". :)

# Grubson

02.06.2015 23:33

Prymasa Tysiąclecia to ALEJA a nie trasa!

# Hough

03.06.2015 20:42

Pan Banach twierdzi dokładnie to samo, o czym ja pisałem już kilka razy wcześniej :-) Moim zdaniem trwonienie środków na budowę drogiego rozwidlenia torów przy Redutowej jest bez sensu. W dodatku jeden z tych wariantów raczej na pewno powodowałby powstawanie korków już na Kasprzaka (powstałoby kolizyjne skrzyżowanie pomiędzy kościołem i cerkwią, którego teraz nie ma). Szkoda byłoby też tego parku, gdzie znalazły schronienie metalowe rzeźby z lat 60-tych. Logiczny byłby powrót torów na Kasprzaka do Ronda Wolnego Tybetu i dalej skręt w Prymasa do Wolskiej, czyli trasą historyczną. Przystanek Osiedle Wolska stałby się ważnym węzłem przesiadkowym. A zaoszczędzone środki z Redutowej, można by było włożyć w budowę jednej z najważniejszych tras - do Dworca Zachodniego i później dalej. Rozebrałoby to korki, w których stoją autobusy przed tunelem na Al. Prymasa.

REKLAMA

# STOP dla tramwaju na Kasprzaka

04.06.2015 21:24

Tramwaj na Kasprzaka oznacza jeszcze większe problemy w podróży komunikacją czyli PRZESIADKI. Po uruchomieniu tego tramwaju prawdopodobnie skasują 105 i E5 albo skrócą do Cm. Wolskiego. O 506 możemy zapomnieć w ogóle.Tramwaj na Ochotę nie musi jechać z Kasprzaka. Może przecież skręcać z przystanku Osiedle Wolska jak zostało napisane.

# darq

05.06.2015 19:03

@Hough
Władze miasta zawzięły się, by zamiast najbardziej potrzebnych tras budować te drugorzędne. Wilanów chce tramwaju do metra i Mordoru - dostanie na Sobieskiego, by dublował sprawdzające się tam autobusy (buspas, kilka linii zwykłych i przyspieszonych). Wola i Bemowo nie mogą się doczekać tramwaju na Ochotę - dostaną dubel autobusów na Kasprzaka. Polecam mapkę w pdf na dole http://ztm.waw.pl/informacje.php?i=1030&c=98&l=1.
Gdyby zbudować oczekiwane trasy do Wołoskiej - na północy z Woli, na południu z Wilanowa - byłoby krócej i taniej. "Ciekawostką" jest też, że w zgłoszonym do dofinansowania projekcie tramwaju na Kasprzaka uwzględniono tylko warianty z rozwidleniem przy Redutowej - a nawet tylko jeden z nich, bo podano konkretną (co do miliona) sumę kosztów. Czy w tej sytuacji konsultacje nie są zwykłą ściemą?
Tylko kogo to interesuje? Artykuł o trzeciorzędnych przepychankach politycznych ma kilkadziesiąt komentarzy, a gdy mowa o wielomilionowych inwestycjach, które na lata zmienią obraz dzielnicy - odzew znikomy. Za kilka lat ludzie się obudzą z ręką w nocniku - jak to, to nie będzie tramwaju do Zachodniego? Nie będzie bemowskiego odcinka metra? Lazurowa ma obsługiwać tranzyt do Krakowa i Katowic, bo wydaliśmy swoją kasę na wiadukt nad Górczewską? A kto o tym zdecydował i kiedy? Bo my chcemy zaprotestować, jak już jest po ptokach!

# darq

05.06.2015 19:07

P.S. Jak ktoś się łudzi, że w przewidywalnej przyszłości powstanie linia do Zachodniego, to oprócz powyższej mapki polecam https://www.tw.waw.pl/node/4510.
zgodnie z uchwalonym w maju 1998r. Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego M. St. Warszawy przewidywano, że ten odcinek stanie się fragmentem linii szybkiego tramwaju, łączącego Jelonki (przez Górczewską) z Gocławiem (przez Ochotę, Górny Mokotów i Siekierki). Plany te zrealizowano tylko w minimalnym stopniu - efektem jest środkowy tunel pod terenami kolejowymi w rejonie Dworca Zachodniego, przeznaczony pierwotnie na potrzeby trasy tramwajowej.
W trakcie budowy wielopoziomowego węzła na Rondzie Zesłańców Syberyjskich tunel ten został "tymczasowo" przeznaczony dla samochodów skręcających od strony Pruszkowa w kierunku Woli. Trasa łącząca Wolę z Ochotą pozostała jednak zapisana w dokumentach planistycznych, lecz zmieniono jej koncepcję - w opracowaniu Biura Planowania Rozwoju Warszawy S.A. z jesieni 2008 roku wskazuje się, że powinna ona przebiegać bliżej peronów Dworca Zachodniego, by umożliwić atrakcyjne przesiadki. W tym celu niezbędne będzie wybudowanie najdłuższego w Warszawie tunelu tramwajowego, obejmującego także podziemny przystanek obsługujący dworzec.

REKLAMA

Trwa cisza wyborcza. Dodawanie nowych wpisów zostało wstrzymane.

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA