REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Forum Bemowo

REKLAMA

# Eins, zwei, drei, vier usw.

08.09.2022 11:27

Po co budować metro na ( wciąż jeszcze ) pola kapuchy na Chrzanowie ? Mam nadzieję, że jednak "zabraknie środków" na realizację tego idiotyzmu. M2 powinna się w obecnym wariancie przebiegu i rozbudowy 3+2 kończyć na obecnej C04. Nie ma tam żadnych szans na potoki pasażerskie uzasadniające budowę tam stacji M2

# Pan M

08.09.2022 11:45

#Eins, zwei, drei, vier usw. napisał(a) 08.09.2022 11:27
Po co budować metro na ( wciąż jeszcze ) pola kapuchy na Chrzanowie ? Mam nadzieję, że jednak "zabraknie środków" na realizację tego idiotyzmu. M2 powinna się w obecnym wariancie przebiegu i rozbudowy 3+2 kończyć na obecnej C04. Nie ma tam żadnych szans na potoki pasażerskie uzasadniające budowę tam stacji M2

Słuszna uwaga co do zasady, tyle tylko że stacją końcową powinna być Lazurowa (Osiedle Górczewska). Jednocześnie powinien być zlikwidowany kikut tramwajowy na ulicy Górczewskiej, a linie 10 i 26 w drodze ze Śródmieścia skierowane odpowiednio na pętle Metro Młociny oraz Nowe Bemowo, linia 11 skasowana, a 28 docelowo pozostawiona na trasie objazdowej Plac Narutowicza - Wola - Jelonki - Nowe Bemowo - Piaski - Dworzec Gdański - Praga II - Targowa - Dworzec Wschodni.

# Eins, zwei, drei, vier usw.

08.09.2022 13:25

#Pan M napisał(a) 08.09.2022 11:45

Słuszna uwaga co do zasady, tyle tylko że stacją końcową powinna być Lazurowa (Osiedle Górczewska).

Powinna, ale w obecnej sytuacji raczej już nie opłaca się także budowa tylko jednej stacji, czyli C03 ( przetarg na wykonanie, koszt nowego projektu i cała ta karuzela biurokratyczna prowadząca do wydania PnB/PnU ). Obecnie zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłoby, postulowane przez Pana, przedłużenie "siedemsetek" babickich do Cm. Wolskiego, ale imho lepiej do NB, a ożarowsko-piastowskich do Os. Górczewska via C04.

REKLAMA

# Pan M

08.09.2022 13:42

@Eins, zwei, drei, vier usw. :
Absolutna zgoda. Na chwilę obecną, ale też jeżeli budowa kolejnej (oby ostatniej) stacji trwale spadnie z planu, faktycznie należałoby wrócić do tego rozwiązania które zaproponowałem jako przejściowe i alternatywne dla kłopotliwego krańca przy Konarskiego i pierdyliarda dowowozówek.

# lideksynubeka

08.09.2022 15:19

Szczajkowski przehulał forsę na pierdóły i metra nie będzie. Rowerami niech jeżdzą z Chrzanowa miłośnicy POstępu

# BeMózg

08.09.2022 20:06

Linię M2 zaplanowano do końcówki na Karolinie dlatego, że tam ma być umiejscowiona kolejna stacja techniczno-postojowa. A stacja ma być na Karolinie z wielu powodów, oto najważniejsze z nich:
- teren ten jest położony tuż przy stacji kolejowej, a stacja techniczno-postojowa musi mieć połaczenie z siecią kolejową;
- druga linia metra musi mieć swoją stację, bo odległość od jej końcówek do stacji na Kabatach jest zbyt duża;
- stacja na Kabatach nie była zprojektowana do docelowej obsługi kilku linii metra (a jeżeli nie zostanie wybudowana stacja techniczno-posttojowa na Koziej Górce, to stacja na Karolinie będzie obsługiwała również linę M3);
- miasto jest właścicielem terenu na Karolinie;
- są to tereny przemysłowe, więc uciążliwości generowane przez stację nie będą oddziaływały na mieszkańców (na Kabatach mieszkańcy pobliskich domów narzekją na hałas pociągów i smród impregnatu, którym zabezpieczone są podkłady kolejowe).

REKLAMA

# Pan M

08.09.2022 20:44

@BeMózg:
Po rozbudowie zaplecza na STP Kabaty (hala wschodnia) oraz wprowadzeniu większej liczby taboru niewymagającego obsługi codziennej, STP Karolin projektowana pod wagony serii 81 jest zbędna. Składy mogą być odstawiane i sprzątane w torach odstawczych oraz przy peronach wybranych stacji po zakończeniu ruchu. Zwłaszcza że w realiach Warszawy (dystans i częstotliwość) druga linia jest tylko skromnym dodatkiem do pierwszej. Na przeglądy okresowe składy mogą zjeżdżać rotacyjnie na Kabaty. Kwestię hałasu Metro Warszawskie już dawno mogłoby rozwiązać podwyższając płot STP w formie estetycznego ekranu z puszczoną roślinnością jak np. przy ulicy Maczka. Problem impregnatu na Kabatach można rozwiązać łatwo, wykonując zielone torowiska na STP. Wszystko.

# Eins, zwei, drei, vier usw, uj

08.09.2022 21:14

nie zesrajta sie specialisty

# eciw

08.09.2022 21:56

żałosne, ale mieszkańcy takie rządy tolerują

REKLAMA

# Eins, zwei, drei, vier usw

08.09.2022 22:19

#Eins, zwei, drei, vier usw, uj napisał(a) 08.09.2022 21:14
nie zesrajta sie specialisty
Z ciebie za to taki specjalista, który wziął kredyt na 30 lat, na kilkakrotnie przepłaconą klitę, aby w niej zamieszkać na polu kapuchy. Wsiochu zrobiony w wała metodą "na metro".

# Kris86

08.09.2022 22:44

Te trzy stacje są bardzo potrzebne. Na Chrzanowie mieszka już w tej chwili bardzo dużo ludzi. A stacja ja Karolinie pozwoli ze ludzie dojeżdżający autami z kierunku Ozarowa czy obwodnicy, przesiądą się do metra i szybko dojada do centrum!

# Pan M

09.09.2022 00:01

#Kris86 napisał(a) 08.09.2022 22:44
Te trzy stacje są bardzo potrzebne. Na Chrzanowie mieszka już w tej chwili bardzo dużo ludzi. A stacja ja Karolinie pozwoli ze ludzie dojeżdżający autami z kierunku Ozarowa czy obwodnicy, przesiądą się do metra i szybko dojada do centrum!
Z S8 można równie dobrze zjechać na Górczewską do stacji Lazurowa gdzie powinien powstać kompaktowy terminal multimodalny - w tym garaż systemu P+R. Potok z transportu indywidualnego od strony Ożarowa powinna przejmować planowana linia SKM z Ożarowa lub Błonia. Jak słusznie zauważył już wcześniej jeden z uczestników tej dyskusji, Chrzanów z niską zabudową nigdy nie będzie generował potoków na miarę zdolności przewozowej metra. Gdyby nie było S8, linia M2 biegłaby jak pierwotnie planowano z Tarchomina na Jelonki, należałoby stworzyć nowe założenie urbanistyczne oparte o ulicę Człuchowską stanowiącą na wzór KEN jego kręgosłup i ciągnąć intensywną zabudowę wysoką pod Bronisze w pasie o szerokości wyznaczonej przedłużeniem ulic Doroszewskiego oraz Sterniczej i Sochaczewskiej. Z uwagi na zawalenie się całej planistyki po 1990 roku, niską zabudową Chrzanowa, a także powstanie trasy S8 stanowiącej przeszkodę w dalszej ekspansji miasta, za docelowo końcową powinno się przyjąć stację Osiedle Górczewska.

REKLAMA

# Panjan

09.09.2022 17:59

#Pan M
"Chrzanów z niską zabudową nigdy nie będzie generował potoków na miarę zdolności przewozowej metra". No nie wiem. Docelowo na Chrzanowie ma mieszkać ponad 30 000 mieszkańców. Głównie ludzi młodych, którzy będą dojeżdzać do pracy do innych dzielnic (na Bemowie jest mało zakładów pracy). Ze stacji Chrzanów korzystać będą też dojeżdzający z powiatu Warszawskiego zachodniego. A okoliczne miejscowości (takie jak Ożarów) zamieniają się w osiedla mieszkaniowe chyba nawet szybciej niż sam Chrzanów. Piszę o tym bez entuzjazmu, po prostu stwierdzam fakt.

# stacja końcowa ;)

09.09.2022 21:32

Oj tam , oj tam - zamiast się cieszyć z kładki to wydziwiają o Chrzanowie !

# pZz

09.09.2022 22:46

A mnie tylko zastanawia czy znow na 3 lata rozpizdza Gorczewska podczas budowy stacji Lazurowa.

REKLAMA

# dude

11.09.2022 16:04

#Eins, zwei, drei, vier usw. napisał(a) 08.09.2022 11:27
Po co budować metro na ( wciąż jeszcze ) pola kapuchy na Chrzanowie ? Mam nadzieję, że jednak "zabraknie środków" na realizację tego idiotyzmu. M2 powinna się w obecnym wariancie przebiegu i rozbudowy 3+2 kończyć na obecnej C04. Nie ma tam żadnych szans na potoki pasażerskie uzasadniające budowę tam stacji M2
W cywilizowanym świecie jest tak, że buduje się matro zanim powstaną osiedla. Przypominam, że kiedyś wysiadając na kabatach również wychodziło się niemal w szczerym polu.

# jkk

11.09.2022 19:33

Sytuacja jako żywo przypomina tę ze starego dowcipu z czasów ZSRR. Zebranie partyjne miało w porządku 3 punkty: 1. Budowa szkoły, 2. Budowa drogi, 3. Budowa komunizmu. Prowadzący zebranie zaproponował aby wobec braku pieniędzy na budowę szkoły oraz drogi przejść od razu do punktu 3.
Debatujemy nad różnymi opcjami czegoś co rodzi się w wielkich bólach, z różnych zresztą powodów.
Być może najlepszym rozwiązaniem byłoby zakończenie drugiej linii metra przy Lazurowej w okolicy obecnego Kauflanda. Przyjęto jednak inną opcję do realizacji. Nie da się, w nieco dalszej perspektywie czasowej, wykluczyć budowy kolejnych linii metra, które połączyć mogą Chrzanów z kolejnymi rejonami miasta (Włochy, Ursus itd.).
Sporo buduje się domów w okolicy Babic oraz Ożarowa, ich mieszkańcy najczęściej pracować będą w Warszawie. Lepiej jeśli swoje samochody zostawią na parkingach przy stacjach metra. Boję się jedynie o to aby miasto budowy takich parkingów nie przespało. Przy Lazurowej na wystarczająco duży parking nie ma już miejsca.
Po zabudowaniu 200 hektarów chrzanowskich pól pasażerów dla metra nie zabraknie.

# Vvv

13.09.2022 09:22

W sumie, a dlaczego poprzestać na tym chrzanowie i nie dorzucić jeszcze jednej stacji na ursusie, która łączyłaby się z pkp.

REKLAMA

# W Śródmieściu

13.09.2022 11:10

#Vvv napisał(a) 13.09.2022 09:22
W sumie, a dlaczego poprzestać na tym chrzanowie i nie dorzucić jeszcze jednej stacji na ursusie, która łączyłaby się z pkp.
Nie "na Ursusie", lecz "w Ursusie".

# Jacques

15.09.2022 17:40

#Eins, zwei, drei, vier usw. napisał(a) 08.09.2022 11:27
Po co budować metro na ( wciąż jeszcze ) pola kapuchy na Chrzanowie ? Mam nadzieję, że jednak "zabraknie środków" na realizację tego idiotyzmu. M2 powinna się w obecnym wariancie przebiegu i rozbudowy 3+2 kończyć na obecnej C04. Nie ma tam żadnych szans na potoki pasażerskie uzasadniające budowę tam stacji M2
Dawno nie było Cię na Chrzanowie, pól coraz mniej. A zanim M2 tam powstanie, pewnie nie będzie ich wcale...
A poza tym, nawet gdyby... to może w końcu warto najpierw myśleć o infrastrukturze, a potem pozwalać na budowę osiedli deweloperom?

# Jacques

15.09.2022 17:44

#jkk napisał(a) 11.09.2022 19:33
Sporo buduje się domów w okolicy Babic oraz Ożarowa, ich mieszkańcy najczęściej pracować będą w Warszawie. Lepiej jeśli swoje samochody zostawią na parkingach przy stacjach metra. Boję się jedynie o to aby miasto budowy takich parkingów nie przespało. Przy Lazurowej na wystarczająco duży parking nie ma już miejsca.
Po zabudowaniu 200 hektarów chrzanowskich pól pasażerów dla metra nie zabraknie.
Nie będą. To znaczy nie na parkingach, nie ma chyba w planach żadnego P+R. Będzie ciekawie, okoliczne osiedla będą zawalone samochodami przyjezdnych. Albo będą się pchać dalej do centrum. Widać pomysł P+R przy wjeździe do miasta przerasta naszych włodarzy...

REKLAMA

# qvertz

16.09.2022 20:49

Metro powinno przebić się aż do Ursusa, ponieważ świetnie łączyłoby się tamtejszymi przystankami kolejowymi, co pozwalałoby na efetywne przesiadki. Oczywiście, że Chrzanów potrzebuje metra, ktokolwiek tam był to wie, jak ogromna jest to już sypialnia. Potoki pasażerskie będą zapewnione. Docelowo powinna być poprowadzona ważna linia metra (III albo V, jeden xuj z numeracją) z Nowodworów przez Wisłę, Nowe Młociny, wzdłuż Conrada przez Chomiczówkę, a potem wzdłuż Powstańców Śląskich aż na Jelonki, potem kierunek na Dw. Zachodni, następnie w osi projektowanej III linii metra do pl. narutowicza, Politechnika (pl. przy Polnej), przystanek koło Sejmu i dalej nad Wisłę w kierunku Saskiej Kępy i na Gocławek i Gocław. Lepsze to byłoby, niż ta bzdurna koncepcja lansowana przez idiotów z Rafauem na czele, żeby III linię zakończyć na Narodowym.

# Pan M

16.09.2022 22:53

Z Jelonek do Ursusa wystarczy 112 co kwadrans. To nie są potoki na metro. Chrzanów również nie. III linia metra powinna połączyć Tarchomin z Wilanowem przez osiedla Ruda i Potok, Marymont, pod Okopową, Towarową, Ochotą, Rakowcem, Slużewcem i Ursynowem. Na Gocław trasa Tramwajowa.

# VVV

18.09.2022 15:27

#qvertz napisał(a) 16.09.2022 20:49
Metro powinno przebić się aż do Ursusa, ponieważ świetnie łączyłoby się tamtejszymi przystankami kolejowymi, co pozwalałoby na efetywne przesiadki. Oczywiście, że Chrzanów potrzebuje metra, ktokolwiek tam był to wie, jak ogromna jest to już sypialnia. Potoki pasażerskie będą zapewnione. Docelowo powinna być poprowadzona ważna linia metra (III albo V, jeden xuj z numeracją) z Nowodworów przez Wisłę, Nowe Młociny, wzdłuż Conrada przez Chomiczówkę, a potem wzdłuż Powstańców Śląskich aż na Jelonki, potem kierunek na Dw. Zachodni, następnie w osi projektowanej III linii metra do pl. narutowicza, Politechnika (pl. przy Polnej), przystanek koło Sejmu i dalej nad Wisłę w kierunku Saskiej Kępy i na Gocławek i Gocław. Lepsze to byłoby, niż ta bzdurna koncepcja lansowana przez idiotów z Rafauem na czele, żeby III linię zakończyć na Narodowym.
Akurat Nowodwory mają w tamym kierunku tramwaj, który w kwadrans pozwala dojechać do metra Młociń. Większy sens miałoby metro spinające Nowodwory(Lub nawet zaczynające się jeszcze wcześniej koło winnicy lub nawet Jabłonna) z Tarchominem, Żeraniem i albo ,żeby łączyło się z 2 linią koło toruńskiej albo poszło jeszcze bokiem przez Brzeziny, Grodzisk do Marek. Zaś jeśli chodzi o 3 linię to nie kończy się na Narodowym, tylko zaczyna, ponieważ już jest tam wybudowana odnoga, tylko po co kończyć na gocławiu jak można pociągnąć to do Anina czy Międzylesia, gdzie komunikacja jest beznadziejna.

# qvertz

21.09.2022 20:10

Tak jak już napisałem na tym forum kilka lat temu, przewiduję zakończenie II linii metra na rok 2028. I wiele wskazuje, że będę złym prorokiem. To już tylko 6 krótkich lat.

# qvertz

21.09.2022 20:31

@#VVV
18.09.2022 15:27
Tramwaj nie da rady skutecznie obsługiwać Warszawy, której liczba mieszkańców w następnych dekadach może wynieść około 2,5-3 mln osób. To bardzo dużo. Do tego rozlewające się przyległości, gdzie ludzie muszą zarabiać w stolicy. Miasto potrzebuje zatem przynajmniej 4 linie metra, w tym jedną obwodową z prawdziwego zdarzenia. Można to oczywiście połączyć sensownie w całość z SKM, WKD oraz Kolejami Mazowieckimi. A inwestowanie w tramwaje można potraktować tylko jako dodatkowy środek komunikacji, ale na pewno nie pierwszoplanowy. Dodałbym jeszcze do całości obwodnice drogowe stolicy oraz niemal już legendarny "miejski odcinek trasy N-S", który podobno ma znaleźć się w perspektywie finansowej miasta po roku 2045 (sic!).
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

REKLAMA