REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


DODAJ ARTYKUŁ SPONSOROWANY



Czym jest fake news i jak z nim walczyć?

Czym jest fake news i jak z nim walczyć?

W czasach, gdy informacje mogą być przekazywane błyskawicznie, a internet staje się głównym źródłem czerpania wiedzy, trudno ustrzec się przed tzw. fake newsami, czyli nieprawdziwymi wiadomościami umieszczanymi w przestrzeni publicznej.

Problemem jest również sposób przyjmowania ich przez społeczeństwo - zanika umiejętność krytycznego traktowania udostępnianych komunikatów, a odbiorcy coraz częściej przyjmują je za pewnik. Fake news potrafi zaszkodzić, dlatego tak istotne jest podejmowanie działań przeciwstawiających się temu zjawisku. Jak może pomóc agencja PR?

Nieprawdziwa wiadomość może zaszkodzić każdemu, oznacza także spore problemy dla przedsiębiorstwa, które przez takie działania traci zaufanie klientów i partnerów biznesowych, co często prowadzi do spadku zainteresowania ofertą. W konsekwencji fake news potrafi poważnie zaburzyć funkcjonowanie firmy i wpływać na jej wizerunek, a w poważniejszych przypadkach może spowodować straty finansowe. Zjawisko szerzenia nieprawdziwych informacji jest zwalczane przez Google, Facebook czy Twitter, jednak działania te nie są wystarczające i nie gwarantują całkowitego bezpieczeństwa. Sposobem na szybką reakcję w sytuacji pojawienia się fake news jest współpraca z agencją public relations?.

Metoda na fake news - jak bronić się przed medialną nieprawdą?

Agencja PR buduje wizerunek firmy, wykorzystując w tym celu m.in. komunikaty prasowe. Poprzez zamieszczanie odpowiednich informacji tworzy obraz przedsiębiorstwa jako rzetelnego, wiarygodnego i budzącego zaufanie partnera. Autentyczność marki potwierdzi również regularna aktywność na portalach społecznościowych. Pożądanym jest, aby firma publikowała artykuły specjalistyczne, podkreślające jej ekspertyzę w danej dziedzinie. Podobne cele można osiągnąć, zamieszczając raporty czy wywiady. Informacje muszą być zweryfikowane, zgodne z prawdą i stanem faktycznym - tylko w ten sposób buduje się pożądaną przez markę reputację.

Agencja public relations dba, by treści docierały do właściwych odbiorców i były unikalne. Co więcej, śledzi wiadomości zamieszczane np. w social mediach, dzięki czemu może szybko wychwycić fake newsy i odpowiednio zareagować. Monitoring mediów to jedno z podstawowych zadań agencji public relations Warszawa jest miejscem, gdzie można szukać wsparcia profesjonalistów od budowania wizerunku.

Odczarowywanie fake newsów

Co można zrobić, gdy nieprawdziwa informacja przedostała się do mediów, a tym samym dotarła odbiorców i zaistniała w ich świadomości? Standardowym działaniem jest przygotowanie sprostowania, wiadomości wyjaśniającej sytuację i ujawniającej nieprawdę. Czy to wystarczy? Czasem potrzebne są ruchy zakrojone na szerszą skalę - warto wspomnieć o cennych współpracach z influencerami oraz specjalistami z danej branży. Wzajemne wspieranie się może przynieść większe dotarcie do odbiorców ze sprostowanym komunikatem.

Trzeba pamiętać, że specjaliści od PR wiedzą, z jakich narzędzi korzystać, jakie kroki podejmować, by wspierać przedsiębiorstwa w walce z nieprawdą oraz kreować wizerunek godny uwagi interesariuszy firmy - potencjalnych partnerów biznesowych, społeczności lojalnej, przyszłych pracowników czy użytkowników produktu lub usługi. Taka pomoc może okazać się nieoceniona w dobie medialnego szumu.





REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA