Czeka nas koszmar na Grota
10 listopada 2006
Mieszkańcy powiatu legionowskiego, którzy omijają korki na Modlińskiej i Płochocińskiej i jeżdżą przez Marki też wpadną wkrótce w korki. Remont wiaduktów na Trasie Toruńskiej nad torami PKP na Żeraniu utrudni życie na dwa lata. Pocieszające jest to, że celem jest modernizacja całej trasy.
Most Syreny w montażu
Trwa też - o czym już pisaliśmy - budowa wiaduktu wzdłuż Trasy Toruńskiej na Że-raniu. Na nowe, zbudowane przed kilkoma tygodniami filary, aktualnie "nasuwana" jest konstrukcja dawnego mostu Syreny. Pozwoli to naprawić równoległy wiadukt prowadzący w kierunku Marek. Wymaga on uszczelnienia i wzmocnienia konstruk-cji.Jak informuje biuro prasowe Zarządu Dróg Miejskich, konstrukcja mostu Sy-reny zostanie zmontowana do końca listopada, natomiast później pozostanie jesz-cze położenie asfaltu. Jeżeli pogoda pozwoli, stanie się to jeszcze w tym roku, jeżeli nie, to na początku przyszłego.
Przełączenie ruchu z wiaduktu północnego na wiadukt tymczasowy planowane jest na wiosnę 2007 roku, po czym obiekt będzie oczekiwał na rozpoczęcie wybu-rzania i budowę nowej estakady przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Auto-strad. GDDKiA przejmie Trasę Toruńską w swój zarząd w związku z przebudową Trasy Toruńskiej i Trasy Armii Krajowej na drogę ekspresową. Obydwie trasy mają być całkowicie przebudowane do czasu zakończenia budowy autostrady A-2 na odcinku warszawskim.
Według informacji biura prasowego ZDM, odbudowa wiaduktu północnego przez GDDKiA zakończy się w ciągu dwóch lat. Potem GDDKiA wyburzy wiadukt po-łudniowy i również odbuduje go w zmienionym kształcie.
JZV