Czeka nas drogowy horror
5 grudnia 2008
Do roku 2012 najlepiej nie jeździć do Warszawy.
Na czas budowy węzła trasy mostu Północnego z Mod-lińską, największa arteria dojazdowa północnej Warszawy zostanie ograniczona w tym miejscu do dwóch pasów. Jeszcze nie ma precyzyjnych informacji, co w tym wypadku z buspasem, ale jeśli zostanie utrzymany - oznacza to jeden pas dla po-zostałych samochodów!
Korek będzie zwielokrotniony, bo podczas budowy mostu mieszkańcy Tarcho-mina i Nowodworów będą mieli ograniczoną możliwość wyjazdu ulicą Myśliborską.
W związku z tym, że wciąż nie wiadomo, kiedy budowa mostu się rozpocznie - nie wiadomo także kiedy konkretnie czekają nas powyższe utrudnienia. Tymcza-sem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w przyszłym roku rozpoczyna modernizację Trasy Toruńskiej od mostu Grota do Marek. W 2009 ma się też roz-począć wymiana wiaduktów Modlińskiej nad Portem Żerańskim. Ci, którzy zechcą ominąć korki i skorzystać z Marywilskiej muszą liczyć się z utrudnieniami przy Me-hoffera i Klasyków w związku z budową dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi - początek prac w połowie przyszłego roku. Do tego zburzenie i zbudowanie wiaduktu w ciągu Marywilskiej nad nieużywaną bocznicą PKP na Marcelinie.
Poważne utrudnienia będą więc na wszystkich najważniejszych ulicach. Niestety wciąż nie ma żadnych informacji na temat koordynacji działań poszczególnych inwestorów. Stołeczni urzędnicy oględnie zapewniają, że inżynier ruchu do paraliżu komunikacyjnego nie dopuści. Kierowcy pytają, jak tego dokona. Konkretów niestety brak.
Niestety nie wszystko skończy się w 2011 roku wraz z oddaniem mostu Północ-nego. Zaraz potem do remontu idzie Grot. Dużym plusem drogowego horroru jest zapewnienie GDDKiA, że nie przystąpi do modernizacji mostu Grota przed posta-wieniem Północnego. W 2011 zyskamy zatem trzy pasy na Północnym, stracimy zaś dwa pasy na Grocie i Trasie Toruńskiej po lewej stronie Warszawy aż do cmen-tarza komunalnego na Powązkach (przebudowa Trasy Toruńskiej do parametrów drogi krajowej).
Niestety do czasu rozpoczęcia tych wszystkich prac nie należy spodziewać się znacznej poprawy w komunikacji kolejowej. Ta będzie następować dopiero w latach 2011-14.
oko, bw