REKLAMA

Wola

różne »

 

Cała Chmielna dwukierunkowa. Tylko dla rowerów

  1 grudnia 2020

alt='Cała Chmielna dwukierunkowa. Tylko dla rowerów'
źródło: Facebook / Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej

Zarząd Dróg Miejskich zabrał się za wprowadzanie udogodnień dla rowerzystów rzut beretem od swojej siedziby.

REKLAMA

Znaki drogowe zezwalające na jazdę rowerem w obu kierunkach rosną na Woli jak grzyby do deszczu. Tym razem drogowcy zabrali się za wprowadzanie tzw. kontraruchu tuż obok swoich biur, na Chmielnej. Rewolucja trwa. Rowerzyści pojadą "pod prąd" Rewolucja trwa. Rowerzyści pojadą "pod prąd"
Tzw. kontraruch powoli staje się na ulicach Woli standardem. Decydujący okazuje się głos mieszkańców.
Odcinek między Żelazną a Miedzianą pozostanie jednokierunkowy dla samochodów i motocykli, ale rowerzyści będą mogli korzystać z niego również jadąc w stronę centrum miasta. Powstanie w ten sposób połączenie między Towarową a al. Jana Pawła II, będące alternatywą dla ruchliwych Alej Jerozolimskich.

Rowerem do centrum Warszawy

- Nowy odcinek połączy się z ulicą Platynową, na której analogiczne rozwiązanie funkcjonuje już od kilku lat - zapowiada pełnomocnik rowerowy prezydenta miasta Łukasz Puchalski. - W ten sposób, z wykorzystaniem również istniejących dróg dwukierunkowych, ulicami lokalnymi łatwo dojedziemy z jednej strony do drogi dla rowerów w ciągu ulic Towarowa-Okopowa, a z drugiej strony do drogi dla rowerów w alei Jana Pawła II.

Przy okazji drogowcy częściowo przebudują skrzyżowanie Chmielnej z Żelazną. Powierzchnie wyłączone z ruchu zostaną na stałe zabudowane, co wymusi zmniejszenie prędkości przez skręcających kierowców.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (10)

# roman

01.12.2020 17:41

Super!

# Wredny Kocur

02.12.2020 09:11

Co tu "super"? Super to jest koniec ograniczeia prędkości do 30 na wysokości żabki na chmielnej 104.

# Marian

02.12.2020 16:15

Czy kiedyś ten nierób Puchalski wybuduje jakąś ulicę?
Mimo milionów pakowanych w rowerzystów Centrum staje sie slumsem.
To rowerzyści są teraz odpowiedzialni za rozwój Centrum.
Szedłem ostatnio wieczorem Marszałkowską. Chmielną, pasażem Wiecha. Jeden wielki slums.
W latach '90 tętniło tu źycie. Po liwkidacji parkingów nikt tutaj nie przyjeżdża. Kiedyś zawsze kupowalem Pod Arkadami, niestety musiałem zamienić je na centrum handlowe bo nie ma gdzie zaparkować.
Przykry widok. Wstyd.

REKLAMA

# Sabotaż czy idiotyzm?

02.12.2020 17:52

Nie wiem kiedy i kto wybuduje nową ulicę, ale wiem gdzie ktoś spieprzy istniejącą. Czy Pan Puchalski ma świadomość jaki bubel szykowany jest na ul. Piastów Śląskich? Polecam zapoznać się i odstąpić od tego kuriozalnego pomysłu.

# Mieszkaniec okolicy

02.12.2020 18:25

Bardzo dobrze, liczę na więcej pro-rowerowych i pro-pieszych zmian. Szczególnie cieszy wymuszanie ograniczenia prędkości na kierowcach, co poprawi bezpieczeństwo wszystkich.

# CRT

02.12.2020 19:00

#Mieszkaniec okolicy napisał(a) 02.12.2020 18:25
Bardzo dobrze, liczę na więcej pro-rowerowych i pro-pieszych zmian. Szczególnie cieszy wymuszanie ograniczenia prędkości na kierowcach, co poprawi bezpieczeństwo wszystkich.

Jak ktoś jest łajzą, to i nic mu nie pomoże. Nie można urządzać świata w taki sposób, aby priorytetem była ochrona osób ułomnych i strachliwych defacto przed samymi sobie. Jesteśmy zmuszeni do rezygnacji ze zdobyczy cywilizacji. Do czego to zmierza? Może zabrońmy ludziom chodzić nad wodę, żeby nie było ofiar. Odetnijmy prąd, żeby nikt nie został porażony. Obłóżmy ulice materacami, żeby nikt nie nabił sobie guza.

REKLAMA

# Sabotaż czy idiotyzm?

02.12.2020 22:15

#Mieszkaniec okolicy napisał(a) 02.12.2020 18:25
Bardzo dobrze, liczę na więcej pro-rowerowych i pro-pieszych zmian. Szczególnie cieszy wymuszanie ograniczenia prędkości na kierowcach, co poprawi bezpieczeństwo wszystkich.

Nie zrozumiał Pan mojego komentarza. Na Bemowie Powstaje dwukierunkowa droga dla rowerzystów. Na jezdni.Ci ignoranci zamiast wyznaczyć przy każdej z krawędzi po pasie ruchu dla rowerów jak Bóg i logika nakazują szykują jakiegoś dwukierunkowego potworka wykrojonego z jezdni w pogardzie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Rozwiązania takie jak na Wrocławskiej na Bemowie czy ulicach Posag 7 Panien lub Koszykowej najwyraźniej przekraczają możliwości intelektualne pomysłodawców psucia ulicy. Dodam że była świetna koncepcja adaptacji ulicy przygotowana swego czasu przez społeczników w ramach zazwyczaj straszącego szalonym wizjami budżetu obywatelskiego.
Rozwiązanie z ul. Piastów Śląskich które krytykuje, to książkowy wykwit nieroztropności w połączeniu lekceważeniem bezpieczeństwa ruchu. Mogły powstać modelowe pasy ruchu dla rowerów na jezdni, a tymczasem zniszczony zostanie kawał infrastruktury ulicznej w pakiecie z upiększeniem przestrzeni publicznej gumowymi wysepkami malowanymi na czerwono. Odrębnym problemem będzie nieintuicyjny dwukierunkowy ruch rowerów (nie kontrapas) przy jednej z krawędzi jezdni. Spowoduje to wzrost ryzyka kolizji z pojazdami włączającymi się do ruchu z dróg wewnętrznych, stref ruchu i stref zamieszkania. Odgrodzenie części rowerowej słupkami, utrudni natomiast jej osdśnieżanie - normalne pasy ruchu problem ten eliminują . Reasumując: to hybrydowe rozwiązanie jest najgorszym z możliwych i skupia w sobie wady odrębnych dróg dla rowerów takie jak przecinanie się kierunków ruchu czy problem z utrzymaniem zimowym, a także minusy pasów rowerowych bez ich przeważającej liczby zalet.

# fighter

03.12.2020 10:44

#Marian napisał(a) 02.12.2020 16:15
Czy kiedyś ten nierób Puchalski wybuduje jakąś ulicę?
Mimo milionów pakowanych w rowerzystów Centrum staje sie slumsem.
To rowerzyści są teraz odpowiedzialni za rozwój Centrum.
Szedłem ostatnio wieczorem Marszałkowską. Chmielną, pasażem Wiecha. Jeden wielki slums.
W latach '90 tętniło tu źycie. Po liwkidacji parkingów nikt tutaj nie przyjeżdża. Kiedyś zawsze kupowalem Pod Arkadami, niestety musiałem zamienić je na centrum handlowe bo nie ma gdzie zaparkować.
Przykry widok. Wstyd.
Dokładnie tak jest. Eliminowanie ruchu samochodowego doprowadza do degradacji i pustoszenia całych dzielnic. To są logiczne i sprawdzone argumenty, ale do osób chorych psychicznie, które opanowały ZDM logiczne argumenty nie docierają. Oni postawili na walkę z samochodami, to banda zwykłych psychopatów. Ale jaki będzie finał? I tak znów wybiorą trzaskowskiego, aż kompletnie zniszczy i zadłuży miasto.

# cave

03.12.2020 15:20

#Marian napisał(a) 02.12.2020 16:15
Czy kiedyś ten nierób Puchalski wybuduje jakąś ulicę?
Mimo milionów pakowanych w rowerzystów Centrum staje sie slumsem.
To rowerzyści są teraz odpowiedzialni za rozwój Centrum.
Szedłem ostatnio wieczorem Marszałkowską. Chmielną, pasażem Wiecha. Jeden wielki slums.
W latach '90 tętniło tu źycie. Po liwkidacji parkingów nikt tutaj nie przyjeżdża. Kiedyś zawsze kupowalem Pod Arkadami, niestety musiałem zamienić je na centrum handlowe bo nie ma gdzie zaparkować.
Przykry widok. Wstyd.
Wstydem jest patologiczne uzależnienie od samochodu. Wstydem jest tworzenie slumsu przez upieranie się przy rozwiązaniach urbanistycznych sprzed 60 lat. Wstydem jest zrzucanie winy na innych, gdy własnymi działaniami generuje się problem. Wstydem jest nieumiejętność logicznego łączenia faktów.

REKLAMA

# rydzyk

09.12.2020 13:25

Zgadzam się: Chmielna, Aleje Jerozolimskie, Marszałkowska to jeden wielki slums. Puste lokale, obdrapane kamienice, wymazane sprayem elewacje - to wizytówka stolicy!!!
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy