Metro na ostatniej prostej. Nowe perony i instalacje
dzisiaj, 14:40
Coraz wyraźniej widać konstrukcje przyszłych stacji na budowie zachodniego odcinka II linii metra. Na stacji Lazurowa powstają kolejne ściany i podłogi pomieszczeń technicznych, a na Chrzanowie trwa budowa peronu pasażerskiego.
Lazurowa - trwa montaż instalacji i budowa peronów
Jak informuje Metro Warszawskie, na stacji Lazurowa w połowie wakacji montowane były już systemy wentylacyjne oraz inne instalacje. Na poziomie -2, za ścianami zatorowymi, powstają korytarze techniczne, w których zostanie poprowadzone okablowanie. Równocześnie wznoszone są ściany przyszłych peronów.
Chrzanów - peron już częściowo gotowy
Zaawansowane prace toczą się również na stacji Chrzanów. Wylano tam już część płyty peronu, po której będą poruszać się pasażerowie. W rejonie przyszłych torów nadal pracuje ciężki sprzęt. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia dla mechaników i automatyków. Gotowe są też surowe konstrukcje schodów i wyjść na powierzchnię.
Stacja techniczno-postojowa Mory już w listopadzie
Budowa stacji techniczno-postojowej Mory postępuje równie szybko - jej zakończenie planowane jest jeszcze w tym roku, w listopadzie. Z kolei prace na trzech stacjach pasażerskich - Lazurowa, Chrzanów i Karolin - mają się zakończyć latem 2026 roku.
Metro na Bemowie z unijnym wsparciem
To ostatni odcinek II linii metra. Całkowity koszt inwestycji, wraz z zakupem taboru, wynosi 3 mld zł, z czego ponad 1,1 mld zł pochodzi z dofinansowania Unii Europejskiej.
(db)