REKLAMA

Artykuł sponsorowany

2021 - rok pod znakiem zmian w algorytmach Google!

2021 - rok pod znakiem zmian w algorytmach Google!

Pozycjonerzy już od listopada ubiegłego roku mogli się zorientować, że Google zaplanowało wprowadzenie nowych innowacji w działaniu wyszukiwarki. Chodzi głównie o wypromowanie narzędzia Core Web Vitais.

Jego pojawienie się zaplanowano na drugą połowę kwietnia 2021 roku. Teraz już wiemy, że planowane zmiany zaczną być widoczne lada moment. Warto zatem przyjrzeć się bliżej zasadom działania zaktualizowanych algorytmów.

Czy nowe sposoby na pracę z algorytmami zrewolucjonizują działania w sieci?

Ci, którzy poznali już wszystkie szczegóły w kwestii obserwowania i raportowania zmian w algorytmach wszystkich możliwych, najpopularniejszych wyszukiwarek, dobrze wiedzą, że tylko konsekwentna praca daje określony rezultat w postaci wyłapania zmian w parametrach, poddawanych późniejszym analizom. Wszystko to ma naturalny wpływ na ruch. Czasy, gdy algorytmy aktualizowano raz na rok, bezpowrotnie już minęły. Współcześnie prowadzone przez Google testy mają na celu optymalnie dopasować wyniki do najbardziej błahych zapytań. Pojawiło się pojęcie wyszukiwań semantycznych. Wyszukiwarka w ten sposób jest jeszcze bardziej dostosowana do życzeń odbiorcy, przy czym wszelkie zmiany pojawiają się też w większej częstotliwości. Ogólnodostępne narzędzia z zakresu pozycjonowania to nie wszystko. Każda firma, której specjalizacją jest pozycjonowanie stron www powinna też zadbać o własny pakiet narzędzi, tym bardziej, jeśli niektóre z propozycji zagranicznych docierają z pewnym opóźnieniem. Estinet, oprócz pozycjonowania świadczy również inne usługi takie jak obsługa stron www, wykonywanie audytów stron internetowych czy też content marketing. Zapraszamy do zapoznania się z pełną ofertą firmy.

Czynniki, na które warto zwracać uwagę

Ruch na stronie internetowej nie zawsze w sposób bezpośredni połączony będzie z wahnięciami. Pełen obraz sytuacji otrzymamy jedynie dzięki sprawnemu weryfikowaniu każdego czynnika osobno. Łączenie zależności pomiędzy poszczególnymi elementami pozwoli nakreślić drogę do dalszych rozwiązań. Gdy wyszukiwarka poddawana jest ciągłym modyfikacjom, wahnięcia stają się tymczasowym problemem. Na pewno warto prześledzić wszystkie czynniki w postaci:

  • pozycji - nakreślającej obraz rankingu wybranego linku w Google
  • ilości fraz, w oparciu o które witryna może się wyświetlać, możemy zobaczyć, ile słów kluczowych wyświetla się w wynikach
  • liczby kliknięć na stronie - ile razy doszło do odwiedzin
  • liczby wyświetleń - ile razy link prowadzący do strony znalazł się na liście rezultatów pracy wyszukiwarek

    Obserwacja wszystkich wyżej wymienionych czynników przynosi pozytywne efekty dzięki współpracy ze specjalistami SEO zaopatrzonymi w odpowiednio dopasowane narzędzia. Zapraszamy również do zapoznania się z pełną ofertą naszych usług, wśród których oprócz pozycjonowania znajduje się również obsługa stron, content marketing czy też audyty stron internetowych.

    Na co wpłyną zmiany algorytmów Google?

    Każda zmiana w algorytmach podyktowana jest bardziej potrzebami Klientów, aniżeli oczekiwaniom projektantów i zarządców stron internetowych. Każdy test lub aktualizacja przyczynić się może zarówno do wzrostu jak i spadku w rankingach. Nie mamy pełnego obrazu do momentu wdrożenia aktualizacji. Optymalizowanie serwisu w oparciu o monitorowanie, w odpowiednim czasie pozwoli wyeliminować wahania. W ten sposób serwisy staną się oporne na zmiany zachodzące w algorytmach. Z racji tego, że zmiany występują znacznie częściej, niż kiedykolwiek, trzeba dać sobie więcej czasu na obserwację oraz właściwe wyciąganie wniosków - oczywiście z zastosowaniem odpowiednio dobranych instrumentów pracy.


  • Chcesz przekazać coś więcej, poprawić SEO swojej strony?

    LINKI SPONSOROWANE

    REKLAMA

    Wstąp do księgarni

    REKLAMA