Obsługa informatyczna dla firm - jak outsourcing IT może pomóc w biznesie?
Usługi informatyczne realizowane na zasadzie outsourcingu są coraz bardziej popularne w sektorze MŚP, jak i w dużych korporacjach.
Outsourcingowane usługi IT - jaki rodzaj wybrać?
Firmy informatyczne, które oferują obsługę IT najczęściej mają w swojej ofercie pakiety godzin, w trakcie których wykonują konkretnie określone zadania, albo ich zadaniem jest kompleksowa obsługa informatyczna firm.
Całościowa opieka informatyczna polega na budowaniu i monitorowaniu zaplecza informatycznego firmy. Taki model działania jest często wykorzystywany przez większe przedsiębiorstwa, w których procesy informatyczne nie są podstawą działalności, jednak chcą one korzystać z nowych technologii, by usprawniać swoją pracę. Pełna opieka informatyczna firm umożliwia całkowite skupienie się na podstawowej działalności, odciąża pracowników od konieczności nadzoru nad systemami IT, a także gwarantuje ciągłość działania zaplecza informatycznego firmy. Dzięki temu przedsiębiorstwo może uniknąć przestojów w pracy firmy generujących dodatkowe koszty i chaos w organizacji pracy.
Firma informatyczna zapewniająca kompleksową obsługę zapewnia m. in.:
- niezawodność serwerów,
- bezusterkowe funkcjonowanie systemów i programów,
- aktualizację oprogramowania wykonywaną na bieżąco,
- zabezpieczanie przed atakami z zewnątrz przez złośliwe oprogramowania,
- kompleksową ochronę danych,
- zabezpieczenie w sytuacjach kryzysowych,
- wykrywanie i naprawę usterek,
- umiejętne administrowanie serwerów,
- nadzorowanie sieci komputerowej w przedsiębiorstwie,
- wsparcie specjalistów (m. in. możliwość udzielenia porady telefonicznej przez całą dobę).
Niepełna obsługa IT sprawdzi się w przedsiębiorstwach, które potrzebują jedynie częściowego wsparcia w konkretnych procesach. Ten model działania jest wykorzystywany także w firmach, w których jest zatrudniony informatyk, albo istnieje dział informatyczny, ale potrzebne jest wsparcie w sytuacjach kryzysowych lub pomoc w rozwiązywaniu specyficznych problemów przez specjalistę. Firma zatrudniająca zewnętrznego eksperta, wykupuje pakiet godzinowy z abonamentem, który umożliwia optymalizację kosztów obsługi IT, ze względu na to, że płaci się wyłącznie za wykorzystane godziny pracy specjalisty. Abonamenty firm różnią się między sobą, dlatego warto dokładnie zapoznać się z ofertami.
Helpdesk IT jako jedna z form usług informatycznych
Rozwiązaniem dla firm, które nie chcą korzystać z obsługi kompleksowej, jest podpisanie umowy na helpdesk IT. Usługa pozwala na uzyskanie wsparcia w razie awarii, konsultację z ekspertem dotyczącą problemów ze sprzętem, z działaniem systemów lub programów wykorzystywanych w codziennej pracy przedsiębiorstwa. Firma informatyczna zapewniająca helpdesk, najczęściej pracuje zdalnie (np. pomoc telefoniczna), jednak w razie gdy sytuacja tego wymaga, realizowana jest pomoc z dojazdem do biura. Dzięki szybkiej reakcji specjalisty możliwe jest zminimalizowanie chaosu wynikającego z problemów technicznych.
Helpdesk zapewnia też wsparcie w wyborze i zakupie nowego sprzętu komputerowego, a także montażu i szkoleniu pracowników w kwestii obsługi sprzętu. Wsparcie można także uzyskać w momencie zakupu i wdrożenia nowego oprogramowania (biurowego lub specjalistycznego), a także instrukcje korzystania z nowych narzędzi i aplikacji. Można także liczyć na doradztwo w doborze usług telekomunikacyjnych, tak by zoptymalizować ich koszty.
Outsourcing IT - na czym polega opieka informatyczna?
Opieka IT na zasadzie outsourcingu powinna zapewnić obsługiwanej firmie sprawne działanie sprzętu i oprogramowania. Problemy techniczne i awarie nie sprzyjają, a często nawet uniemożliwiają prawidłowe działanie firmy. Ciągłe przerwy w pracy spowodowane usterkami generują dodatkowe koszty, a także negatywnie wpływają na wizerunek firmy. Wykupienie zewnętrznych usług IT umożliwia uniknięcie podobnych problemów, dlatego firmy każdego sektora chętnie korzystają z outsourcingu IT.
W ramach abonamentu na usługi IT, inżynierowie zajmują się naprawą m. in.:
- oprogramowania,
- komputerów,
- urządzeń peryferyjnych.
Firmy świadczące usługi IT, często zapewniają dostarczenie zastępczego sprzętu na czas naprawy lub serwisu, dzięki czemu przedsiębiorstwo może dalej funkcjonować. Eksperci mogą zająć się też nadzorem nad procesem naprawy sprzętu przez producenta, dopilnować obowiązujących terminów, sprawdzić czy sprzęt jest już sprawny.
Opieka informatyczna - ochrona danych i tworzenie kopii bezpieczeństwa
Opieka IT może polegać także na ochronie danych zbieranych przez firmę. Informacje poufne, a także bazy danych, to materiały, które należy chronić, ale ważny jest także szybki dostęp do tych informacji. Przedsiębiorcom zależy na wprowadzaniu coraz bardziej nowoczesnych i skuteczniejszych systemów ochrony danych. Outsourcing IT umożliwia korzystanie z takich usług - specjaliści od ochrony danych będą odpowiedzialni za stworzenie odpowiednich systemów. W ramach takich działań możliwe jest zabezpieczenie komputerów pracowników, szyfrowanie poczty lub danych na urządzeniach przenośnych.
Inne zadania wchodzące w zakres usługi tego typu:
- przywracanie utraconych danych,
- pełna obsługa kopii bezpieczeństwa (tworzenie, archiwizacja i zarządzanie),
- obsługa programów do archiwizacji baz danych,
- szkolenie pracowników w kwestii wdrażania systemów backupowych.
Administrowanie serwerami
Administracja serwerami, to dobre rozwiązanie dla firm, które nie mają własnego działu IT lub są zainteresowane wsparciem dla zatrudnionego już informatyka. Eksperci zajmą się całościowym zarządzaniem serwerami i systemami operacyjnymi firmy. Stale będą kontrolować działanie serwerów, urządzeń pamięci masowej, aplikacji i usług, a także na bieżąco optymalizować zagrożenia, które mogłyby negatywnie wpłynąć na pracę serwerów.
Klienci mogą zwykle liczyć na:
- dostęp do danych statystycznych,
- pomoc w zakresie konfiguracji usług,
- pomoc w modernizacji wydajności systemów.
Zewnętrzne wsparcie pozwoli na prawidłowe działanie serwerów i bezpieczeństwo systemów operacyjnych, a także stałą aktualizację baz danych.
Obsługa informatyczna w zakresie zarządzania siecią komputerową
Abonament na częściową obsługę IT, może obejmować umowę na administrację sieci komputerowej. Zakres działań specjalistów obejmuje wtedy m. in. konfigurację zapor antywirusowych, routerów i przełączników, urządzeń sieciowych czy innych elementów sieci komputerowej. Mogą oni także zaprojektować sieć bezprzewodową w firmie, obsługiwać sieci LAN/WAN, zbudować strukturę teleinformatyczną, a także na bieżąco monitorować i zapobiegać awariom sieci.
Dodatkowo, zewnętrzny ekspert IT może:
- zbudować stronę internetową,
- zajmować się rejestracją strony internetowej i poczty,
- nadzorować umowy hostingowe,
- zarządzać usługami w chmurze.
Innym rodzajem usług z tego zakresu jest zazwyczaj sprawdzanie oprogramowania w zakresie jego legalności, administracja zakupionych licencji, stała aktualizacja oprogramowania antywirusowego, konfiguracja urządzeń mobilnych, a także ustawień poczty służbowej i Internetu.
Korzystanie z usług firmy Ravnet daje pewność, że obsługa informatyczna będzie wykonana w sposób profesjonalny, zarówno w przypadku kompleksowej obsługi informatycznej jak i konkretnie wyznaczonych działań. Eksperci pomogą w stworzeniu infrastruktury IT dostosowanej do indywidualnych potrzeb klienta, zadbają o bezpieczeństwo danych przechowywanych w firmie, a także będą czuwać nad prawidłowością działań sprzętu i oprogramowania.
Firma informatyczna RavNet Sp. z o.o.
ul. Modlińska 175A
03-186 Warszawa
tel.: 22 869 75 15
https://www.ravnet.pl/
email: biuro@ravnet.pl
undefined