REKLAMA

Wawer

różne »

 

Nowe centrum Międzylesia

  21 marca 2008

W wawerskim ratuszu odbyły się społeczne konsultacje związane z budową tunelu pod torami kolejowymi. Wzięli w nich udział mieszkańcy, radni, władze dzielnicy oraz przedstawiciele projektanta i Zarządu Dróg Miejskich.

REKLAMA

Austriacka firma, która wygrała przetarg na zaprojektowanie tunelu, przedstawiła najnowszą koncepcję rozwiązania problemów komunikacyjnych w tym rejonie na-szej dzielnicy. Trzeba przyznać, że zaskoczyła wszystkich. Koncepcja ta zakłada całkowicie nową propozycję organizacji ruchu. Do tej pory wszyscy zakładali, że tu-nel będzie wybudowany w miejscu dotychczasowego przejazdu przez tory. Zarów-no dla kierowców, jak i budowniczych okres budowy byłby koszmarem. Projektanci znaleźli jednak rozwiązanie, które likwiduje znaczną liczbę problemów. Proponują przebicie tunelu obok dotychczasowego przejazdu. W myśl tej koncepcji tunel szedłby łukiem pod ulicą Szpotańskiego, następnie pod torami i na tyłach stacji benzynowej BP ponownie zakręcałby w kierunku skrzyżowania Zwoleńskiej i Mrów-czej. Przy wlocie do tunelu naprzeciwko gimnazjum powstałoby duże rondo z przejściem podziemnym do szkoły i ratusza. Drugie rondo byłoby wybudowane u zbiegu Zwoleńskiej i Mrówczej. Pod budowę obu rond konieczne będą wyburzenia kilku budynków.

Koncepcja ta ma wiele zalet. Taki przebieg tunelu ułatwi życie zarówno budow-niczym, jak i mieszkańcom. Nie trzeba będzie na czas budowy zamykać obecnego przejazdu. Sama budowa będzie też mniej uciążliwa. Spowoduje znacznie mniejsze uciążliwości i ograniczenia w ruchu, niż przy dotychczasowych koncepcjach popro-wadzenia przeprawy pod torami.

Otwartą kwestią pozostała sprawa, jak ma wyglądać obecna ulica Żegańska. Pozostawienie jej w obecnym kształcie spowoduje, iż stanie się ona wąskim gard-łem. Większość dyskutantów opowiedziała się za wariantem radykalnego jej posze-rzenia. Ma to szczególne znaczenie w perspektywie wybudowania nowego połącze-nia do Starej Miłosnej. Projektanci zaproponowali, by od ronda z Pożaryskiego Żegańska była ulicą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, z chodnikami i ścieżką rowerową. Realizacja tej koncepcji wymaga całkowitego wy-burzenia dotychczasowej zabudowy po północnej stronie ulicy, czyli tej, po której znajduje się ratusz. Na szczęście nie ma czego żałować. Dotychczasowa zabudowa tej strony Żegańskiej raczej szpeci Międzylesie niż je upiększa. Są to w większości przypadkowe baraki, budki lub zdewastowane parterowe budyneczki nie posiada-jące charakteru zabytkowego i będące w fatalnym stanie technicznym. Ich wybu-rzenie zlikwidowałoby chaos urbanistyczny dominujący obecnie w centrum Między-lesia i stworzyło szansę na budowę centrum z prawdziwego zdarzenia.

(ag)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024