REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


DODAJ ARTYKUŁ PARTNERSKI



Jak prowadzić zdrowy styl życia? 5 najważniejszych zasad!

Jak prowadzić zdrowy styl życia? 5 najważniejszych zasad!

Nasz styl życia ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Ma on także inne zalety - poprawia samopoczucie, samoocenę oraz kondycję. Wdrożenie zdrowego stylu życia może być proste i przyjemne! Jak to zrobić? Wystarczy wdrożyć w życie 5 najważniejszych zasad zdrowego stylu życia!

Wprowadź zdrowe nawyki żywieniowe

Na to, czy nasz styl życia jest zdrowy, ogromny wpływ ma nasza dieta. Posiłki powinny być odpowiednio zbilansowane i urozmaicone. Zdrowym nawykiem będzie także picie dużej ilości wody, ograniczenie spożywania przetworzonej żywności i mięsa oraz jedzenie większej ilości owoców i warzyw.

Nie dla każdego jednak wdrożenie takich nawyków jest proste. Obliczanie bilansu energetycznego i urozmaicanie diety może często przysporzyć kłopotów, przez co wiele osób się zniechęca. Jest na to rozwiązanie - catering dietetyczny. Jest to dieta pudełkowa Warszawa, w której posiłki dostarczane są nam codziennie pod drzwi. Są one dostosowywane do naszego bilansu energetycznego. Z cateringu dietetycznego mogą skorzystać także osoby na diecie wegańskiej czy bezglutenowej - posiłki będą dostosowane do ich potrzeb. Decydując się na taką opcję, nie będziemy musieli się już martwić o bilans kaloryczny oraz urozmaicanie diety. Ogromną zaletą cateringu dietetycznego jest także oszczędność czasu!

Dbaj o regularną aktywność fizyczną

Jeśli chcemy zdrowo żyć, to musimy zacząć regularnie się ruszać. Aktywność fizyczną możemy dostosować do naszych upodobań i możliwości. Możemy więc biegać, pływać, jeździć na rowerze, grać w siatkówkę czy spacerować. Musimy jednak być w tym systematyczni. Oznacza to, że powinniśmy na nią poświęcić przynajmniej 30 minut 5 razy w tygodniu. Nie oznacza to jednak, że zawsze musimy iść na siłownię czy przebiec kilka kilometrów. W słabsze dla nas dni możemy np. wybrać się na dłuższy spacer z psem czy porozciągać się w domu. Warto wybrać taką aktywność, którą lubimy i na którą akurat dzisiaj mamy chęć. Dzięki temu nie zniechęcimy się do niej zbyt szybko.

Dzięki regularnej aktywności fizycznej zwiększy się wydolność naszego organizmu. Dotlenimy także nasz mózg i zredukujemy stres. Będziemy czuli się także szczęśliwsi - odczujemy to już po pierwszym treningu.

Odstaw używki

Zdrowy styl życia i używki zdecydowanie nie idą ze sobą w parze. Mają one bardzo negatywny wpływ na nasze zdrowie. Papierosy czy inne wyroby tytoniowe powinniśmy odstawić całkowicie. Mogą one prowadzić do wielu groźnych chorób np. nowotworu płuc oraz zmniejszać wydolność naszego organizmu, przez co aktywność fizyczna będzie utrudniona.

W przypadku alkoholu nie trzeba być aż tak bardzo restrykcyjnym. Również nie wpływa on najlepiej na nasze zdrowie, ale lampka wina czy piwo raz na jakiś czas nie narobią wielu szkód. Najzdrowsze będzie całkowite wyeliminowanie alkoholu, ale jeśli nie jesteśmy zawodowymi sportowcami, to na spokojnie wystarczy jego ograniczenie. Jeśli już sięgamy po alkohol, to najlepszą opcją będzie lampka czerwonego, wytrawnego wina.

W zdrowym stylu życia nie ma także miejsca na narkotyki.

Zadbaj o dobry sen

Ciężko wprowadzać w życie zdrowe nawyki, jeśli nie dbamy o ilość i jakość naszego snu. W jego trakcie powinno odpoczywać całe nasze ciało. Dzięki właściwej ilości dobrego snu będziemy lepiej się czuli i będziemy bardziej skoncentrowani. Najczęściej odpowiednia ilość snu to 7-8 godzin. Jednak nie są to sztywne normy. Niektóre osoby potrzebują spać mniej, a inne więcej. Ilość snu należy więc dostosować do swojego samopoczucia.

Na zdrowy sen składa się nie tylko ilość przespanych godzin, ale także jakość snu. Składa się na nią kilka czynników:

  • Spać powinniśmy na odpowiednim materacu - powinien on być odpowiednio twardy i sprężysty. Właściwy materac będzie wspierał nasz kręgosłup oraz pozwoli mięśniom odpocząć.
  • Temperatura w pomieszczeniu, w którym śpimy, powinna wynosić około 18°C,
  • Nie powinniśmy przed snem się najadać, pić alkoholu oraz napojów, które zawierają kofeinę.
  • Spać musimy w odpowiedniej pozycji. Najzdrowsze jest spanie na boku, ponieważ w tej pozycji utrzymujemy prosty kręgosłup i nie uciskamy narządów wewnętrznych. Polecane jest także spanie na plecach, które rozluźnia kręgosłup i kark.
  • Nie korzystaj przed snem z urządzeń elektronicznych - telefonu, laptopa czy telewizora.

    Zatroszcz się o swoje zdrowie psychiczne

    Zdrowie fizyczne to nie wszystko. Musimy również zadbać o naszą kondycję psychiczną. Wśród wszystkich obowiązków powinniśmy więc znaleźć czas na odpoczynek, spędzenie czasu z bliskimi i hobby. Wpływ na nasze zdrowie psychiczne ma także stres, więc powinniśmy postarać się go ograniczyć.

    Jeśli zauważymy u siebie stałe obniżenie samopoczucia, to powinniśmy je skonsultować z psychologiem lub psychoterapeutą. Nie powinniśmy tego odkładać, ponieważ może mieć to bardzo poważne skutki. Musimy pamiętać, że zdrowy styl życia, to nie tylko zdrowe ciało, ale także zdrowa głowa. Dbanie o kondycję psychiczną jest więc jednym z najzdrowszych nawyków, jakie możemy wprowadzić do swojego życia.





  • REKLAMA
    © WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
    REKLAMA
    REKLAMA