Jak promować lokalny biznes w Internecie?
Pokonanie konkurencji to najważniejszy cel każdego przedsiębiorstwa. Nie jest to łatwe zadanie. Dlatego należy zadbać o właściwą promocję swojej marki. Szczególnego podejścia do marketingu internetowego wymagają małe podmioty, które działają w trybie stacjonarnym. Jak powinny wyglądać starania o zdominowanie lokalnego rynku? Zobacz!
Pozycjonowanie - skuteczny sposób zaistnienia na "swoim podwórku"
W ostatnich latach wśród form promocji dużą popularnością cieszy się pozycjonowanie. Pod pojęciem tym kryje się szereg różnych czynności, jakie podejmują specjaliści, by osiągnąć cel, którym jest zdobycie dla danej witryny miejsca w top 10 odpowiedzi Google na podaną przez internautę frazę.
Użytkownik sieci wpisuje w wyszukiwarkę interesujące go słowa, by znaleźć firmy, które zaspokoją jego zapotrzebowanie. Następnie otrzymuje listę linków. Badania marketingowe wskazują, że znaczącą liczbę odwiedzin notują odnośniki z pierwszej dziesiątki, z czego najlepsze wyniki osiągają lokaty z podium. Pozycjonowanie sklepów internetowych i innych portali dąży do tego, by uplasować je w tej atrakcyjnej strefie, która gwarantuje wysoką klikalność.
Jak pozycjonować biznes lokalnie?
Inaczej pracuje się z witrynami przedsiębiorstw globalnych, obsługujących swoich klientów w Internecie, a odmiennie w przypadku niewielkich działalności, które przyjmują kontrahentów w swoich siedzibach (np. punkty usługowe, takie jak serwis komputerowy, warsztat samochodowy, sklep, restauracja itp.).
Kontrahentami takich podmiotów są osoby mieszkające stosunkowo niedaleko (to samo miasto, czasem nawet dzielnica). Dlatego promocję należy nakierować na frazy lokalne, doprecyzowane geograficzne. Pozycjonowanie stron w Warszawie oferuje m.in. Grupa TENSE.
Celem takiego procesu jest dotarcie do osób, które mogą dojechać do punktu i np. zrobić w nim zakupy. Specjalista skupi się zatem na tym, by witryna firmy warszawskiej wyświetlała się mieszkańcowi stolicy, a nie np. Gdańska, bo ten nie przejedzie takiej odległości, by przykładowo zjeść obiad w restauracji. Kluczowy jest zatem dobór fraz lokalnych.
Bardzo ważnym uzupełnieniem strategii jest stworzenie wizytówki w Google Maps, która sprzyja zdobywaniu szczytu w wyszukiwarce, a jednocześnie uwiarygadnia przedsiębiorstwo i podpowiada jego klientom, jak do niego trafić.
Zalety lokalnego pozycjonowania
Lokalne pozycjonowanie stron www przynosi wiele korzyści. Najważniejszymi są możliwość zdominowania okolicznego rynku i wygrania z konkurencją oraz dotarcie do szerokiego grona klientów znajdujących się w pobliżu. Dzięki temu podmiot może szybko zwiększyć sprzedaż i poprawić poziom generowanego przychodu. Marka staje się także bardziej rozpoznawalna i zyskuje pozytywny wizerunek, co może również zapewnić lepszy wynik finansowy.
Postaw na lokalne SEO i zyskaj nowych klientów
Inwestycja w SEO pomoże usprawnić biznes. Właściwie zaprojektowana i poprowadzona strategia marketingowa przyniesie szereg korzyści, które będą odczuwalne w późniejszym czasie. Dlatego warto powierzyć swoją firmę fachowcom, by zyskać nowych klientów i więcej zarabiać.