REKLAMA

Artykuł sponsorowany

Finansowe i biznesowe korzyści z zastosowania voicebotów i chatbotów w organizacji

Finansowe i biznesowe korzyści z zastosowania voicebotów i chatbotów w organizacji

Czy możliwe jest osiągnięcie większej efektywności przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów i zasobów? Odpowiedzią na to pytanie jest sztuczna inteligencja, która pozwala na wdrożenie rozwiązań optymalizujących procesy biznesowe. Boty są narzędziami zaprogramowanymi po to, aby wykonywać określone czynności w zastępstwie fizycznych pracowników. Innowacyjne rozwiązania komunikacyjne odgrywają coraz większą rolę w biznesie. Jak przekłada się to na aspekty finansowe i biznesowe?

AI w komunikacji z klientem

Sztuczna inteligencja wypełnia lukę pomiędzy językiem ludzkim a komputerowym. Poprzez wykorzystywany zestaw technologii, komputer rozpoznaje styl mowy i przedmiot dyskusji, dopasowując odpowiedzi. W efekcie sama komunikacja jest zrozumiała dla klienta i naturalna.

AI w obsłudze klienta, zarówno indywidualnego, jak i biznesowego to przyszłość. Dowodem na to jest m.in. raport firmy konsultingowej PwC. Analitycy opracowali prognozę, według której do 2030 r. sztuczna inteligencja przyczyni się do wzrostu PKB na poziomie 14%, dzięki wzrostowi produktywności i efektywności biznesowej w organizacjach.

Jak zautomatyzować customer service?

Chatboty i voiceboty pozwalają zautomatyzować powtarzalne elementy w komunikacji z klientem. Czynności rutynowo wykonywane przez pracowników mogą zostać przejęte przez AI, co wpływa nie tylko na oszczędność czasu, ale również środków finansowych.

Rozwiązania wdrażane są z uwzględnieniem specyfiki danej branży. Dzięki temu są dobierane do specyficznych potrzeb klientów i przystosowane do rozwiązywania określonych problemów.

Korzyści biznesowe i ekonomiczne z użycia AI w komunikacji z klientem

AI w zastosowaniu konwersacyjnym pozwala na efektywniejsze zarządzanie większą liczbą klientów, co jest szczególnie istotne w przypadku rozwijającej się organizacji. Sztuczna inteligencja generuje odpowiedzi i nawiązuje interakcje w sposób ludzki, naśladując metody komunikacji fizycznych pracowników.

Na ekonomiczne aspekty wdrażania AI wpływa również budowanie przewagi konkurencyjnej. Ponadto z uwagi na rosnące niedobory pracowników, część czynności mus zostać przejęta przez inteligentne oprogramowanie. W przedsiębiorstwach zorientowanych na sprzedaż chatboty i voiceboty mogą wspierać działania marketingowe. To przede wszystkim wspomaganie procesu sprzedaży, mniejszy koszt pozyskania nowych klientów czy pomoc w optymalizacji lejków sprzedażowych.

Pozafinansowe aspekty

Voicebot, w przeciwieństwie do fizycznych pracowników, jest dostępny przez całą dobę. Może funkcjonować na takim samym poziomie przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Czynności pozwalają wypracować standard, który jest istotny zwłaszcza w obsłudze klienta. Ponadto AI ogranicza częstotliwość występowania nieprawidłowości. Wykonywanie powtarzalnych czynności zwiększa prawdopodobieństwo popełnienia błędu w przypadku pracowników fizycznych. Zautomatyzowane rozwiązania i algorytmy są przystosowane do ciągłego powtarzania danych. Dzięki temu są niezwykle skuteczne w odpowiadaniu na powtarzające się pytania.

Czynnikiem pośrednio wpływającym na aspekty finansowe jest również zwiększenie zadowolenia klientów z powodu szybszej i bardziej profesjonalnej obsługi. Dzięki temu tzw. customer experience jest na wyższym poziomie, co odgrywa istotną rolę w budowaniu bazy klientów. Badania pokazują, że zaledwie jedno złe doświadczenie związane z obsługą klienta może sprawić, że nawet połowa potencjalnych klientów wybierze usługi konkurencyjnej firmy.

Cyfryzacja gospodarki postępuje. Proces ten jest widoczny zwłaszcza w komunikacji. Warto zatem rozważyć narzędzia oparte o AI we własnej organizacji. InteliWISE oferuje produkty dostosowane do konkretnych branż. Pozwala to na dostosowanie scenariuszy rozmów do konkretnych zagadnień, co pozytywnie wpływa na doświadczenie klienta. Nowoczesny system stanowi wsparcie dla fizycznych pracowników, którzy są zwolnieni z wykonywania powtarzalnych czynności. InteliWISE dostarcza m.in. usługi chmurowe Conversational AI, w tym AI Chatbot i Voicebot.


Chcesz przekazać coś więcej, poprawić SEO swojej strony?

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA