kanały RSSwyślij znajomym link do tej stronydrukuj stronę
BemowoBiałołękaBielanyLegionowskieŁomiankiMokotówNadarzynTargówekWawerWolaWołomińskieŻoliborzwydanie specjalne

więcej ›››  

  Ostatnio na forum
 

więcej ›››  

  Dokąd z dzieckiem
 

Bielany
  2237/4211  
23 listopada 2015 » drogi

Zwęzić Sokratesa? Piesi mają problem

 
 

Mieszkańcy Wawrzyszewa w trosce o własne bezpieczeństwo zaczynają głośno mówić o tym, żeby zwęzić ulicę Sokratesa. - Nie sposób przejść na drugą stronę jezdni w godzinach szczytu. Samochody prują jak szalone, a kierowcy zupełnie ignorują pieszych - przekonuje pan Robert, który o mało co nie został potrącony na przejściu przy Rokokowej.

 
     A  N  K  I  E  T  A     
Zwęzić Sokratesa?
tak
nie
nie mam zdania
wyniki »

 

Jaka jest ulica Sokratesa - każdy widzi. Czteropasmowa arteria była do niedawna szersza od innych głównych ulic Wawrzyszewa i Młocin, takich jak Kasprowicza, al. Reymonta czy Wólczyńska. Kasprowicza poszerzono w 2010 roku, aleja Reymonta została oddana do użytku w tym, więc spośród "wąskich - głównych" ulic w katalogu zostają Przy Agorze, Wólczyńska, Nocznickiego. Sokratesa, która jeszcze do niedawna była ulicą rozdzielającą część Wawrzyszewa mieszkaniowego od przemysłowego (kwartał Sokratesa - Kaliszówka - Nocznickiego - Wólczyńska), swoją szerokość otrzymała od urbanistów z konkretnego powodu - czteropasmowa jezdnia miała na celu ułatwienie kierowcom wielkich ciężarówek wykonywania manewru skręcania. Dodaliśmy przejście dla pieszych, wybudowaliśmy azyl, a bliżej ul. Wólczyńskiej zainstalowaliśmy ledowe podświetlenia - wylicza Karolina Gałecka, rzeczniczka prasowa ZDM. Czasy się jednak zmieniły. Od kilku lat przemysł jest skutecznie z tego miejsca wypierany przez budownictwo mieszkaniowe. Nie ma już zakładów i fabryk, więc nie ma też ciężarówek. A Sokratesa nie jest zewnętrzną obwodnicą osiedla, lecz przebiega przez sam środek zabudowy mieszkaniowej. Zresztą, gdyby ciężarówki były, mogłyby mieć ogromne problemy ze skręcaniem lub wyjazdem z terenu przedsiębiorstwa. Ruch samochodowy jest tu bowiem bardzo intensywny. Na dodatek przy obecnej kulturze jazdy, a raczej jej braku, problemy z przejściem mają też piesi. Na Sokratesa nie ma bowiem sygnalizacji świetlnej i pieszy, chcący przejść np. na przystanek autobusowy, skazany jest na łaskę kierowców.

- Częściej jest to raczej niełaska - komentuje pan Robert, mieszkaniec ulicy Tołstoja. - Nie można przejść na drugą stronę ulicy, bo kierowcy tak się spieszą, że nie zwracają uwagi na pieszych stojących przy zebrze. Nieważne, że stoi tam grupa ludzi, w tym rodzice z dziećmi, uczniowie z plecakami albo starsi sąsiedzi. Kierowców to nie interesuje - podkreśla pan Robert. Czy jest na to sposób? - Ulica Sokratesa powinna zostać zwężona. Korki i tak w tym mieście będą, ale dzięki temu będzie tu bezpieczniej. Chyba że urzędnicy zafundują nam sygnalizatory świetlne, ale ich budowa jest bardzo kosztowna, więc wątpię, aby brali to pod uwagę - mówi pan Robert.

Nie zostało zgłoszone zapotrzebowanie

Tymczasem Zarząd Dróg Miejskich przedstawia całą litanię zadań, które zostały tu wykonane dla bezpieczeństwa pieszych. Podkreśla, iż prowadził analizę zasadności zamontowania sygnalizacji na przejściach dla pieszych na wysokości Sokratesa 7 i 9. Analizy nie wykazały konieczności zainstalowania w tych miejscach świateł. Dla innych przejść i lokalizacji "nie zostało zgłoszone zapotrzebowanie dotyczące sygnalizacji". - Dodaliśmy przejście dla pieszych, wybudowaliśmy azyl, a bliżej ul. Wólczyńskiej zainstalowaliśmy ledowe podświetlenia - wylicza Karolina Gałecka, rzeczniczka prasowa ZDM. - Jeśli chodzi o plany dotyczące ewentualnych zmian w organizacji ruchu, na razie takich nie ma. Na wiosnę przyszłego roku na Sokratesa ma zostać przeprowadzone badanie ruchu, a po nim szczegółowa analiza. Być może wówczas pojawi się konieczność wprowadzenia kolejnych zmian - mówi pani rzecznik.

A jakie pomysły na poprawienie bezpieczeństwa na bielańskich ulicach mają nasi Czytelnicy? Czekamy na opinie.

Przemysław Burkiewicz

23 listopada 2015
  2237/4211  

Ostatnie komentarze (31)
 
#sasiadka 23.11.2015 21:08
To juz jakaś obsesja, Pan musial poczekać na przejście na pasach i teraz z tego powodu będziemy zwężać ulice. "Kirku i tak będą" pewnie,sparaliżujmy te okolice do końca. Juz teraz skrzyżowanie Sokratesa -Wólczyńska to koszmar.
Zgadzam się że należy zadbać o bezpieczeństwo,ale są na to inne sposoby wymienione zresztą w artykule.
 
#asd 23.11.2015 21:58
Może autor zapyta kiedy będą dojazdy do mostu północnego?
Wówczas ruch na ul. Sokratesa powinien się zmniejszyć.
Może autor opisze poranne korki na Conrada i Sokratesa w kierunku al. Reymonta?
Może autor zapyta tez innych mieszkańców. A Pan Robert może nie istnieje? A problem z przejściem miał Pan Przemysław?
Ja sugeruje jak w wielu tutaj artykułach "Zlikwidować".
 
#omip 23.11.2015 22:21
Zrobic na prawym pasie parkowanie i wszyscy beda szczesliwi. Piesi bezpiecznie przejda, bo samochody zwolnia, zreszta na jednopasmowych ulicach znacznie czesciej kierowcy przepuszczaja pieszych. Mieszkancy zyskaja miejsca postojowe. Ruch sie uspokoi, bedzie ciszej i tranzyt zniknie z ulicy.
 
#niko 23.11.2015 22:27
Na sokratesa powinna byc sygnalizacja swietlna.
co z tego ze jeden samochod przepuści jak coraz czesciej widzę ze auto jadace oraeym oasem przepuszcza ale niestety jadacy lewym oasem ma to gdzies i jedzie. Wiele razy sie z tym sootkalam na przejściu na przeciwko marwipolu.
Gmina powinna na poważnie pomyslec o sygnalizacji.
przez ta ulice przechodzą dzieci ze szkoly.
 
#sasiadka 24.11.2015 08:57
Ależ po co zawracać sobie głowę takimi kwestiami jak dojazdy do mostu, z którego duży ruch bezrefleksyjnie wpuszczono do naszej nieprzygotowanej na to dzielnicy. Łatwiej użyć magicznego terminu "bezpieczeństwo" i dalej już można sugerować zwężąnie ulic. Ręce opadają jak się czyta takie "artykuły"
 

czytaj więcej na forum »

dodaj komentarz
treść:
  podgląd wpisu przed zapisaniem
Jak chcesz autoryzować ten wpis?
 nick tymczasowy, bez logowania się i rejestracji
 chcę się jednocześnie zarejestrować
 mam już konto

 

R   E   K   L   A   M   A

 

google mały prostokat
(180 x 150)

netsprint mały prostokat
(180 x 100)


 

LINKOLD:

CUIDstrca348e4f5c0d74e87c58bd7ca9ac85ef 
titlestrGazeta Bezpłatna ECHO - Zwęzić Sokratesa? Piesi mają problem 
descriptionstrMieszkańcy Wawrzyszewa w trosce o własne bezpieczeństwo zaczynają głośno mówić o tym, żeby zwęzić ulicę Sokratesa. - Nie sposób przejść na drugą stronę jezdni w godzinach szczytu. Samochody prują jak 
keywordsstr