kanały RSSwyślij znajomym link do tej stronydrukuj stronę
BemowoBiałołękaBielanyLegionowskieŁomiankiMokotówNadarzynTargówekWawerWolaWołomińskieŻoliborzwydanie specjalne

więcej ›››  

  Ostatnio na forum
 

więcej ›››  

  Dokąd z dzieckiem
 

Wawer
  10/3304  
21 lutego 2024 » inwestycje

Na linii otwockiej praca wre. Budują przejścia podziemne i kładki

 
źródło: PKP PLK
 

Na linii kolejowej Warszawa Wschodnia - Wawer trwają już prace wykończeniowe w sześciu nowych przejściach podziemnych. Układane są płyty granitowe na ścianach i wykonywane posadzki. Rozpoczyna się także budowa kładki z windami na stacji Olszynka Grochowska, która zapewni lepszy dostęp do pociągów. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą inwestycję o wartości 422 mln zł netto.

 

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, wykonawca rozpoczął przygotowanie terenu pod budowę kładki od strony ul. Chłopickiego na stacji Olszynka Grochowska.

Remont linii otwockiej

"Prace wymagają zmian w dojściu na peron od ul. Chłopickiego. Na czas wykonania prac przygotowawczych dojście do peronu będzie możliwe od ul. Makowskiej. Nowy obiekt będzie wyposażony w schody i windy, które umożliwią wygodne podróże osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zakończenie budowy planowane jest w trzecim kwartale" - informują kolejarze.

Prowadzone są także prace wykończeniowe na stacjach, takie jak budowa wiat przystankowych, nawierzchni na peronach oraz dojść. Kontynuowane są też prace związane z uruchomieniem systemu informacji pasażerskiej. W sześciu nowych przejściach podziemnych wykonawca jest w trakcie układania płyt granitowych na ścianach i wykonywania posadzek.

Stacja Gocławek w nowym miejscu

Zlikwidowany został peron tymczasowy stacji Wawer i stary peron na Gocławku. W ich miejsce ułożono nowy tor i zawieszono sieć trakcyjną.

Dzięki prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacji linii kolejowej nr 7 między Warszawą Wschodnią a Wawrem od grudnia pasażerowie korzystają z nowych i zmodernizowanych stacji Grochów (obok szpitala przy ul. Szaserów), Gocławek, Olszynka Grochowska oraz Wawer. Docelowo cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego.

(jok)

21 lutego 2024
  10/3304  

Ostatnie komentarze (2)
 
swojak 26.02.2024 14:09
Owszem, praca wre, ale najgorsze jest to, że przez pół nocy pociagi trąbią niemiłosiernie głośno. Strach będzie otworzyć latem okno w nocy. Jestem przerażony. Też odczuwacie dyskomfort? Ja mieszkam w 3 linii od torów i czasem jak maszynista walnie po garach, to aż firanki falują w pokoju :-) Jest bardzo głośno i boję się co będzie dalej. Kiedyś pociagi trąbiły tylko wtedy, kiedy było jakieś zagrożenie. Teraz trąbią przed każdą stacją kolejową. Makabra.
 
#Henio 13.03.2024 07:40
Wre to za duzo powieduiane. Ślimaczy sie to chyba dobry tytuł
 

czytaj więcej na forum »

dodaj komentarz
treść:
  podgląd wpisu przed zapisaniem
Jak chcesz autoryzować ten wpis?
 nick tymczasowy, bez logowania się i rejestracji
 chcę się jednocześnie zarejestrować
 mam już konto

 

R   E   K   L   A   M   A

 

google mały prostokat
(180 x 150)

netsprint mały prostokat
(180 x 100)


 

LINKOLD:

CUIDstrb141f54d43ce2f23b9b1a4355e2a2fd3 
titlestrGazeta Bezpłatna ECHO - Na linii otwockiej praca wre. Budują przejścia 
descriptionstrNa linii kolejowej Warszawa Wschodnia - Wawer trwają już prace wykończeniowe w sześciu nowych przejściach podziemnych. Układane są płyty granitowe na ścianach i wykonywane posadzki. Rozpoczyna się 
keywordsstr