REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

ZTM "odleciał". Tak ma wyglądać parking w Winnicy

  16 listopada 2021

alt='ZTM "odleciał". Tak ma wyglądać parking w Winnicy'
źródło: Facebook / IDOM Poland

Druga pętla Winnica i parking P+R mają mieć na dachu... boisko do siatkówki, plac zabaw i ścieżki dla biegaczy. Koszty byłyby gigantyczne, a pieniędzy w miejskiej kasie brak.

REKLAMA

We wtorek 16 listopada na YouTube odbyło się jedno z najdziwniejszych spotkań informacyjnych w historii Zarządu Transportu Miejskiego. Zainteresowani mieszkańcy Białołęki i Jabłonny mogli obejrzeć prezentację dotyczącą docelowej pętli tramwajowo-autobusowej oraz parkingu P+R, projektowanych na rogu Modlińskiej i planowanego przedłużenia Światowida. Nie było możliwości zadawania pytań. Jak znaleźć idealny prezent? 5 uniwersalnych propozycji Jak znaleźć idealny prezent? 5 uniwersalnych propozycji
Prezenty to nie tylko radość dla otrzymującego, ale również dla wręczającego. Niestety, często, nawet kogoś dobrze znając, nie mamy pewności, co powinniśmy kupić, a ta sytuacja pogarsza się wraz ze zmniejszaniem stopnia znajomości. Jednak to nie jest problem, jeśli zna się najbardziej popularne i uniwersalne prezenty, które można spersonalizować tak, aby pasowały do danej osoby. Warto się im dokładnie przyjrzeć.
Wyłączony był nawet czat YouTube, więc jedyną formą "wypowiedzenia się" było kliknięcie łapki w dół lub w górę.

Jakie linie zostaną przedłużenie?

Od września linie tramwajowe 2 i 17 oraz autobusowa 509 dojeżdżają do nowej pętli Winnica, znajdującej się przy Światowida na wysokości Dionizosa. Docelowo główna ulica Nowodworów zostanie przedłużona do Modlińskiej, a przy skrzyżowaniu powstaną: druga pętla tramwajowo-autobusowa i parking P+R.

ZTM zapowiada, że zamierza przedłużyć do nowej pętli tramwaje 2 i 17 oraz autobusy 126, 186, 509, 516, 518 i 900. Dojadą do niej także L49 z Jabłonny oraz 911. To nowa linia autobusowa, która prawdopodobnie już w styczniu połączy Kępę Tarchomińską z Winnicą. Budowa samej pętli tramwajowo-autobusowej miałaby potrwać dwa lata, ale ZTM na razie nie ma zapewnionego finansowania inwestycji.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Kosmiczny parking P+R

W drugim etapie, trwającym kolejne dwa lata, nad pętlą powstałyby kondygnacje mieszczące miejsca parkingowe dla kierowców dojeżdżających z północnego krańca Białołęki oraz z Jabłonny. Projektanci przewidują, że konieczna jest budowa 418-607 miejsc. Koncepcja architektoniczna jest zadziwiająca. Na dachu, na który będzie można wjechać rowerem, przewidziano m.in. plac zabaw, pumptrack, boisko do siatkówki, strefę relaksu i trasy biegowe.

- Projekt przewiduje zastosowanie dużej ilości roślinności, która będzie pełnić funkcję m.in. chłodniczą i estetyczną, a także historyczną, ponieważ w okolicy istniały niegdyś winnice - mówił podczas prezentacji Adrian Wrzesień z Głębocki Studio. - Obiekt utrzymany jest w jasnej kolorystyce, co dodatkowo pozwala na zminimalizowanie przegrzewania w lecie. Elewacja jest ażurowa, z lameli aluminiowych, a przestrzenie między nimi zajmuje pnąca roślinność. Cała elewacja jest iluminowana.

REKLAMA

Pałace ZTM-u

Na razie nie wiadomo, kiedy mogłaby ruszyć budowa kompleksu, bo w budżecie stołecznego samorządu nie zapisano na budowę ani złotówki. Koszt z pewnością byłby jednak gigantyczny. To kolejna planowana przez ZTM inwestycja sprawiająca wrażenie, że urzędnicy nie liczą się z pieniędzmi. Przy węźle Płochocińskiej z Marywilską trwa właśnie budowa jednopoziomowego parkingu P+R Żerań na zaledwie 220 samochodów, za który samorząd zapłaci aż 5,9 mln zł.

(dg)

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (18)

# Elzar

16.11.2021 22:14

P+R Żerań jest 2x za mały. Wystarczy spojrzeć co się dzieje rano przy stacji Płudy, ile aut jedzie do centrum Płochocińską i ile parkuje koło stacji na dziko. Naprawdę nie wiem jacy "specjaliści" to zaakceptowali.

# ABC

17.11.2021 08:10

#Elzar napisał(a) 16.11.2021 22:14
P+R Żerań jest 2x za mały. Wystarczy spojrzeć co się dzieje rano przy stacji Płudy, ile aut jedzie do centrum Płochocińską i ile parkuje koło stacji na dziko. Naprawdę nie wiem jacy "specjaliści" to zaakceptowali.

...i wydali 6 mln na 220 miejsc parkingowych. Rąbią nas-podatników jak chcą a Trzaskowski na szczycie rankingu zaufania. Ja tego nie pojmuję.

# Bolesław

17.11.2021 08:19

a mogliby wziąć do współpracy operatora galerii, niech stawia galerię , część parkingu na P&R w ramach PPP, wszyscy zadowoleni

REKLAMA

# ABC

17.11.2021 08:32

#Bolesław napisał(a) 17.11.2021 08:19
a mogliby wziąć do współpracy operatora galerii, niech stawia galerię , część parkingu na P&R w ramach PPP, wszyscy zadowoleni

Nie mogą. Bo byłoby TANIEJ

# Xyz

17.11.2021 09:01

Nie no, genialne. To się biegacze i inni sportowcy bedą dotleniac w takim miejscu :)

# err

17.11.2021 09:28

Nie wiem do końca na co narzeka autor artykułu. Warto jest mierzyć wysoko i jeśli koncepcja z funkcjonalnym dachem miałaby się zrealizować, było by to bardzo dobre rozwiązanie i powód do chluby. Zwłaszcza, że powstałoby za pieniądze miejskie, a nie dzielnicy. Lepiej, niżby miał powstać jakiś gniot, na który byśmy narzekali przez dziesięciolecia (patrz Stacja Ratusz, przejście podziemne PKP Śródmieście - M. Centrum, itp.).
To, że nie ma na to - na razie - pieniędzy, to fakt. Terminy pewnie też nie zostaną dotrzymane. Ale warto myśleć i planować perspektywicznie.
Co do uwag o potencjalnych nadużyciach - nasłać NIK, albo prokuraturę, jeśli macie takie podejrzenia, niech sprawdzą. Będzie to tylko z pożytkiem dla miasta.

REKLAMA

# mic

17.11.2021 09:36

#Elzar napisał(a) 16.11.2021 22:14
P+R Żerań jest 2x za mały. Wystarczy spojrzeć co się dzieje rano przy stacji Płudy, ile aut jedzie do centrum Płochocińską i ile parkuje koło stacji na dziko. Naprawdę nie wiem jacy "specjaliści" to zaakceptowali.

Na przystanku Żerań staje o wiele mniej pociągów KM niż na Płudach, zatem nie przewiduję odciążenia dzikich parkingów.

# szkoda łez

17.11.2021 09:57

#err napisał(a) 17.11.2021 09:28
Zwłaszcza, że powstałoby za pieniądze miejskie, a nie dzielnicy.

Mistrzostwo ekonomii. Śmiać się do łez czy gorzkimi łzami płakać? Miasto to ma inne pieniądze niż dzielnica?

# Elzar

17.11.2021 10:43

#mic napisał(a) 17.11.2021 09:36
Na przystanku Żerań staje o wiele mniej pociągów KM niż na Płudach, zatem nie przewiduję odciążenia dzikich parkingów.
Tak, to jest osobny problem. Ale swojego czasu jak były przymiarki do P+R przy Płudach, to miasto powiedziało, że nie ma w tym miejscu dostatecznie dużego zapotrzebowania i zapadła decyzja o P+R przy Żeraniu. Moim zdaniem dzięki temu, że obok tej stacji obecnie powstaje zatrzęsienie osiedli to Żerań za chwilę będzie ważnym przystankiem, jeszcze ze 3 lata i ktoś z kolei to zauważy... Natomiast Płudy dalej będą tonąć w błocie pod wiaduktem.

REKLAMA

# nnn

17.11.2021 14:31

#Xyz napisał(a) 17.11.2021 09:01
Nie no, genialne. To się biegacze i inni sportowcy bedą dotleniac w takim miejscu :)
Spaliny z parkingu raczej nie polecą w dół. Po prostu sport na świeżym powietrzu. Jednak ZTM potrafi zadbać o zdrowie.

 drugastrona

17.11.2021 15:09

600 miejsc parkingowych to tyle co nic. Nie powinno się wydawać ciężkich milionów na to, w dodatku w miejscu, w którym trzeba się przesiąść na tramwaj, potem na metro, a potem na coś jeszcze. Absurd.

# Czytelnik

17.11.2021 20:16

Co tak "oszczędnie" - tam na dachu powinien być tor rowerowy i to nawet kryty, a idealnie gdyby łączył się z kładką przez Wisłę za 120 mln zł (który po realizacji okaże się, że kosztował 200 mln). Brawo PO, brawo Trzaskowski.

REKLAMA

# mmmieszkaniec

17.11.2021 20:36

Jeszcze trzeba przypomnieć sobie temat kolejki linowej (z Pragi Północ). Można taką zainstalować na Winnicy połączyć z galeriami północną i młocinami - to by był pomysł.

# Czytelnik

19.11.2021 05:55

Kolejka linowa - "lubię to", tylko czy Trzaskowskiego stać na taki "rozmach".

 Stamislaw7661

19.11.2021 09:03, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 26.11.2021 12:07

Parking prezentuje się naprawde świetnie.
https://cadel.pl

REKLAMA

# bartek7844

19.11.2021 10:18

po co parking zrobić tam stojaki na rowery, przecież tego tylko brakuje w tym mieście, ścieżek i stojaków, parkingi i samochody to nie... tego prawdziwy warszawiak nie używa, on jest ponad to,

# mieszkaniec11

19.11.2021 22:27

ZTM do likwidacji. Czy ktoś wreszcie z Ratusza to zrozumie? To jest jakiś koszmar, który psuje komunikację i wysysa kasę, która powinna trafić do pracowników od których zależy realne działanie komunikacji - kierowców, motorniczych, mechaników... A tymczasem taki pierdzistołek z Żelaznej średnio zarabia więcej niż kierowca czy motorniczy. A jaki jest jego wkład w komunikację? Zerowy. A co robi? Nic. A nie chleje kawę.
Organizacją komunikacji w Warszawie może spokojnie zarządzać max. 10-15 os.

# czytelniczka

24.11.2021 10:41

mieszkaniec Dionizosa
a, może by się ktoś zainteresował przelotowością ul.Dionizosa do nowego odcinka Światowida /pętla winnica

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024