REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

ZTM "odleciał". Tak ma wyglądać parking w Winnicy
REKLAMA

źródło: Facebook / IDOM Poland


ZTM "odleciał". Tak ma wyglądać parking w Winnicy

Druga pętla Winnica i parking P+R mają mieć na dachu... boisko do siatkówki, plac zabaw i ścieżki dla biegaczy. Koszty byłyby gigantyczne, a pieniędzy w miejskiej kasie brak.

REKLAMA

Jak znaleźć idealny prezent? 5 uniwersalnych propozycji
Jak znaleźć idealny prezent? 5 uniwersalnych propozycji Prezenty to nie tylko radość dla otrzymującego, ale również dla wręczającego. Niestety, często, nawet kogoś dobrze znając, nie mamy pewności, co powinniśmy kupić, a ta sytuacja pogarsza się wraz ze zmniejszaniem...
czytaj
We wtorek 16 listopada na YouTube odbyło się jedno z najdziwniejszych spotkań informacyjnych w historii Zarządu Transportu Miejskiego. Zainteresowani mieszkańcy Białołęki i Jabłonny mogli obejrzeć prezentację dotyczącą docelowej pętli tramwajowo-autobusowej oraz parkingu P+R, projektowanych na rogu Modlińskiej i planowanego przedłużenia Światowida. Nie było możliwości zadawania pytań. Wyłączony był nawet czat YouTube, więc jedyną formą "wypowiedzenia się" było kliknięcie łapki w dół lub w górę.



REKLAMA

Jakie linie zostaną przedłużenie?

Od września linie tramwajowe 2 i 17 oraz autobusowa 509 dojeżdżają do nowej pętli Winnica, znajdującej się przy Światowida na wysokości Dionizosa. Docelowo główna ulica Nowodworów zostanie przedłużona do Modlińskiej, a przy skrzyżowaniu powstaną: druga pętla tramwajowo-autobusowa i parking P+R.

ZTM zapowiada, że zamierza przedłużyć do nowej pętli tramwaje 2 i 17 oraz autobusy 126, 186, 509, 516, 518 i 900. Dojadą do niej także L49 z Jabłonny oraz 911. To nowa linia autobusowa, która prawdopodobnie już w styczniu połączy Kępę Tarchomińską z Winnicą. Budowa samej pętli tramwajowo-autobusowej miałaby potrwać dwa lata, ale ZTM na razie nie ma zapewnionego finansowania inwestycji.



REKLAMA

Kosmiczny parking P+R

W drugim etapie, trwającym kolejne dwa lata, nad pętlą powstałyby kondygnacje mieszczące miejsca parkingowe dla kierowców dojeżdżających z północnego krańca Białołęki oraz z Jabłonny. Projektanci przewidują, że konieczna jest budowa 418-607 miejsc. Koncepcja architektoniczna jest zadziwiająca. Na dachu, na który będzie można wjechać rowerem, przewidziano m.in. plac zabaw, pumptrack, boisko do siatkówki, strefę relaksu i trasy biegowe.

- Projekt przewiduje zastosowanie dużej ilości roślinności, która będzie pełnić funkcję m.in. chłodniczą i estetyczną, a także historyczną, ponieważ w okolicy istniały niegdyś winnice - mówił podczas prezentacji Adrian Wrzesień z Głębocki Studio. - Obiekt utrzymany jest w jasnej kolorystyce, co dodatkowo pozwala na zminimalizowanie przegrzewania w lecie. Elewacja jest ażurowa, z lameli aluminiowych, a przestrzenie między nimi zajmuje pnąca roślinność. Cała elewacja jest iluminowana.



REKLAMA

Pałace ZTM-u

Na razie nie wiadomo, kiedy mogłaby ruszyć budowa kompleksu, bo w budżecie stołecznego samorządu nie zapisano na budowę ani złotówki. Koszt z pewnością byłby jednak gigantyczny. To kolejna planowana przez ZTM inwestycja sprawiająca wrażenie, że urzędnicy nie liczą się z pieniędzmi. Przy węźle Płochocińskiej z Marywilską trwa właśnie budowa jednopoziomowego parkingu P+R Żerań na zaledwie 220 samochodów, za który samorząd zapłaci aż 5,9 mln zł.

(dg)


REKLAMA
  • Poleć
  • Polub Tu Białołęka
  • Udostępnij





16.11.2021 22:14 #Elzar
P+R Żerań jest 2x za mały. Wystarczy spojrzeć co się dzieje rano przy stacji Płudy, ile aut jedzie do centrum Płochocińską i ile parkuje koło stacji na dziko. Naprawdę nie wiem jacy "specjaliści" to zaakceptowali.
17.11.2021 08:10 #ABC
#Elzar napisał(a) 16.11.2021 22:14

P+R Żerań jest 2x za mały. Wystarczy spojrzeć co się dzieje rano przy stacji Płudy, ile aut jedzie do centrum Płochocińską i ile parkuje koło stacji na dziko. Naprawdę nie wiem jacy "specjaliści" to zaakceptowali.
...i wydali 6 mln na 220 miejsc parkingowych. Rąbią nas-podatników jak chcą a Trzaskowski na szczycie rankingu zaufania. Ja tego nie pojmuję.
17.11.2021 08:19 #Bolesław
a mogliby wziąć do współpracy operatora galerii, niech stawia galerię , część parkingu na P&R w ramach PPP, wszyscy zadowoleni
17.11.2021 08:32 #ABC
#Bolesław napisał(a) 17.11.2021 08:19

a mogliby wziąć do współpracy operatora galerii, niech stawia galerię , część parkingu na P&R w ramach PPP, wszyscy zadowoleni
Nie mogą. Bo byłoby TANIEJ
17.11.2021 09:01 #Xyz
Nie no, genialne. To się biegacze i inni sportowcy bedą dotleniac w takim miejscu :)
17.11.2021 09:28 #err
Nie wiem do końca na co narzeka autor artykułu. Warto jest mierzyć wysoko i jeśli koncepcja z funkcjonalnym dachem miałaby się zrealizować, było by to bardzo dobre rozwiązanie i powód do chluby. Zwłaszcza, że powstałoby za pieniądze miejskie, a nie dzielnicy. Lepiej, niżby miał powstać jakiś gniot, na który byśmy narzekali przez dziesięciolecia (patrz Stacja Ratusz, przejście podziemne PKP Śródmieście - M. Centrum, itp.).
To, że nie ma na to - na razie - pieniędzy, to fakt. Terminy pewnie też nie zostaną dotrzymane. Ale warto myśleć i planować perspektywicznie.
Co do uwag o potencjalnych nadużyciach - nasłać NIK, albo prokuraturę, jeśli macie takie podejrzenia, niech sprawdzą. Będzie to tylko z pożytkiem dla miasta.
17.11.2021 09:36 #mic
#Elzar napisał(a) 16.11.2021 22:14

P+R Żerań jest 2x za mały. Wystarczy spojrzeć co się dzieje rano przy stacji Płudy, ile aut jedzie do centrum Płochocińską i ile parkuje koło stacji na dziko. Naprawdę nie wiem jacy "specjaliści" to zaakceptowali.
Na przystanku Żerań staje o wiele mniej pociągów KM niż na Płudach, zatem nie przewiduję odciążenia dzikich parkingów.
17.11.2021 09:57 #szkoda łez
#err napisał(a) 17.11.2021 09:28

Zwłaszcza, że powstałoby za pieniądze miejskie, a nie dzielnicy.
Mistrzostwo ekonomii. Śmiać się do łez czy gorzkimi łzami płakać? Miasto to ma inne pieniądze niż dzielnica?
17.11.2021 10:43 #Elzar
#mic napisał(a) 17.11.2021 09:36

Na przystanku Żerań staje o wiele mniej pociągów KM niż na Płudach, zatem nie przewiduję odciążenia dzikich parkingów.
Tak, to jest osobny problem. Ale swojego czasu jak były przymiarki do P+R przy Płudach, to miasto powiedziało, że nie ma w tym miejscu dostatecznie dużego zapotrzebowania i zapadła decyzja o P+R przy Żeraniu. Moim zdaniem dzięki temu, że obok tej stacji obecnie powstaje zatrzęsienie osiedli to Żerań za chwilę będzie ważnym przystankiem, jeszcze ze 3 lata i ktoś z kolei to zauważy... Natomiast Płudy dalej będą tonąć w błocie pod wiaduktem.
17.11.2021 14:31 #nnn
#Xyz napisał(a) 17.11.2021 09:01

Nie no, genialne. To się biegacze i inni sportowcy bedą dotleniac w takim miejscu :)
Spaliny z parkingu raczej nie polecą w dół. Po prostu sport na świeżym powietrzu. Jednak ZTM potrafi zadbać o zdrowie.
REKLAMA
17.11.2021 15:09 drugastrona
600 miejsc parkingowych to tyle co nic. Nie powinno się wydawać ciężkich milionów na to, w dodatku w miejscu, w którym trzeba się przesiąść na tramwaj, potem na metro, a potem na coś jeszcze. Absurd.
17.11.2021 20:16 #Czytelnik
Co tak "oszczędnie" - tam na dachu powinien być tor rowerowy i to nawet kryty, a idealnie gdyby łączył się z kładką przez Wisłę za 120 mln zł (który po realizacji okaże się, że kosztował 200 mln). Brawo PO, brawo Trzaskowski.
17.11.2021 20:36 #mmmieszkaniec
Jeszcze trzeba przypomnieć sobie temat kolejki linowej (z Pragi Północ). Można taką zainstalować na Winnicy połączyć z galeriami północną i młocinami - to by był pomysł.
19.11.2021 05:55 #Czytelnik
Kolejka linowa - "lubię to", tylko czy Trzaskowskiego stać na taki "rozmach".
19.11.2021 09:03 Stamislaw7661
Parking prezentuje się naprawde świetnie.

włoskie kominki na pellet
wpis modyfikowany 1 raz, 26.11.2021 12:07 
19.11.2021 10:18 #bartek7844
po co parking zrobić tam stojaki na rowery, przecież tego tylko brakuje w tym mieście, ścieżek i stojaków, parkingi i samochody to nie... tego prawdziwy warszawiak nie używa, on jest ponad to,
19.11.2021 22:27 #mieszkaniec11
ZTM do likwidacji. Czy ktoś wreszcie z Ratusza to zrozumie? To jest jakiś koszmar, który psuje komunikację i wysysa kasę, która powinna trafić do pracowników od których zależy realne działanie komunikacji - kierowców, motorniczych, mechaników... A tymczasem taki pierdzistołek z Żelaznej średnio zarabia więcej niż kierowca czy motorniczy. A jaki jest jego wkład w komunikację? Zerowy. A co robi? Nic. A nie chleje kawę.
Organizacją komunikacji w Warszawie może spokojnie zarządzać max. 10-15 os.
24.11.2021 10:41 #czytelniczka
mieszkaniec Dionizosa
a, może by się ktoś zainteresował przelotowością ul.Dionizosa do nowego odcinka Światowida /pętla winnica

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA