REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Wolska: tunel drogowy do likwidacji. Pojadą tamtędy tramwaje
REKLAMA

źródło: materiały prasowe


REKLAMA

Wolska: tunel drogowy do likwidacji. Pojadą tamtędy tramwaje

Wielkimi krokami zbliża się reaktywacja zlikwidowanej 31 lat temu linii tramwajowej na Kasprzaka. Na Reducie Wolskiej zniknie bezkolizyjny przejazd w kierunku Jelonek.

REKLAMA

W czwartek 11 lutego Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty siedmiu wykonawców zainteresowanych budową linii tramwajowej na Kasprzaka. Urzędnicy szacowali, że tory między Redutą Wolską a rondem Daszyńskiego da się zbudować za 241 mln zł, podczas gdy ceny rozpoczynają się od 249 mln zł. O kontrakt starają się Budimex (Polska), Aldesa Construcciones i Coalvi (Hiszpania), Rover Infraestructuras (Hiszpania), Gülermak (Turcja), Trakcja (Polska), Strabag Rail (Austria/Czechy) i Torpol (Polska). W kolejnym etapie zaplanowano aukcję, podczas której zainteresowane firmy z pewnością obniżą oferty i zmieszczą się w budżecie.



REKLAMA

Tramwaj na Kasprzaka - projekt

Jak zapowiada warszawski ratusz, tramwaj na Kasprzaka pozwoli kilku tysiącom nowych mieszkańców Odolan na szybki dojazd do ronda Daszyńskiego, ronda ONZ i Dworca Centralnego. Nowe tory rozpoczną się na rozjeździe na skrzyżowaniu ze Skierniewicką i zajmą szeroki pas rozdzielający Kasprzaka. Przystanki Szpital Wolski zostaną zbudowane między skrzyżowaniem z Płocką i Krzyżanowskiego a przejściem dla pieszych przy Brylowskiej, dzięki czemu będą dostępne z obu końców. Kolejne przystanki znajdą się obok stacji kolejowej Wola, gdzie możliwa będzie przesiadka do SKM w kierunku Dworca Zachodniego, Dworca Gdańskiego czy na Białołękę. Następnie tramwaje zatrzymają się przy Ordona.

Dalej na zachód torowisko będzie się stopniowo obniżać i przejdzie pod Redutową bezkolizyjnie, w miejscu dzisiejszej północnej jezdni Kasprzaka. Zniknie tunel "wyrzucający" samochody z dala od centrum a przystanki zostaną zbudowane w jego miejscu, w zagłębieniu terenu.

- Istniejące przejście podziemne zapewniające do nich dojście będzie wyremontowane i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności poprzez budowę pochylni - czytamy w opisie wybranego przez Tramwaje Warszawskie wariantu trasy. - Zastosowanie pochylni zamiast wind ma w założeniu zapewnić dostępność peronów w sposób bezawaryjny, odporny np. na skutki wandalizmu. Ze względu na wykorzystanie istniejącego wykopu na trasę tramwajową, jezdnia północna Kasprzaka zostanie powiązana z Wolską poprzez nowe skrzyżowanie położone między cerkwią a kościołem.



REKLAMA

Tramwaj na Kasprzaka - termin

Budowa nowej trasy tramwajowej powinna zakończyć się w 2023 roku. Wybrana w przetargu firma będzie miała na wykonanie zadania 20 miesięcy, ale do okresu tego nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Jeśli pogoda pozwoli, prace będą mogły toczyć się w tym terminie.

(dg)



REKLAMA


  • Poleć
  • Polub Tu Wola
  • Udostępnij

Wolska: tunel drogowy do likwidacji. Pojadą tamtędy tramwaje

źródło: materiały prasowe






13.02.2021 18:52 #Planisra
To byl dobry pomysl 20 lat temu. Teraz linia z Kasprzka powinna wjeżdżać w Jana Kazimierza przez skwer przy Ordona i laczyc sie z Wolska ZA PĘTLĄ.
14.02.2021 01:42 #Racjonalista
Rozumiem, że nagle Jana Kazimierza się rozciągnie, żeby jeszcze zmieścić tramwaje? Póki o nawet nie ma szansy na szerszą jezdnię.
14.02.2021 02:44 #Dawna trasa
A wystarczyłoby wrócić tramwaj po dawnej trasie 11 bez likwidacji tunelu samochodowego, po co większe korki
14.02.2021 10:31 #tinyduck
A wystarczyłoby zostawic auta w dole, a tramwaj puścić górą. Ale nie, trzeba budować, pochylenie, schody, rampy, barierki. I czkowiek musi potem zasuwać na około, dziesiątki metrów i po różnych poziomach. Kiedy dotrze do tych zakutych łbów projektantów i decydentów, że liczy się bliskość i łatwość dostępu komunikacji. Społeczeństwo sie starzeje, ludzie przemieszczają się zazwyczaj z bagazem, z zakupami, wózkiem, itp.
14.02.2021 13:45 #Jagna667755
Przede wszystkim potrzebne jest metro na odolany... to aktualnie najgęściej zaludniona dzielnica Warszawy- za dwa lata ilość mieszkań się podwoi! Po Jana Kazimierza jeździ tylko jeden autobus! Ten autobus 255 dojeżdża tylko do Donalda daszynskiego. Odolany nie maja komunikacji z żadnym dworcem ani innymi częściami Warszawy. Skandal! Kto pracuje w tych urzędach!
REKLAMA
14.02.2021 15:21 #Marian
Tramwaj to totalne dziadostwo. Od Hali Banacha do Centrum tramwaj zgodnie z rozkładem jedzie 15min a to raptem 3km prędkość dziadka na rowerze. Porażka.
15.02.2021 08:09 #Czytelnik
#Marian ma rację - tramwaj jest wolny, drogi, głośny i awaryjny i jak stanie to z całej dzielnicy nie ma jak wyjechać. Akurat na Grójeckiej i w Al. Jerozolimskich jeszcze stoją w korkach - nie da się zwiększyć już przepustowności linii.
15.02.2021 09:42 #Marian
#Czytelnik napisał(a) 15.02.2021 08:09

#Marian ma rację - tramwaj jest wolny, drogi, głośny i awaryjny i jak stanie to z całej dzielnicy nie ma jak wyjechać. Akurat na Grójeckiej i w Al. Jerozolimskich jeszcze stoją w korkach - nie da się zwiększyć już przepustowności linii.
Nie wspominaj nawet o Jerozolimskich. Unikam tam jazdy tramwajem jak ognia. 20km/h na Powiślu. . Bufetowa spieprzyła remont za miliony. Jest gorzej niż przed remontem. A idioci z Ratusza gledza o zielonej fali. Po co? Żeby jechał 20km/h?
15.02.2021 10:39 #planista
#Racjonalista napisał(a) 14.02.2021 01:42

Rozumiem, że nagle Jana Kazimierza się rozciągnie, żeby jeszcze zmieścić tramwaje? Póki o nawet nie ma szansy na szerszą jezdnię.
A po co szersza jezdnia? jak się 2 autobusy mijają to przecież tramwaje są węższe...
15.02.2021 11:47 #Panjan
#Jagna667755
Racja. 3 nitka metra powinna wychodzić ze stacji końcowej Mory, iść pod Połczyńską, mieć stację na Odolanach i dalej dochodzić do pl. Europejskiego i iść (pewnie) na Gocław.
REKLAMA
15.02.2021 21:11 #polaczek
Jak zwykle wszystkim jest w poprzek. Wszystko na nie. Nic nie pasuje. Widzę takie rozwiązanie, mieszkańcy Odolan dla zdrowotności na piechotę. Drugich takich pajaców można spotkać w Miasteczku Wilanów.
17.02.2021 13:43 #nic nie rób
#tinyduck napisał(a) 14.02.2021 10:31

A wystarczyłoby zostawic auta w dole, a tramwaj puścić górą. Ale nie, trzeba budować, pochylenie, schody, rampy, barierki. I czkowiek musi potem zasuwać na około, dziesiątki metrów i po różnych poziomach. Kiedy dotrze do tych zakutych łbów projektantów i decydentów, że liczy się bliskość i łatwość dostępu komunikacji. Społeczeństwo sie starzeje, ludzie przemieszczają się zazwyczaj z bagazem, z zakupami, wózkiem, itp.
Te zakute łby nie przeważnie chadzają po tym co wybudują bo zapewne są z innego tańszego miasta
18.02.2021 05:55 #Arpa61
STAĆ NAS NA DROGIE SŁOMIANE INWESTYCJE. IM DROŻSZY TEN MIŚ...
18.02.2021 16:21 #ŻelaznA
@tinyduck 'Kiedy dotrze do tych zakutych łbów projektantów i decydentów, że liczy się bliskość i łatwość dostępu komunikacji."

100% racji. Przesiadka jest tylko wtedy sensowna kiedy przesiadasz się na tym samym przystanku lub sąsiednim. Przesiadka połączona z wędrówką na długie dystanse (Metro Marymont) lub po schodach w górę i dół to katorga i ci, którzy będą mogli wybiorą samochód potęgując korki na ulicach.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
Winter Sale do -60%

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA