REKLAMA

REKLAMA

Wakacje z Warszawy

REKLAMA

Puls Warszawy

inwestycje

 

Trasa S7 o krok bliżej. Powstaną tunele pod Chomiczówką i Bemowem

  16 listopada 2021

Trasa S7 o krok bliżej. Powstaną tunele pod Chomiczówką i Bemowem
źródło: GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma już ostateczną decyzję środowiskową dla odcinka trasy szybkiego ruchu, która połączy trasę Obrońców Grodna (S8) z Łomiankami.

REKLAMA

Przypomnijmy: trasa S7 to planowana od dziesięcioleci droga, mająca pełnić jednocześnie funkcje alternatywy dla północnego fragmentu Wisłostrady, wylotówki z miasta w kierunku Gdańska i obwodnicy Łomianek. Generalny dyrektor ochrony środowiska Andrzej Szweda-Lewandowski rozpatrzył właśnie odwołania od decyzji środowiskowej, dając zielone światło dla budowy S7 na odcinku od trasy Obrońców Grodna (S8) do Łomianek z tunelami pod Bemowem i Chomiczówką.

REKLAMA

S7 z drobnymi korektami

- GDOŚ wprowadził zmiany w decyzji środowiskowej w zakresie m.in. lokalizacji zaplecza budowy, przeprowadzenia wycinki drzew i krzewów kolidujących z przyszłą trasą, skontrolowania przed rozpoczęciem robót obszaru budowy pod kątem występowania zwierząt, zabezpieczenia drzew w rejonie budowy przed uszkodzeniami, zapewnienia szczególnego nadzoru herpetologa (badacz płazów i gadów), przeprowadzenia kompensacji przyrodniczej, wykonania szczelnego, obustronnego ogrodzenia z siatki stalowej na całej długości drogi, a także prowadzenia monitoringu przejścia dla średnich i dużych zwierząt przez pięć kolejnych lat od momentu oddania drogi do użytku - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Drogowcy zostali też zobowiązani do przeprowadzenia badań poziomu hałasu w ciągu roku od otwarcia trasy.

Ostateczna decyzja środowiskowa dla budowy odcinka daje GDDKiA zielone światło do zwrócenia się do rządu o przyznanie pieniędzy na budowę.

REKLAMA

Trasa S7 - kiedy powstanie?

- Harmonogram realizacji będziemy mogli podać po uzyskaniu środków finansowych - zapowiada GDDKiA. - Przygotowujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na kolejny etap realizacji inwestycji. Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem a trasą Obrońców Grodna, ułatwiający dojazd do stolicy od północy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Kolejowa w kierunku kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.

Dalej będzie biegła wschodnim skrajem Kampinoskiego Parku Narodowego do węzła z Wóycickiego, a za Arkuszową zejdzie do kilometrowego tunelu, planowanego obok bloków Chomiczówki. Połączenie z ulicami Bemowa zapewni węzeł z przedłużoną Maczka. Następnie trasa znów zejdzie pod ziemię, do długiego na 1100 metrów tunelu pod Bemowem. Zakończeniem odcinka będzie wielki węzeł z trasą Obrońców Grodna (S8), planowany obok ogródków działkowych między Księcia Janusza a Maryninem. Powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe i ekrany akustyczne.

(dg)

.
 

Czytaj na ten temat

Komentarze (19)

# pZz

16.11.2021 20:59

Brawo, dzialac i to migiem.

# Dziadek parkingowy.

16.11.2021 21:17

Tak jest. Budować, nie marudzić!

# wwa

16.11.2021 21:52

Głąby, bez trasy NS S8 stanie na amen.

REKLAMA

# yanek

16.11.2021 23:15

Pasjami lubię sci-fi! :)

# Marek_W

16.11.2021 23:20

bez trasy NS i węzła Janickiego ta trasa jest kompletnie bez sensu!

# Tubylec

16.11.2021 23:57

Bo na trasie S8 jest za mało węzłów. Można by jeszcze światła postawić.

# micb

17.11.2021 01:37

A czy przedłużenie Maczka będzie się też mogło spotkać z przedłużeniem Nocznickiego?

# slem74

17.11.2021 06:54

Trasa będąca częścią obwodnicy biegnąca tuż obok istniejących osiedli mieszkaniwych, wyloty spalin tuż przy 3 przedszkolach i 2 szkołach podstawowych...będą budowane na podstawie planów z lat 80ych....kiedy tej całej zabudowy nie było. Wtedy na Bemowie mieszkało ok 40 tys. osób a teraz 130 tys. Dla mnie i mojej rodziny ten węzeł i wywietrzniki spalinowe to będzie horror....żadnej korzyści, dodatkowe korki. Bo zamiast natężenie ruchu przesunąć poza miasto...dzielnicę...stworzą węzły i wylotówki w środku rozrośniętej przez 40 lat Warszawy...Mogli wywłaszczyć kilkudziesięciu właścieli domów jednorodzinnych pod Warszawą a wybrali trucie i korkowanie 130 tys. ludzi...W 1 bloku obok wylotówki mieszka więcej ludzi niż we wszystkich posesjach pod Warszawą...przy alternatywnym przebiegu trasy...brawo geniusze z GDDIKa...

# Slonik

17.11.2021 09:15

To nie wiedział, gdzie kupował?

# Elzo

17.11.2021 10:32

#wwa napisał(a) 16.11.2021 21:52
Głąby, bez trasy NS S8 stanie na amen.

Ano właśnie. W Warszawie zostały skasowane bardzo ważne arterie, bez których jazda to koszmar. Mowa o N-S i TOG. Oczywiście jest wytłumaczenie, bo niby ich rolę ma przejąć obwodnica, ale problem w tym, że Warszawa jest projektowana w taki sposób, że nie ma alternatywy w razie jakiegoś zdarzenia losowego. A że średnio na S8 mamy 3 stłuczki dziennie, to korki są gigantyczne.

# Madbutcher

17.11.2021 10:45

#Elzo napisał(a) 17.11.2021 10:32
A że średnio na S8 mamy 3 stłuczki dziennie, to korki są gigantyczne.
Najbardziej mnie bawi to, że na Tefałen Warszawa codziennie jest news, że na S8 w miejscu tym i tym był wypadek i utworzył się korek. Po co o tym pisać? Przecież to jest standard na tej trasie. Dali by lepiej newsa, jakby któregoś dnia nie było żadnego wypadku.

# kierowca bombowca

17.11.2021 14:10

#slem74 napisał(a) 17.11.2021 06:54
wyloty spalin tuż przy 3 przedszkolach i 2 szkołach podstawowych...będą budowane na podstawie planów z lat 80ych.... i wywietrzniki spalinowe
Za 13 lat ma nie być samochodów z silnikami spalinowymi, więc problem zniknie . A że budowa trasy wg planów z przed 30 lat to głupota to przyznaję rację.
I te "wywietrzniki" ... dlaczego mają wyrzucać spaliny pieszym i rowerzystom na powierzchnię - niech się duszą w tunelu ci którzy je produkują .

 Taltos2

17.11.2021 15:19

Właśnie dlatego buduje się trasy w korytarzach od lat na to zarezerwowanych, żeby nie robić niespodzianek innym. Bemowo to nie jest środek Warszawy, tylko jej skraj i właśnie tam powstają wylotówki. Na S8 największy korek jest przy Wisłostradzie, bo tam wtłacza się ruch z 7 lub ludzie zjeżdżają na Łomianki/Gdańsk. A tak, to część ruchu pójdzie od razu z Prymasa/A2 na nową trasę, a nie będą się musieli tłoczyć przez Żoliborz/Bielany aż do Wisłostrady.
PS. A trasa N-S by się przydała.
PS. 2. Przesunąć się S7 nie da, bo Puszcza Kampinoska tam rośnie.

# pZz

17.11.2021 20:41

@slem74 Mam nadzieje, ze nie jezdzisz S8, ktora przelatuje obok mojego domu i nie smrodzisz mi pod nosem. Panisko sie znalazlo. Jak on potrzebuje gdzies dojechac, to innych komfort juz go nie interesuje. Mam nadzieje, ze ta trasa powstanie raz dwa.

# andrzej1.61

17.11.2021 21:22

obecna "7" jest obwodnicą Łomianek dlaczego mamy budować obwodnicę obwodnicy. Niech zapłacą Łomianki

# MMM

17.11.2021 23:31

Tyle lat się męczą nad tym odcinkiem, a powinni się już dawno skupić na robieniu kolejnego ringu obwodnicy, który nie przechodzi w ogóle przez Warszawę. Bo obwodnica przez bemowo była dobra na chwile 10 lat temu, ale teraz nie można jej nazwać trasą szybkiego ruchu. Wszystko co jedzie pakuje się do Warszawy na trasę S8 i ma problem z wyjechaniem z niej bo to nie jest obwodnica Warszawy, a obwodnica centrum.

# Dziadek parkingowy.

18.11.2021 10:24

#MMM napisał(a) 17.11.2021 23:31
Tyle lat się męczą nad tym odcinkiem, a powinni się już dawno skupić na robieniu kolejnego ringu obwodnicy, który nie przechodzi w ogóle przez Warszawę.
Naprawdę nie słyszałeś o prowadzonych przygotowaniach do budowy autostradowej obwodnicy Warszawy, składającej się z tras A50 i S50?

# MMM

19.11.2021 21:33

Tyle że na razie oni dopiero pokazali potencjalne warianty które już części gmin nie pasują. A tak naprawdę już dawno powinni je zacząć budować, bo w takim tępie to trochę poczekamy

# qvertz

14.01.2022 18:13

Idiotyczne, że to ma kończyć się na trasie Obrońców Grodna. Należy natychmiast podjąć decyzję o dalszej budowie trasy NS aż do węzła ul. Marynarskiej i połączyć ją z gotowym wylotem w kierunku Tarczyna. Tak jak jest w planach. Miejski odcinek trasy N-S musi powstać i tak się stanie. Ale najpierw musi przestać rządzić w Warszawie lewacka kasta. Im szybciej o tym warszawiacy zdecydują, tym lepiej dla miasta.
więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA