REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Trasa S7 o krok bliżej. Powstaną tunele pod Chomiczówką i Bemowem
REKLAMA

źródło: GDDKiA


Trasa S7 o krok bliżej. Powstaną tunele pod Chomiczówką i Bemowem

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma już ostateczną decyzję środowiskową dla odcinka trasy szybkiego ruchu, która połączy trasę Obrońców Grodna (S8) z Łomiankami.

REKLAMA

Jak znaleźć idealny prezent? 5 uniwersalnych propozycji
Jak znaleźć idealny prezent? 5 uniwersalnych propozycji Prezenty to nie tylko radość dla otrzymującego, ale również dla wręczającego. Niestety, często, nawet kogoś dobrze znając, nie mamy pewności, co powinniśmy kupić, a ta sytuacja pogarsza się wraz ze zmniejszaniem...
czytaj
Przypomnijmy: trasa S7 to planowana od dziesięcioleci droga, mająca pełnić jednocześnie funkcje alternatywy dla północnego fragmentu Wisłostrady, wylotówki z miasta w kierunku Gdańska i obwodnicy Łomianek. Generalny dyrektor ochrony środowiska Andrzej Szweda-Lewandowski rozpatrzył właśnie odwołania od decyzji środowiskowej, dając zielone światło dla budowy S7 na odcinku od trasy Obrońców Grodna (S8) do Łomianek z tunelami pod Bemowem i Chomiczówką.



REKLAMA

S7 z drobnymi korektami

- GDOŚ wprowadził zmiany w decyzji środowiskowej w zakresie m.in. lokalizacji zaplecza budowy, przeprowadzenia wycinki drzew i krzewów kolidujących z przyszłą trasą, skontrolowania przed rozpoczęciem robót obszaru budowy pod kątem występowania zwierząt, zabezpieczenia drzew w rejonie budowy przed uszkodzeniami, zapewnienia szczególnego nadzoru herpetologa (badacz płazów i gadów), przeprowadzenia kompensacji przyrodniczej, wykonania szczelnego, obustronnego ogrodzenia z siatki stalowej na całej długości drogi, a także prowadzenia monitoringu przejścia dla średnich i dużych zwierząt przez pięć kolejnych lat od momentu oddania drogi do użytku - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Drogowcy zostali też zobowiązani do przeprowadzenia badań poziomu hałasu w ciągu roku od otwarcia trasy. Ostateczna decyzja środowiskowa dla budowy odcinka daje GDDKiA zielone światło do zwrócenia się do rządu o przyznanie pieniędzy na budowę.



REKLAMA

Trasa S7 - kiedy powstanie?

- Harmonogram realizacji będziemy mogli podać po uzyskaniu środków finansowych - zapowiada GDDKiA. - Przygotowujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na kolejny etap realizacji inwestycji. Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem a trasą Obrońców Grodna, ułatwiający dojazd do stolicy od północy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Kolejowa w kierunku kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.

Dalej będzie biegła wschodnim skrajem Kampinoskiego Parku Narodowego do węzła z Wóycickiego, a za Arkuszową zejdzie do kilometrowego tunelu, planowanego obok bloków Chomiczówki. Połączenie z ulicami Bemowa zapewni węzeł z przedłużoną Maczka. Następnie trasa znów zejdzie pod ziemię, do długiego na 1100 metrów tunelu pod Bemowem. Zakończeniem odcinka będzie wielki węzeł z trasą Obrońców Grodna (S8), planowany obok ogródków działkowych między Księcia Janusza a Maryninem. Powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe i ekrany akustyczne.

(dg)


REKLAMA
  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij







16.11.2021 20:59 #pZz
Brawo, dzialac i to migiem.
16.11.2021 21:17 #Dziadek parkingowy.
Tak jest. Budować, nie marudzić!
16.11.2021 21:52 #wwa
Głąby, bez trasy NS S8 stanie na amen.
16.11.2021 23:15 #yanek
Pasjami lubię sci-fi! :)
16.11.2021 23:20 #Marek_W
bez trasy NS i węzła Janickiego ta trasa jest kompletnie bez sensu!
16.11.2021 23:57 #Tubylec
Bo na trasie S8 jest za mało węzłów. Można by jeszcze światła postawić.
17.11.2021 01:37 #micb
A czy przedłużenie Maczka będzie się też mogło spotkać z przedłużeniem Nocznickiego?
17.11.2021 06:54 #slem74
Trasa będąca częścią obwodnicy biegnąca tuż obok istniejących osiedli mieszkaniwych, wyloty spalin tuż przy 3 przedszkolach i 2 szkołach podstawowych...będą budowane na podstawie planów z lat 80ych....kiedy tej całej zabudowy nie było. Wtedy na Bemowie mieszkało ok 40 tys. osób a teraz 130 tys. Dla mnie i mojej rodziny ten węzeł i wywietrzniki spalinowe to będzie horror....żadnej korzyści, dodatkowe korki. Bo zamiast natężenie ruchu przesunąć poza miasto...dzielnicę...stworzą węzły i wylotówki w środku rozrośniętej przez 40 lat Warszawy...Mogli wywłaszczyć kilkudziesięciu właścieli domów jednorodzinnych pod Warszawą a wybrali trucie i korkowanie 130 tys. ludzi...W 1 bloku obok wylotówki mieszka więcej ludzi niż we wszystkich posesjach pod Warszawą...przy alternatywnym przebiegu trasy...brawo geniusze z GDDIKa...
17.11.2021 09:15 #Slonik
To nie wiedział, gdzie kupował?
17.11.2021 10:32 #Elzo
#wwa napisał(a) 16.11.2021 21:52

Głąby, bez trasy NS S8 stanie na amen.
Ano właśnie. W Warszawie zostały skasowane bardzo ważne arterie, bez których jazda to koszmar. Mowa o N-S i TOG. Oczywiście jest wytłumaczenie, bo niby ich rolę ma przejąć obwodnica, ale problem w tym, że Warszawa jest projektowana w taki sposób, że nie ma alternatywy w razie jakiegoś zdarzenia losowego. A że średnio na S8 mamy 3 stłuczki dziennie, to korki są gigantyczne.
REKLAMA
17.11.2021 10:45 #Madbutcher
#Elzo napisał(a) 17.11.2021 10:32

A że średnio na S8 mamy 3 stłuczki dziennie, to korki są gigantyczne.
Najbardziej mnie bawi to, że na Tefałen Warszawa codziennie jest news, że na S8 w miejscu tym i tym był wypadek i utworzył się korek. Po co o tym pisać? Przecież to jest standard na tej trasie. Dali by lepiej newsa, jakby któregoś dnia nie było żadnego wypadku.
17.11.2021 14:10 #kierowca bombowca
#slem74 napisał(a) 17.11.2021 06:54

wyloty spalin tuż przy 3 przedszkolach i 2 szkołach podstawowych...będą budowane na podstawie planów z lat 80ych.... i wywietrzniki spalinowe
Za 13 lat ma nie być samochodów z silnikami spalinowymi, więc problem zniknie . A że budowa trasy wg planów z przed 30 lat to głupota to przyznaję rację.
I te "wywietrzniki" ... dlaczego mają wyrzucać spaliny pieszym i rowerzystom na powierzchnię - niech się duszą w tunelu ci którzy je produkują .
17.11.2021 15:19 Taltos2
Właśnie dlatego buduje się trasy w korytarzach od lat na to zarezerwowanych, żeby nie robić niespodzianek innym. Bemowo to nie jest środek Warszawy, tylko jej skraj i właśnie tam powstają wylotówki. Na S8 największy korek jest przy Wisłostradzie, bo tam wtłacza się ruch z 7 lub ludzie zjeżdżają na Łomianki/Gdańsk. A tak, to część ruchu pójdzie od razu z Prymasa/A2 na nową trasę, a nie będą się musieli tłoczyć przez Żoliborz/Bielany aż do Wisłostrady.
PS. A trasa N-S by się przydała.
PS. 2. Przesunąć się S7 nie da, bo Puszcza Kampinoska tam rośnie.
17.11.2021 20:41 #pZz
@slem74 Mam nadzieje, ze nie jezdzisz S8, ktora przelatuje obok mojego domu i nie smrodzisz mi pod nosem. Panisko sie znalazlo. Jak on potrzebuje gdzies dojechac, to innych komfort juz go nie interesuje. Mam nadzieje, ze ta trasa powstanie raz dwa.
17.11.2021 21:22 #andrzej1.61
obecna "7" jest obwodnicą Łomianek dlaczego mamy budować obwodnicę obwodnicy. Niech zapłacą Łomianki
17.11.2021 23:31 #MMM
Tyle lat się męczą nad tym odcinkiem, a powinni się już dawno skupić na robieniu kolejnego ringu obwodnicy, który nie przechodzi w ogóle przez Warszawę. Bo obwodnica przez bemowo była dobra na chwile 10 lat temu, ale teraz nie można jej nazwać trasą szybkiego ruchu. Wszystko co jedzie pakuje się do Warszawy na trasę S8 i ma problem z wyjechaniem z niej bo to nie jest obwodnica Warszawy, a obwodnica centrum.
18.11.2021 10:24 #Dziadek parkingowy.
#MMM napisał(a) 17.11.2021 23:31

Tyle lat się męczą nad tym odcinkiem, a powinni się już dawno skupić na robieniu kolejnego ringu obwodnicy, który nie przechodzi w ogóle przez Warszawę.
Naprawdę nie słyszałeś o prowadzonych przygotowaniach do budowy autostradowej obwodnicy Warszawy, składającej się z tras A50 i S50?
19.11.2021 21:33 #MMM
Tyle że na razie oni dopiero pokazali potencjalne warianty które już części gmin nie pasują. A tak naprawdę już dawno powinni je zacząć budować, bo w takim tępie to trochę poczekamy

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA