REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

SKM na rondzie de Gaulle'a i Solcu. Umowa podpisana
REKLAMA

źródło: Wikimedia Commons / Adrian Grycuk


SKM na rondzie de Gaulle'a i Solcu. Umowa podpisana

Ceniona pracownia Kuryłowicz&Associates zaprojektuje dwie nowe stacje na kolejowej linii średnicowej, które zastąpią przeznaczone do likwidacji Powiśle.

REKLAMA

Od kiedy między dworcami Zachodnim i Wschodnim przez stację Śródmieście kursują pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich, podmiejska linia średnicowa pełni w praktyce funkcję trzeciej, krótkiej linii metra. Podczas planowanego remontu PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają przeprowadzić na niej rewolucję. Wpisane do gminnej ewidencji zabytków perony stacji Powiśle zostaną opuszczone, a w zamian pociągi zatrzymają się w nowych miejscach: pod rondem de Gaulle'a i na Solcu.



REKLAMA

SKM na Nowy Świat

- Nasza spółka zależna Torprojekt zawarła 8 kwietnia z PKP aneksy do umowy na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy linii średnicowej - donosi Grupa Trakcja. - Dodatkowe prace obejmują m.in. projekt przebudowy tunelu średnicowego i budowy przystanków osobowych w rejonie ronda de Gaulle'a i ulicy Solec.



REKLAMA

Czekamy na ciekawy projekt

Kolejarze zapłacą za przygotowanie dodatkowych projektów 16 mln zł netto. Torprojekt przygotuje je we współpracy z wielokrotnie nagradzaną pracownią architektoniczną Kuryłowicz&Associates. W ostatnich latach zaprojektowała ona m.in. wieżowiec Plac Unii, dom towarowy Vitkac i wieżowiec Q22 na rogu al. Jana Pawła II i Grzybowskiej.

W ubiegłym roku kolejarze zapowiadali, że projekt nowych stacji i przebudowy tunelu będzie gotowy w 2022 roku, a prace będą prowadzone etapami w latach 2023-2027.

(dg)



REKLAMA


  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij





16.04.2021 16:37 #Marian
Kolej na najgorszy rodzaj komunikacji w mieście
16.04.2021 18:24 #Pasażer na gapę
To o ile wzrośnie czas przejazdu miedzy wschodnim i zachodnim?
17.04.2021 00:13 #BeMózg
Miejmy nadzieję, że stacje nie zostaną zaprojektowane zgodnie ze źle rozumianym "standardem warszawskim".
A jak wygląda standard warszawski? - Ano tak że, dla przykładu:
1) z podziemnej stacji kolejowej wychodzilibyśmy lub wyjeżdżalibyśmy schodami ruchomymi na chodnik tuż przy rondzie de Gaulle`a, po czym na drugą stronę ulicy Nowy Świat przechodzilibyśmy po pasach, bo projektanci (oraz odbierający ich pracę urzędnicy) nie pomyśleli, żeby podziemny tunel przedłużyć poza skrzyżowanie ulic - taki przykład bezmyślności w projektowaniu możemy zaobserwować przy bardzo rozległym rondzie Daszyńskiego, gdzie na drugą stronę ulicy Towarowej musimy dymać po pasach;
2) gdyby w dalszej przyszłości została wybudowana linia metra pod ulicą Nowy Świat, to na skutek bezmyślności projektantów (lub odbierających ich pracę urzędników) przejście od projektowanej wkrótce stacji kolejowej obok ronda de Gaulle`a do stacji metra miałoby nadzwyczaj skomplikowany i niekomfortowy przebieg - taki przykład bezmyślności w projektowaniu możemy zaobserwować na skrzyżowaniu linii metra M1 i M2 na stacji "Świętokrzyska";
3) stacja kolejowa na linii średnicowej w rejonie ronda de Gaulle`a powinna raczej znaleźć się pomiędzy tym rondem a ulicą Bracką - jako że przykład złego usytuowania stacji mamy w przypadku stacji metra "Wola Park", która na skutek bezmyślności projektantów (lub odbierających ich pracę urzędników) oraz zapewne na skutek nadzwyczaj skutecznego lobbingu właścicieli "Wola Parku" zamiast stykać się z linią kolei obwodowej (gdzie planowany jest przystanek kolejowy i przystanki autobusowe na ul. Górczewskiej i przedłużeniu trasy S7) została zlokalizowana na wysokości centrum handlowego, przez co przyszli pasażerowie zamierzający przesiąść się z metra do pociągu lub autobusu (albo odwrotnie), będą musieli dymać jakieś 300-400 m z buta pomiędzy tymi przystankami;
4) ze stacji "Warszawa Solec" mielibyśmy wyjście bezpośrednio na nabrzeże wiślane, co byłoby przydatne dla weekendowych imprezowiczów i im podobnych nadwiślańskich ochlapusów, zamiast istotniejszego wyjścia na ul. Dobrą i Solec, służącego licznym mieszkańcom tego rejonu miasta oraz pracującym tam ludziom - taki przykład bezmyślności projektantów (oraz odbierających ich pracę urzędników) możemy zaobserwować w przypadku stacji "Centrum Nauki Kopernik" (w sytuacji gdy większość zwiedzających CNK przyjeżdża autokarami lub prywatnymi samochodami), ponieważ stacje metra zaprojektowano pod Wisłostradą zamiast w rejonie ulic Tamka, Solec i Dobrej.
17.04.2021 19:00 #Rafał Wodzicki
Projekt jest po prostu skadanliczny. Napisałem o tym paraekspertyzą na blogu eksploatyka.wordpress.com 8.8.2019, pod tytułem Linia średnicowa u progu kolejnej znaczacej-modernizacji. To kolejny przykład kombinowania zamiast projektowania systemu komunikacji. Nawet wymiany myśli unikają.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA