REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Bielany

drogi

 

Rudnickiego, Perzyńskiego, Podczaszyńskiego: remont nabiera tempa

  10 listopada 2022

Rudnickiego, Perzyńskiego, Podczaszyńskiego: remont nabiera tempa
źródło: ZDM

Drogowcy podkręcają tempo przebudowy blisko dwukilometrowego ciągu ulic Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego na Starych Bielanach. W zeszłym tygodniu rozpoczęło się sadzenie drzew, a teraz wznowiono prace brukarskie. Na razie prace toczą się tylko na chodniku oraz drodze dla rowerów i hulajnóg.

REKLAMA

Ciąg ulic Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego łączy osiedla Piaski, Słodowiec i Stare Bielany, stanowiąc wygodny dojazd do stacji metra Słodowiec i dalej do Podleśnej. Jak zauważa Zarząd Dróg Miejskich, komfort korzystania obniżają zużyta nawierzchnia jezdni i obowiązująca na skrzyżowaniach organizacja ruchu. Dlatego podjęto decyzję o przebudowie ulic.

Przebudowa ulic na Bielanach

Prace zaczęły się tuż po wakacjach.

Firma Balzola działała po wschodniej stronie Podczaszyńskiego, między Marymoncką a Żeromskiego. Roboty wiązały się z budową drogi dla rowerów i hulajnóg oraz nowego chodnika. Do połowy października Balzola rozebrała kostkę brukową. Następnie wstrzymała związane z tym prace, skupiając się na zieleni. W zeszłym tygodniu rozpoczęło się sadzenie 61 drzew: 41 klonów pospolitych, 12 jesionów wyniosłych, czterech wiśni piłkowanych, trzech sosen czarnych i jednego klonu polnego. Będą to częściowo nasadzenia kompensacyjne za wycięte niedawno drzewa, które kolidowały z nowym przebiegiem drogi dla rowerów i hulajnóg oraz chodnika. Ponadto zieleń wzbogaci się o 4417 krzewów i 1234 byliny.

W poniedziałek 7 listopada wznowione zostały prace brukarskie związane z chodnikami. Ekipa na razie kontynuuje je na Podczaszyńskiego, ale niebawem powinna wejść na Perzyńskiego.

Nowe rondo na Bielanach

W ramach inwestycji największa zmiana zajdzie na skrzyżowaniu Rudnickiego i Kochanowskiego. Starą sygnalizację świetlną zastąpi tam rondo turbinowe. Pomiędzy Maczka a Marymoncką powstaną trzy nowe przejścia dla pieszych: na Rudnickiego przy wjeździe do myjni, na wysokości budynku Perzyńskiego 14D i przy skrzyżowaniu ze Staffa. Pozostałe przejścia bez sygnalizacji wyposażone zostaną w azyle. Po zachodniej stronie Podczaszyńskiego parkowanie będzie przeniesione z chodnika na jezdnię. Chodniki zostaną wyremontowane, podobnie jak przystanki autobusowe.

W ramach prac uporządkowane zostanie także parkowanie na dwóch placach postojowych przy Rudnickiego. Na obu do dyspozycji kierowców będzie łącznie 50 miejsc, w tym cztery niebieskie koperty.

Nowa droga rowerowa

Rowerzyści zyskają wygodną, asfaltową drogę przebiegającą na całym ciągu ulic po wschodniej stronie jezdni. W tym celu powstanie m.in. nowy odcinek drogi na Rudnickiego i komplet przejazdów na skrzyżowaniu z Broniewskiego. Przejazdy i przejścia przez mniejsze uliczki będą wyniesione do poziomu chodnika.

Prace powinny potrwać do lata przyszłego roku.

(jok)

.
 

Polecamy

Komentarze (6)

# Tolek_niebanan

10.11.2022 10:22

Nareszcie pojawia się nadzieja, że jedno z najobrzydliwszych miejsc w całej Warszawie stanie się trochę mniej odrażające. Mówię o skrzyżowaniu Broniewskiego / Perzyńskiego. Powiedzieć "trzeci świat" to nie powiedzieć nic.

# kamil33

10.11.2022 21:03

Zapomnieliście napisać o najważniejszej zmianie czyli odebranie mieszkańcom dużej ilości miejsc parkingowych nie oferując nic w zamian no chyba że nowe krzewy :) Chodzi o remont na wysokości Podczaszyńskiego gdzie skasowane będą wszystkie miejsca po 2 strone jezdni oraz przez przeniesienie miejsc parkingowych z szerokiego chodnika po drugiej stronie na ulicę gdzie będzie ich także mniej a przez ograniczenie ich słupkami na chodniku parkowanie będzie o wiele trudniejsze bez tamowania na dłuższa chwilę ruchu na jezdni. Dodatkowo jeszcze zniknie ich parę na Jasnorzewskiej. A trzeba dodać że miejsc jest obecnie za mało a po remoncie zaparkowanie przepisowo będzie graniczyło z cudem :/ I robi się to z premedytacją w okresie gdzie okolica metra słodowiec stała się parkingiem dla przyjezdnych którzy parkują i idą do metra :/ No i z przyjemnej okolicy (jednej z ostatnich w mieście) zmieni się ona na okolice słupkow których dojdzie tutaj cała masa...

# Pin-occhio

11.11.2022 11:50

#kamil33 napisał(a) 10.11.2022 21:03
Zapomnieliście napisać o najważniejszej zmianie czyli odebranie mieszkańcom dużej ilości miejsc parkingowych nie oferując nic w zamian no chyba że nowe krzewy :) Chodzi o remont na wysokości Podczaszyńskiego gdzie skasowane będą wszystkie miejsca po 2 strone jezdni oraz przez przeniesienie miejsc parkingowych z szerokiego chodnika po drugiej stronie na ulicę gdzie będzie ich także mniej a przez ograniczenie ich słupkami na chodniku parkowanie będzie o wiele trudniejsze bez tamowania na dłuższa chwilę ruchu na jezdni. Dodatkowo jeszcze zniknie ich parę na Jasnorzewskiej. A trzeba dodać że miejsc jest obecnie za mało a po remoncie zaparkowanie przepisowo będzie graniczyło z cudem :/ I robi się to z premedytacją w okresie gdzie okolica metra słodowiec stała się parkingiem dla przyjezdnych którzy parkują i idą do metra :/ No i z przyjemnej okolicy (jednej z ostatnich w mieście) zmieni się ona na okolice słupkow których dojdzie tutaj cała masa...

Przyjemnej? Oprócz Wierzbna to w całej Warszawie trudno o tak zaj***ną samochodami okolicę. Chodzić normalnie się z pewnością nie da. I nie miejsc jest za mało, tylko samochodów za dużo - bo słoje.
75% parkujących tu to nie mieszkańcy, tylko ludzie z zewnątrz. To tylko pierwszy krok, za dwa-trzy lata dotrze tu SPPN, więc jeśli jesteś mieszkańcem, dostaniesz abonament na preferencyjnych zasadach i będziesz miał luz jak teraz ci szczęśliwcy z Sadów Żoliborskich.

REKLAMA

# lolek

11.11.2022 18:38

W państwie PiS flaga unijna robi za wycieraczkę, a symbol walki o prawa kobiet za podpałkę.
Marsz Niepodległości od rozumu.

# kamil33

11.11.2022 18:46

#Pin-occhio napisał(a) 11.11.2022 11:50
Przyjemnej? Oprócz Wierzbna to w całej Warszawie trudno o tak zaj***ną samochodami okolicę. Chodzić normalnie się z pewnością nie da. I nie miejsc jest za mało, tylko samochodów za dużo - bo słoje.
75% parkujących tu to nie mieszkańcy, tylko ludzie z zewnątrz. To tylko pierwszy krok, za dwa-trzy lata dotrze tu SPPN, więc jeśli jesteś mieszkańcem, dostaniesz abonament na preferencyjnych zasadach i będziesz miał luz jak teraz ci szczęśliwcy z Sadów Żoliborskich.

Tak obecnie główny problem to właśnie przyjezdni parkujący i idący do metra i dokąd Bielany zostały najbliższą centrum dzielnicą z darmowym parkowaniem się to niestety nie zmieni dlatego tymbardziej powinno być więcej miejsc parkingowych a nie kasowanie połowy co dodatkowo utrudni życie okolicznym mieszkańcom. Nawet obecnie jeszcze przed skasowaniem miejsc wolał bym chyba płacić abonament aby samochodów było mniej i było łatwiej zaparkować (aby zostały głównie te rzeczywistych mieszkańców) bo wyjdzie mi to taniej niż często jeżdzenie nawet i prawie godzinę w koło za miejscem i wcale tutaj nie przesadzam z czasem raz nawet jeżdzilem ponad godzinę aby w końcu wcisnąć się gdziekolwiek na tzw żyletkę :)

# Polak

13.11.2022 14:50

Lolek wracaj do izraela mordowac Palestynczykow

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl    Stanowią one własność prawnie chronioną należącą do Wakacje.pl S.A. i/lub jej partnerów.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA