REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wola

drogi

 

Remont Obozowej pod koniec lat dwudziestych. To oficjalna data

  21 czerwca 2022

Remont Obozowej pod koniec lat dwudziestych. To oficjalna data
TuStolica.pl

Na jeden z najpilniejszych remontów w dzielnicy poczekamy jeszcze co najmniej siedem lat. To skutek uporu wolskich radnych sprzed kilku kadencji.

REKLAMA

Nieustanne przekładanie w czasie kapitalnego remontu Obozowej to jedna z największych porażek czasów prezydentury Hanny Gronkiewicz-Waltz i Rafała Trzaskowskiego. Przypomnijmy: prace miały zostać przeprowadzone jeszcze przed rozpoczęciem budowy na Woli metra, ale urząd miasta przychylił się do protestu większości wolskich radnych.

REKLAMA

Remont Obozowej w 2029 r.

Powód protestu był kuriozalny. Radnym wydawało się, że dwa szerokie pasy ruchu na Obozowej można z powodzeniem przekształcić w cztery.

Urzędnicy wyjaśniali, że byłyby one nieprzepisowo wąskie, ale samorządowców to nie przekonało. W rezultacie kapitalny remont został odłożony na czas "po zakończeniu budowy metra".

- W 2017 roku wykonano przebudowę trasy tramwajowej na odcinku od Płockiej do Wawrzyszewskiej - czytamy w materiałach z ostatniej sesji Rady Warszawy. - W 2020 roku rozpoczęto przygotowania do realizacji inwestycji na pozostałym odcinku. Obecnie trwają uzgodnienia koordynacyjne. Prace w zakresie opracowania dokumentacji planuje się w 2024 roku. Realizacja robót przewidywana jest na 2029 rok.

(dg)

.
 

Komentarze (11)

# Asa

21.06.2022 21:02

Przynajmniej jest jakaś perspektywa. Na Białołęce to nawet nie ma perspektyw na chodniki..

# Madbutcher

22.06.2022 08:54

- Mamusiu, ja chcę mieć po dwa pasy w każdą stronę...
- Ale kochanie, nie da rady, jezdnia jest jest za wąska.
- ALE JA CHCĘ!!!

# Panjan

23.06.2022 16:27

Czy ktoś wie dlaczego nie wyznaczają ścieżki rowerowej na ulicy Obozowej? To by rozwiązało problem. Jeden pas dla samochodów (normalnej szerokości) i ścieżki dla rowerów na pozostałej części pasa drogowego.

REKLAMA

# Gagatek Szmatek

23.06.2022 17:40

Piniendzy nie było, nie ma i nie bendzie. Poza tym podobne ulice są w Berlinie i to wystarczy.

# Andy

23.06.2022 20:45

Problem w tym, że gdyby zlikwidować parkowanie na chodniku przy jezdni i zwezic trochę chodnik o 1,5metra i poszerzyć jezdnie to by się 2 pasy zmiescily, ale o tym w ratuszu nikt nie pomyśli.

# K. Piarz

24.06.2022 00:34

#Andy napisał(a) 23.06.2022 20:45
Problem w tym, że gdyby zlikwidować parkowanie na chodniku przy jezdni i zwezic trochę chodnik o 1,5metra i poszerzyć jezdnie to by się 2 pasy zmiescily, ale o tym w ratuszu nikt nie pomyśli.
Zmieściłyby się nawet po trzy pasy. Po co chodniki, skoro można jeździć samochodami? No i nie powinno się rezygnować z wiaduktów pozwlającyh bezkolizyjnie przejechać Obozową nad Księcia Janusza, Ciołka i Deotymy.

REKLAMA

# Kocur

24.06.2022 11:21

Ja tu nie widzę problemu - wystarczy zlikwidować tramwaj i chodniki i będzie nawet i autostrada - idąc tokiem rozumowania niektórych komentujących.

# Kolo

26.06.2022 12:21

Muszę się zgodzić z Panem Kocurem w tej kwestii. Powiem więcej, jakby się wyburzylo okoliczne kamienice to by się dało nawet po 4 pasy w każdym kierunku zrobić.
Ale poważnie, Obozowa to ulica lokalna z założenia a nie przelotówka. Z założenia (choćby z uwagi na wiadukt kolejowy) jest ulica jednojezdniowa, podobnie jak charakter tej ulicy wyznacza przekrój Mlynarskiej. Zastanawiam się tylko co za duren zrobił dwa pasy na krótkim odcinku od wiaduktu do Płockiej (jakieś 700 m) podczas gdy wcześniej i później mamy po jednym pasie. Czy nie warto w ramach przebudowy dostosować także na tym odcinku przekrój Obozowej do przekroju całej ulicy oraz Mlynarskiej. Na tym krótkim odcinku niektórzy debile jeżdżą ponad 100 km/h w sytuacji w której za chwilę jest po jednym pasie i wiadukt. Te dwa skrajne pasy można wykorzystać albo do parkowania równoległego (jak zrobiono na Kasprowicza czy Marymonckiej w niektórych miejscach) albo trochę ten obszar zazielenic (tylko jakimiś nasadzeniami których nie trzeba pielęgnować bo z tą pielęgnacja zieleni miejskiej jest jak że sznurkiem do snopowiazalek w czasach PRL). Generalnie Obozowa powinna być (i taka w założeniach byla) ulica ruchu lokalnego a nie przelotowka przez centrum. Poza tym już czas pomyśleć o ograniczaniu administracyjnym wjazdu do centrum prywatnych samochodów. To już jest ten czas i ta epoka. Będzie oddane metro na Bemowo to nie będzie już argumentów że nie na sprawnego dojazdu z zachodnich dzielnic. Parkingi przy ostatniej stacji metra a potem komunikacja. Obiektywnie nie ma przesłanej żeby wpuszczać tak duży ruch do miasta.

# wiedzacy

29.06.2022 12:16

#Kolo: święte słowa. Obozowa powinna zachować swój charakter tramwajowego ciągu komunikacyjnego plus ruch lokalny plus Zieleń np. na torowisku trawa i odbudowanie drzewostanu na poszerzonym poboczu. W okolicy już jest Górczewska przerobiona na prawie autostradę.

REKLAMA

# hans

25.08.2022 08:36

Nieprawda, powód zablokowania remontu był zupełnie inny i myślę że bez problemu można dotrzeć do dokumentów które to potwierdzają. Chodziło przede wszystkim o protesty mieszkańców Bemowa (zasadniczo słuszne) którzy nie chcieli zostać odcięci od świata przez jednoczesne zamknięcie Górczewskiej na czas budowy metra i Obozowej.
@Koło, dosłownie parę dni temu został zwężony odcinek między wiaduktem i przejściem dla pieszych na wys. przystanku Wawrzyszewska, na razie dobre i to.

# Kolo

18.09.2022 16:13

Zgadza się, dobre i to. Zauważalnie zrobiło się bezpieczniej ba przejściu i jakby wolniejszy ruch. To element pozytywny. Mam nadzieję że nie jest to tylko rozwiązanie tymczasowe w związku z tymczasowym przeniesieniem przystanku autobusowego. Docelo tam w ogóle powinien być jeden pas w jazda stronę a resztę można punktowo przeznaczyć pod parkowanie równoległe lub zagospodarować na ścieżkę rowerową i pas zieleni. To byłoby nawet chyba lepsze. I byłaby ładna ulica a nie ściek
więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl    Stanowią one własność prawnie chronioną należącą do Wakacje.pl S.A. i/lub jej partnerów.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA