REKLAMA

Puls Warszawy

inwestycje »

 

Powstanie kolej Warszawa - Zegrze - Przasnysz? Samorządy podpisały umowę

  24 listopada 2021

alt='Powstanie kolej Warszawa - Zegrze - Przasnysz? Samorządy podpisały umowę'
TuStolica.pl

Mazowieckie samorządy ubiegają się o dofinansowanie budowy połączenia kolejowego z Zegrza do Przasnysza.

REKLAMA

Samorząd województwa został jednym z osiemnastu partnerów, którzy podpisali umowę dotyczącą projektu o nazwie "Budowa linii kolejowej Zegrze-Przasnysz jako realizacja szlaku Kolei Północnego Mazowsza". Przedsięwzięcie zostało zgłoszone do dofinansowania w ramach programu uzupełniania lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej do 2028 roku (Program Kolej Plus). Zakłada on budowę 70 km torów na trasie Zegrze-Przasnysz, kilku stacji oraz mostu przez Narew.

Koleją do Przasnysza

- Zabiegamy o naprawdę duży projekt - mówi marszałek mazowiecki Adam Struzik. - Chodzi tu zarówno o jego wartość finansową, jak i społeczno-gospodarczy wpływ na tę część Mazowsza. Uruchomienie połączenia kolejowego między Warszawą a Przasnyszem to byłby przełom i świetna wiadomość dla mieszkańców codziennie dojeżdżających do pracy, szkół, czy inwestorów szukających nowych terenów pod swoją działalność.

Liderem projektu jest gmina Serock. Pozostałymi samorządami uczestniczącymi w projekcie jako partnerzy są m.in. gmina Przasnysz, powiat legionowski, powiat pułtuski, powiat makowski, powiat przasnyski, a także gminy Wieliszew, Nieporęt oraz samorząd województwa mazowieckiego. Na potrzeby drugiego etapu naboru powstało już wstępne studium planistyczno-prognostyczne. Jego opracowane jest wstępem do dalszych prac projektowych, które pozwolą poznać odpowiedź na pytanie o docelowy przebieg linii kolejowej.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Ogromne koszty

Ponadto przy udziale mieszkańców opracowano trzy wstępne warianty przebiegu trasy kolejowej. Nowym odcinkiem torów miałyby kursować co najmniej cztery pary pociągów na dobę. Koszt budowy linii szacowany jest aż na 1,7 mld zł.

(db)

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Elzar

24.11.2021 10:16

Świetnie gdyby się udało. Te małe miasteczka powinny być dobrze skomunikowane z Warszawą, byłby to fajny impuls do rozwoju regionu.

# obywatel

24.11.2021 17:25

Pomysł świetny ale chciałbym zobaczyć co kosztuje te 1,7 mld zł. Jestem pewny, że gdyby była możliwość społecznej kontroli stanęło by max na 1 mld zł.

# Kierpoć

24.11.2021 23:03

"Nowym odcinkiem torów miałyby kursować co najmniej cztery pary pociągów na dobę". Rozumiem, że mowa jest o pociągach pasażerskich. Czy to oznacza, że na tej linii obowiązywałby zakaz ruchu pociągów towarowych?

REKLAMA

 Taltos2

25.11.2021 12:28

Sam pomysł bardzo dobry, oś Serock-Pułtusk-Maków-Przasnysz zasługuje na dobre połączenie z Wawą. Natomiast 4 pary pociągów to za mało, rozkłąd będzie zbyt ubogi by zachęcić do regularnego korzystania z linii. SKM do Serocka, a Mazowieckie dalej.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy