REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Oszczędzając prąd chcą oszczędzać miliony. Maszynistom SKM pomogą aplikacje
REKLAMA

źródło: materiały prasowe


REKLAMA

Oszczędzając prąd chcą oszczędzać miliony. Maszynistom SKM pomogą aplikacje

Idzie nowe. Maszyniści SKM zostaną wyposażeni w aplikacje podpowiadające, jaki styl jazdy będzie w danym momencie najbardziej efektywny. Oszczędności mają być ogromne.

REKLAMA

Nadchodzą wreszcie lata inwestowania w kolej. SKM przed wielką szansą
Nadchodzą wreszcie lata inwestowania w kolej. SKM przed wielką szansą Nowoczesne pociągi z wi-fi, połączenia do Piaseczna i Zegrza - tak będzie wyglądać przyszłość warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej.
czytaj
W przyszłym roku Szybka Kolej Miejska planuje rozpocząć pilotaż nowego, dynamicznego systemu wspierania tzw. ekojazdy. Zakłada on wyposażenie tabletów, z których korzystają maszyniści w aplikację podpowiadającą kierującemu pojazdem, kiedy przyspieszyć i z jaką mocą, jak długo jechać z wykorzystaniem uzyskanej prędkości, kiedy rozpocząć hamowanie. Wymaga to m.in. uwzględniania profilowania tras i wytycznych związanych z rozkładem jazdy.

SKM korzysta z mechanizmów ekojazdy od 2018 roku. Na razie system obserwacji jazdy pociągów jest oparty na odczytach z liczników poboru energii w pojazdach.



REKLAMA

Prezes SKM: "Zaoszczędziliśmy 1,8 mln"

- W ciągu dwóch lat zaoszczędziliśmy ponad 6 tys. MWh - mówi Alan Beroud, prezes SKM. - Przyjmując, że jedno gospodarstwo domowe zużywa rocznie 2 MWh energii, takie oszczędności mogłyby posłużyć do zasilenia ponad 3 tys. domostw. To się przekłada na konkretne korzyści finansowe. W 2020 roku dzięki eco drivingowi zaoszczędziliśmy około 1,8 mln zł. Nasze wyliczenia pokazują, że w kolejnym roku możemy osiągnąć poziom nawet 2 mln zł. Dodatkowo, ograniczyliśmy emisję dwutlenku węgla o blisko 5 tys. ton, a taka redukcja jest porównywalna z posadzeniem 200 ha lasu.

Jak zapowiada SKM, kluczowy będzie udział maszynistów. Udzielana przez nich informacja na etapie pilotażu pozwoli na doskonalenie przyjętych założeń, a każdy jeżdżący zgodnie z zasadami ekojazdy otrzymuje 10% kwoty, którą udało się dzięki temu zaoszczędzić.

(dg)



REKLAMA


  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij





30.12.2020 15:13 #Marian
A jaki styl jazdy sugeruje Czaskoski w pseudo strefach Tempo 30?
Źle wykonane, po prostu na złość kierowcom spowalniacze zmuszają do hamowania do 10km/h.
Żeby mieć średnią 30km/h trzeba pomiędzy jechać 50, 60km/h.
Ile ton paliwa się przy tym pali i ściera okładzin to tylko Czaskoski wie, który za wszelką cenę chce produkować więcej smogu.
30.12.2020 16:22 #Wredny Kocur
Gdyby za kierownicą nie siedziało tylu półgłówków, co za znakiem d-40 potrafią jechać 60-80 i jeszcze trąbić, wyzywać i wygrażać poruszającym się w tej strefie pieszym [zerkam na ciebie okolice stawów Brustmana], to byś Marian nie miał progów. Warto wspomnieć o parkowaniu po za miejscami wyznaczonymi ale to tylko dodatkowy przejaw patologii.

Gdyby na ulicach z ograniczeniem do 30, może więcej, niż tylko kilka % kierowców nie robiło sobie wyścigów na ćwierć mili i nie trąbiło na zobowiązanych jazdą nią rowerzystów, to i na nich byś Marian nie miał progów zwalniających.

Aha, matematyka mi podpowiada, że aby mieć średnią 30, wystarczy na całym odcinku utrzymywać 30. Na drewnianych kołach jeździsz, czy do wózka z Carrefoura silnik z kosiarki zamontowałeś?
30.12.2020 16:58 #Marian
#Wredny Kocur napisał(a) 30.12.2020 16:22

Aha, matematyka mi podpowiada, że aby mieć średnią 30, wystarczy na całym odcinku utrzymywać 30. Na drewnianych kołach jeździsz, czy do wózka z Carrefoura silnik z kosiarki zamontowałeś?
Chcialbym żeby tak było. 30km/h przez próg = uszkodzenie samochodu więc zwalaniam do 10km i kangur do 50.
30.12.2020 21:34 #Parzystoniekopytne
#Marian napisał(a) 30.12.2020 16:58

Chcialbym żeby tak było. 30km/h przez próg = uszkodzenie samochodu więc zwalaniam do 10km i kangur do 50.
Jak się ma strucla na zrypanych amortyzatorach, to trzeba tak zwalniać. Progi (z wyjątkiem niektórych wyjątkowo niechlujnie wykonanych) pozwalają na przejechanie przez nie z prędkością do 30 km/godz. Nie ma też powodu, aby po przejechaniu progu kangurzyć do 60 km/godz., skoro cała ulicą można jechać spokojnie z prędkością 30 km/godz. Narwańcom za kierownicą mówimy stanowczo: NIE!

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA