REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Nowe tramwaje dla Warszawy. Koniec z piskiem na zakrętach?
REKLAMA

źródło: UM Warszawa


Nowe tramwaje dla Warszawy. Koniec z piskiem na zakrętach?

Pierwsze dwukierunkowe składy firmy Hyundai Rotem dotarły nad Wisłę.

REKLAMA

Dwa tramwaje spośród 123 zamówionych w południowokoreańskiej fabryce są już w Polsce. W środę 30 czerwca w prezentacji pojazdów na Młocinach wzięli udział ambasador Mira Sun, wiceprezydent miasta Robert Soszyński i prezes Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski.



REKLAMA

Koreańskie tramwaje w Warszawie

- Za sprawą unikalnej konstrukcji, innowacyjnych rozwiązań i dostosowania do lokalnej infrastruktury, warszawianki i warszawiacy już wkrótce będą mogli podróżować po stolicy nowoczesnymi tramwajami - zachwala ratusz. - Dwa pierwsze tramwaje są częścią zamówienia obejmującego w sumie aż 123 pojazdy a umowa z producentem przewiduje opcję zakupu kolejnych 90 sztuk. Jest to największy kontrakt na tabor tramwajowy zawarty kiedykolwiek w Polsce i jedna z największych tego typu umów w Europie (na kwotę 2,245 mld zł).

Do Warszawy trafią trzy rodzaje tramwajów o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Najdłuższe z nowych wagonów będą miały prawie 33 metry, czyli aż o 2,5 metra więcej niż obecne tramwaje niskopodłogowe. Będą to najdłuższe tramwaje, jakie kiedykolwiek jeździły po naszych torowiskach. W każdym z nich będzie mogło jechać nawet 240 pasażerów - większość oczywiście na stojąco. Krótsze, 24-metrowe tramwaje będą kursowały na mniej obciążonych trasach.



REKLAMA

Koniec z hałasem na zakrętach?

- Unikalna konstrukcja wagonów, szyta na miarę dla Warszawy, oparta została na skrętnych wózkach, by cicho pokonywać nawet te ulice, gdzie są ciasne zakręty - pisze urząd miasta. - Skrajne wózki są tzw. wózkami obrotowymi a każde koło wyposażono w absorber hałasu. To pozwoli na ograniczenie zużycia szyn i zapewni cichszą jazdę na łukach. Dzięki temu tramwaje spełnią wymagania dotyczące emitowanych dźwięków.

Dwa lata temu duże kontrowersje wywołał fakt, że południowokoreański Hyundai Rotem pokonał w przetargu polską państwową Pesę. Urzędnicy rozkładali ręce przypominając, że mamy z Koreą Południową zawartą umowę o wolnym handlu, wynegocjowaną przez Unię Europejską. Teraz podkreślają, że część podzespołów pochodzi z Polski. Przykładowo cały układ zasilania i napędu tramwajów dostarczyła firma Medcom, projekt tramwajów współtworzyła EC Engineering, ATM przygotowała rejestratory parametrów jazdy, fotele dla motorniczych - Damiro., a siedzenia dla pasażerów - Ster.

Kolejne tramwaje marki Huyndai Rotem będą przybywać do Warszawy do kwietnia 2023 roku.

(dg)


  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij

Nowe tramwaje dla Warszawy. Koniec z piskiem na zakrętach?

źródło: UM Warszawa






02.07.2021 04:24 #Poirytowany
Kolejny wynalazek do jazdy na stojąco, psia krew. Ale trzeba przyznać, że progres w zniechęcaniu pasażerów do komunikacji zbiorowej jest. W nowej tandecie nie tylko nie ma wystarczającej liczby miejsc siedzących, ale także drzwi na początku i końcu wagonu - co praktycznie uniemożliwi przesiadkę do tramwaju zatrzymującego się na przystanku przed azjatyckim gniotem. Nóż otwiera się w kieszeni, gdy człowiek uświadomi sobie, że na ponad 2 tys. pojazdów komunikacji miejskiej, tylko 15 tramwajów typu 120N i 60 autobusów 2200-2259 trzyma mniej więcej standard cywilizowanego świata. No ale konsultacje dotyczące wyglądu ściany czołowej się odbyły ...
02.07.2021 09:34 #Jgfd
Chodzę o lasce. Nie jestem w stanie dojść w jadącym pojeździe do wolnego?miejsca.
02.07.2021 10:23 #J 23
A Mnie interesuje czy będą działać wyświetlacze z numerem Lini oraz trasą??? W ostatnim czasie ok 2-3 lat zaobserwowałem że w bardzo wielu tramwajach nie działają , wyświetlacze LCD są ciemne a w zamian jest włożoną za szybę tablica jak w tramwajach z lat 70!!! W nocy jak taki tramwaj podjeżdża na przystanek to nie widać co to za linią " tramwaj widmo" . Następny problem to działająca klimatyzacja a raczej Nie Działająca klimatyzacja , moje pytanie brzmi dlaczego są wydawane olbrzymie pieniądze na coś co w upały przeważnie nie działa , nie raz Motorniczy pokazywał Mi na pulpicie że klimatyzacja jest włączona a na wagonie była taka temperatura że nie da się przejechać kilku przystanków. Kolejny problem to zacinające się przyciski do otwierania drzwi tak zwany " ciepły guzik" nie raz chcąc wyjść z tramwaju po naciśnięciu przycisku drzwi się nie otwierały ( to samo z wejściem ) i trzeba było biec do następnych drzwi które się otworzyły.
02.07.2021 10:35 #Zainteresowany
Rozumiem że Motorniczowie przejdą kurs wspinaczki żeby wejść do kabiny i bezpieczne z niej wyjść !!!! Kolejny nie udany projekt i co za tym idzie gotowy produkt. Proszę Mi wytłumaczyć dlaczego pierwszy stopień jest na osłonie wózka ???? Gdzie jest dział BHP w Tramwajach Warszawskich??? Czy wsiadanie i wysiadanie z kabiny jest bezpieczne??? I co mają zrobić starzy pracownicy którzy z racji wieku i często nadwagi mają problem żeby tak wysoko podnieść nogę???
02.07.2021 16:41 #Andy
Zrobili, co mogli, żeby odebrać kontrakt polskiej państwowej firmie.
02.07.2021 17:49 #dddd
#Andy napisał(a) 02.07.2021 16:41

Zrobili, co mogli, żeby odebrać kontrakt polskiej państwowej firmie.
PESA "schodzi na psy" dlatego przegrała przetarg. Czesi zakupili tabor kolejowy i jest bardzo awaryjny. Więcej czasu stoi niż jeździ.
A tak naprawdę to malkontenctwo. Po poprzednim przetargu, gdy to właśnie PESA dostarczała do Warszawy tramwaje, było tylko narzekanie, że brzydkie, że niewygodne, że hałaśliwe.
Teraz kolejne narzekania.
03.07.2021 13:08 #Assd
#Zainteresowany napisał(a) 02.07.2021 10:35

Rozumiem że Motorniczowie przejdą kurs wspinaczki żeby wejść do kabiny i bezpieczne z niej wyjść !!!! Kolejny nie udany projekt i co za tym idzie gotowy produkt. Proszę Mi wytłumaczyć dlaczego pierwszy stopień jest na osłonie wózka ???? Gdzie jest dział BHP w Tramwajach Warszawskich??? Czy wsiadanie i wysiadanie z kabiny jest bezpieczne??? I co mają zrobić starzy pracownicy którzy z racji wieku i często nadwagi mają problem żeby tak wysoko podnieść nogę???
Czy nie udany to pokaże czas. Starzy pracownicy będą jeździć starymi tramwajami albo w końcu pójdą na emeryturę.
03.07.2021 18:17 #Zainteresowany
Niestety nie ma tyłu nowych pracowników żeby jeździli nowymi tramwajami.( Swoją drogą to nie wiem czy szanowny pan powierzył by nowy sprzęt za kilka milionów Nowym młodym bez doświadczenia pracownikom ???) Rozumiem że się zgadzamy że wchodzenie i wychodzenie po osłonie wózka jest nie bezpieczne??? Swoją drogą to dzisiaj czytałem artykuł że Te nowe wynalazki nawet nie mieszczą się na przystankach bo są za szerokie i przejazd z R1 do R 4 trwał 5 godzin!!!! Normalnie bez pasażerów przejazd powinien trwać ok 30 minut. Teraz będzie trzeba wydać parę set tysięcy złotych a nawet może parę milionów na przebudowę przystanków Brawo Tramwaje Warszawskie i Włodarze z Ratusza!!!
04.07.2021 11:06 #Marian
Czask nieudacznik w swoim żywiole.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA