REKLAMA

Puls Warszawy

komunikacja »

 

Nowe pociągi SKM nie mają gdzie nocować. Zabraknie torów na Szczęśliwicach

  1 kwietnia 2022

alt='Nowe pociągi SKM nie mają gdzie nocować. Zabraknie torów na Szczęśliwicach'
źródło: Wikimedia Commons / Mateusz Włodarczyk

PRIMA APRILIS Dwadzieścia jeden składów typu Impuls 2 nie zmieści się na bocznicy bazy techniczno-postojowej Szybkiej Kolei Miejskiej. Konieczna będzie błyskawiczna rozbudowa.

REKLAMA

W lutym informowaliśmy, że dwa nowe pociągi rozpoczęły obsługę linii Szybkiej Kolei Miejskiej S2, łączącej stację Sulejówek Miłosna z centrum Warszawy i lotniskiem Chopina.

Za mało miejsca w bazie Szczęśliwice

Jak udało nam się dowiedzieć, baza SKM na Szczęśliwicach jest zbyt mała, by pomieścić wszystkie nowe składy. Pociągi przyjeżdżają po dwa i już po kolejnych dwóch dostawach nie będzie dla nich miejsca na torach.

- Nie chodzi o to, że zabraknie miejsca pod dachem albo na torach zelektryfikowanych - mówi nasz informator z rady nadzorczej spółki miejskiej, który zastrzegł sobie anonimowość. - Zabraknie go w ogóle na bocznicach używanych przez SKM.

Co teraz? Należąca do warszawskiego samorządu spółka będzie próbowała wydzierżawić tory od Polskich Kolei Państwowych na innych bocznicach, gdzie nie ma ochrony a składy będą narażone na akty wandalizmu. Błyskawicznie musi więc przeprowadzić kosztowną rozbudowę bazy. Przypomnijmy, że robiła to na Szczęśliwicach zaledwie kilka lat temu, gdy już wiadomo było, ile nowych pociągów SKM zamierza kupić.

- Trudno wyjaśnić, jak do tego doszło - mówi nasz informator. - Ktoś po prostu źle policzył tory i pociągi. Cóż zrobić, na kolei takie rzeczy się zdarzają. Koleje Mazowieckie zamówiły kiedyś pociągi za wysokie do tunelu średnicowego a PKP Polskie Linie Kolejowe zbudowały stację Targówek pośrodku niczego. Bywa.

Kup bilet

Nowe pociągi SKM

- W połączonych pojazdach znajduje się ponad 1300 miejsc, w tym niemal 300 siedzących - informuje warszawski ratusz. - Składy wyposażone są dodatkowo w miejsca na rowery i miejsca na wózek, a także ładowarki USB, automaty biletowe i nowoczesny system informacji. Na pokładzie każdego z nich znajduje się także ratujący życie defibrylator AED.

Wartość kontraktu na dostawę nowych składów wynosi blisko 668 mln zł. Umowa obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi pociągów oraz siedmioletnie serwisowanie.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break