REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Na Kasprzaka tory zamiast jezdni. Jest pozwolenie na budowę
REKLAMA

źródło: TW


Na Kasprzaka tory zamiast jezdni. Jest pozwolenie na budowę

Żeby przyspieszyć przejazd tramwajem z Jelonek i dalekiej Woli na ronda Daszyńskiego i ONZ, samorząd jest gotów zapłacić około 240 mln zł.

REKLAMA

Jak donoszą Tramwaje Warszawskie, teoretycznie budowa linii tramwajowej na Kasprzaka mogłaby ruszyć już teraz. Urzędnicy mają większość pozwoleń i zgód, żeby zająć się pracami budowlanymi. Wciąż trwa jednak procedura wyboru firmy budowlanej.



REKLAMA

Tramwaj na Kasprzaka - reaktywacja

- Ponad 90% powierzchni zaplanowanej inwestycji jest już objęte pozwoleniem na budowę - informują Tramwaje. - Projekt budowlany jest gotowy. Możemy pracować na Kasprzaka, Wolskiej, Elekcyjnej i Skierniewickiej. Otrzymaliśmy komplet dokumentów, które wydają miejscy urzędnicy. Prowadzimy jeszcze prace przygotowawcze na terenach, które obejmują kilka procent powierzchni inwestycji; w tym przypadku decyzje wydadzą wojewoda mazowiecki i urząd dzielnicy.

O umowę stara się siedem firm. Sześć z nich zaproponowało oferty zbliżone do zaplanowanego budżetu, wynoszącego ponad 240 mln zł. Część firm pod koniec kwietnia złożyła odwołania od decyzji komisji przetargowej Tramwajów Warszawskich. Sprawę rozpatruję teraz Krajowa Izba Odwoławcza a termin wyznaczenia rozprawy... minął 10 maja. Potencjalni wykonawcy na koniec przystąpią do aukcji elektronicznej, co będzie mogło pozwolić na obniżenie zaproponowanych cen.



REKLAMA

Tramwaj na Kasprzaka - termin

Na liczącym 2300 metrów odcinku między Wolską a Skierniewicką tramwajarze zbudują nowe tory, kolejne 1200 metrów torowiska czeka remont. Nowe przystanki powstaną przy Płockiej, stacji kolejowej Wola i Ordona. Torowisko będzie niemal w całości obsiane trawą.

- Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku - zapowiadają Tramwaje. - Wykonawca, po podpisaniu umowy, na realizację zadania będzie miał 20 miesięcy. Nie będą do tego czasu wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Jeśli pogoda pozwoli, będzie mógł pracować także w tym okresie.



REKLAMA

Zlikwidują tunel na Kasprzaka

Przy okazji budowy linii na Kasprzaka czeka nas mała rewolucja na Reducie Wolskiej. Torowisko przejdzie pod skrzyżowaniem z Redutową bezkolizyjnie, w miejscu dzisiejszej północnej jezdni Kasprzaka. Zniknie zatem tunel "wyrzucający" samochody z dala od centrum a przystanki zostaną zbudowane w jego miejscu, w zagłębieniu terenu.

- Istniejące przejście podziemne zapewniające do nich dojście będzie wyremontowane i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności poprzez budowę pochylni - czytamy w opisie wybranego przez Tramwaje Warszawskie wariantu trasy. - Zastosowanie pochylni zamiast wind ma w założeniu zapewnić dostępność peronów w sposób bezawaryjny, odporny np. na skutki wandalizmu. Ze względu na wykorzystanie istniejącego wykopu na trasę tramwajową, jezdnia północna Kasprzaka zostanie powiązana z Wolską poprzez nowe skrzyżowanie położone między cerkwią a kościołem.

(dg)


  • Poleć
  • Polub Tu Wola
  • Udostępnij





25.05.2021 15:09 #juli
pieniądze wydane w błoto. Jakby autobus jadący tam co 10min nie wystarczał. Natomiast likwidacja tunelu spowoduje korki samochodowe na odcinku Ordona, Redutowa, i możliwe że aż do Powstańców.
25.05.2021 16:15 #hzl
#juli napisał(a) 25.05.2021 15:09

pieniądze wydane w błoto. Jakby autobus jadący tam co 10min nie wystarczał. Natomiast likwidacja tunelu spowoduje korki samochodowe na odcinku Ordona, Redutowa, i możliwe że aż do Powstańców.
Tramwaj zabiera więcej ludzi niż autobus. Widocznie autobus nie wystarczał. A jak ktoś nie lubi stać w korkach, w 90% przypadków może się przesiąść w komunikację miejską...
26.05.2021 09:56 #Odolany
Autobus elektryczny nie różni się od tramwaju i nie ma żadnego argumentu dla tej inwestycji spóźnionej o wiele lat. Przypominam że tory rozebrano wiec widac jak się planuje w tym mieście rozwój dzielnic.
Lepiej aby te pieniądze wydać na połączenie linia Włoch przez tunel do mszczonowskiej. Tam planuje i buduje się kolejna sypialnia a komunikacji brak.

Do ronda ONZ autobus jedzie 15 min bo ma wydzielony pas. W tym kraju najpierw się robi potem myśli.
26.05.2021 12:55 #wykolejnica wąskotorowa
#juli napisał(a) 25.05.2021 15:09

pieniądze wydane w błoto. Jakby autobus jadący tam co 10min nie wystarczał. Natomiast likwidacja tunelu spowoduje korki samochodowe na odcinku Ordona, Redutowa, i możliwe że aż do Powstańców.
Korki były, są i będą jeszcze większe, a przebudowa istniejącej jezdni na torowisko jak obok jest mnóstwo miejsca żeby zbudować torowisko a nie nowe skrzyżowanie to faktycznie wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Tramwaj z Kasprzaka powinien wjeżdżać w Jana Kazimierza, a może i dalej po rozebranych torowiskach kolejowych - tamte tereny kolej kiedyś sprzeda a deweloperzy zabudują.
Ale nasi warszawscy urzędnicy przecież nie dogadają się z koleją , bo kolej jest rządowa.
26.05.2021 22:48 #Korkolikwidator
#juli napisał(a) 25.05.2021 15:09

pieniądze wydane w błoto. Jakby autobus jadący tam co 10min nie wystarczał. Natomiast likwidacja tunelu spowoduje korki samochodowe na odcinku Ordona, Redutowa, i możliwe że aż do Powstańców.
Jeżeli stojąc w korku narzekasz ze w nim utkwiłeś, to uświadom sobie że ty również go stworzyłeś.
26.05.2021 22:53 #Odlany
#Odolany napisał(a) 26.05.2021 09:56

Autobus elektryczny nie różni się od tramwaju
Trzy zasadnicze różnice pomiędzy autobusem elektrycznym a tramwajem:
1) Tramwaj nie wymaga długotrwałego ładowania baterii a autobus elektryczny wymaga.
2) Tramwaj nie zanieczyszcza środowiska pyłem ze startych opon a autobus elektryczny zanieczyszcza.
3) Konstrukcja tramwaju jest parokrotnie trwalsza od konstrukcji autobusu.
27.05.2021 17:30 #gaz
Od 50 lat temu metro miało mieć taką trasę jedna ze stacji metra miała być pod budynkiem Płocka 2 (Płocka róg Kasprzaka) a nad nią 10 piętrowy budynek. Metro miało kończyć się w Morach. Metro miało dowozić pracowników do zakładów Świeczewskiego, Zakładów WOla, WOlskiej mleczarni a teraz by dowoziło do osiedli mieszkaniowych ale 20 lat temu ktoś nagle zmienił trasę. Dlaczego?:) Ja bym po prostu metro pobudował jak było wtedy wstępnie projektowane a nie zabierał ulice. Pieniądze można zdobyć tylko trzeba pomyśleć. Opłata od deweloperów, sprzedaż gruntów miejskich itp.
27.05.2021 20:14 #Tims
Budowa całej infrastuktury tramwajowej w dobie autobusów elektrycznych to nieporozumienie. Autobus można wprowadzić do ruchu dowolną trasą, a zepsucie autobusu nie tamuje ruchu. W przypadku awarii sieci tramwajowej nie jeździ cały sznur tramwajów i nikt nie przefrunie. Mam nadzieję, że ktoś myślący wstrzyma tę inwestycję.
27.05.2021 22:27 #Rogo
Szkoda kasy, będą korki, trąbienie na rondzie tybetu i kombinowanie dojazdu bocznymi ulicami. Rozumiem że miasto chce zmusić mieszkańców do komunikacji miejskiej ale to się nie sprawdzi nic na siłę, Musi być zachęta nie przymus. Za 10 lat się obudzą i znowu zrobią rozpierduchę by przywrócić 2 pasy.
28.05.2021 10:07 #a_co_tam_zakorkujmy_miasto
#Odlany napisał(a) 26.05.2021 22:53

Trzy zasadnicze różnice pomiędzy autobusem elektrycznym a tramwajem:
1) Tramwaj nie wymaga długotrwałego ładowania baterii a autobus elektryczny wymaga.
2) Tramwaj nie zanieczyszcza środowiska pyłem ze startych opon a autobus elektryczny zanieczyszcza.
3) Konstrukcja tramwaju jest parokrotnie trwalsza od konstrukcji autobusu.
To teraz zniszczę twój świat.
Koła w nowych tramwajach starczają na 1 miesiąc bo nie mają wózków skrętnych. Czyli masz pył metaliczny.
REKLAMA
28.05.2021 13:10 #cave
#Rogo napisał(a) 27.05.2021 22:27

Musi być zachęta nie przymus.
Budowa linii tramwajowych jest właśnie zachętą.
02.06.2021 16:52 #Biały
Pranie pieniędzy , tory tramwajowe są od skrzyżowania ( przystanku " szpital Wolski" przysypane ziemią a na jezdni ( skrzyżowanie z brylowską) są aż do ronda wystarczy postawić słupy i zeszlifować tory i kilkanaście milionów w kieszeni. Nie wierzycie to idźcie na spacer tamtą trasa i sami się przekonacie( linia tramwajowa kiedyś tam istniała)

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Winter Sale do -60%
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA