REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Most i obwodnica otwarte. "Ograniczenie prędkości do 100 km/h"

  22 grudnia 2020

alt='Most i obwodnica otwarte. "Ograniczenie prędkości do 100 km/h"'
źródło: GDDKiA

Południowa obwodnica Warszawy wydłużyła się o 15 kilometrów. Do zakończenia budowy brakuje już tylko tunelu pod Ursynowem.

REKLAMA

We wtorek 22 grudnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że jeszcze tego samego dnia otwiera trasę S2 między węzłami Wilanów i Lubelska, wraz z nowym - na razie bezimiennym - mostem przez Wisłę. Udostępnione zostaną również kolejne relacje na węźle Lubelska, stanowiącym połączenie autostrady A2 oraz dróg ekspresowych S2 i S17.

Trasa S2 otwarta

- Kierowcy będą mieć do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a na moście po cztery pasy ruchu - przypomina GDDKiA. - Na trasę będzie można dostać się poprzez cztery węzły: Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz Lubelska. Zgodnie z zapisami decyzji środowiskowej, jak i w oparciu o przepisy prawa (zachowanie odpowiedniej odległości między węzłami czy też obszarem łączenia się ruchu tranzytowego z lokalnym) obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Drugim ograniczeniem jest zakaz poruszania się tym odcinkiem dla samochodów powyżej 3,5 tony. To efekt uzgodnień z władzami Warszawy.

Na węźle Lubelska kierowcy będą mogli wjechać z S2 na A2 w kierunku Mińska Mazowieckiego i odwrotnie, korzystając z ponad 1,5 km trasy głównej łączącej ekspresówkę z autostradą. Udostępnione zostaną również łącznice umożliwiające zjazd z S2 w kierunku Lublina. Zamknięte będą natomiast łącznice zjazdowe i wjazdowe z węzła Lubelska w kierunku Zakrętu i odwrotnie, zarówno od strony Wilanowa, jak i Mińska Mazowieckiego. Bez zmian pozostanie organizacja ruchu na przyszłej S17 w obrębie węzła Lubelska, gdzie kierowcy korzystają z zachodniej jezdni w obu kierunkach. Jadąc od strony Lublina, będzie można jednak wjechać łącznicą węzła na S2 POW w kierunku Wilanowa. Prace na węźle Lubelska zakończą się wiosną przyszłego roku.

Kup bilet

Most Południowy - otwarcie

Nowa przeprawa to dwa niezależne obiekty o długości całkowitej ok. 1506 m każdy. Most nad nurtem Wisły ma długość 534 m a dwie estakady nad terenami zalewowymi odpowiednio 343 m (po stronie Wilanowa) oraz 629 m (po stronie Wawra). Piesi i rowerzyści mogą korzystać z chodnika i drogi rowerowej po obu stronach mostu.

- W nurcie rzeki znalazło się pięć podpór, z czego dwie wspólne z estakadami - piszą drogowcy. - Pod fundamenty mostu wywiercono 320 pali o średnicy aż 1,5 m, niektóre z nich nawet na głębokość 27 m poniżej dna Wisły, żeby ustabilizować grunt. W części zalewowej mostu, po stronie Wilanowa i Wawra, przy budowie fundamentów wykorzystano prefabrykowane pale żelbetowe o łącznej długości około 25,7 km. Stal zbrojeniowa dla samego mostu, którą dowieziono ponad 320 kursami ciężarówek, to łącznie 8715 ton. Beton dostarczono w sumie 12 tysiącami kursów betoniarek.

REKLAMA

"Wanna" w Falenicy

Trasa ekspresowa S2 na wysokości Patriotów poprowadzona jest w tzw. "wannie szczelnej", nad którą wybudowane są cztery wiadukty: dwa dla samochodów w ciągu ulicy Patriotów zachodniej i wschodniej oraz dwa dla pociągów. Pierwotnie w tym miejscu miał powstać wiadukt kolejowy pod dwa obecne tory i rezerwę pod trzeci, jednak na mocy porozumienia z PKP PLK powstał dodatkowy obiekt pod czwarty tor. Przez teren Mazowieckiego Parku Krajobrazowego trasa S2 przechodzi dwiema estakadami o łącznej długości 552 m.

REKLAMA

S2 - kiedy tunel pod Ursynowem?

Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku to ok. 89%. Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy GDDKiA wydłużyła czas na ukończenie robót do końca marca. Jak piszą drogowcy, powodem wydłużenia czasu na ukończenie była m.in. długotrwała procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz proces zawierania umów z gestorami sieci. Kierowcy pojadą tunelem w drugim kwartale przyszłego roku, po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2 stanowiących fragment południowej obwodnicy Warszawy to ok. 4,6 mld zł Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (8)

# Marian

23.12.2020 08:38

Kiedyś w czasach syrenek i trabantów na wąskim Wale było ograniczenie do 70km/h. Potem na tym samym wąskim Wale zrobili 50km. Teraz wydali miliony i niby jest znowu 70 ale tony świateł powodują że średnia spadła do 30km/h.
O tonach extra spalin i pyłu z okładzin nie wspomnę.
Kiedyś dało się Wał przejechać ze średnim spalaniem 6/100. Dzisiaj 8 to sztuka. Tak wygląda walka miasta ze smogiem. A żeby zachęcić do komunikacji miejskiej to 146 wlokące sie ponad 40min do metra średnio co pół godziny.
Nowoczesne miasto.

# BJ94

23.12.2020 09:25

Ja jakoś nie mam większego problemu z jazdą Wałem - światła są dostosowane do prędkości maksymalnej, spokojnie można sobie zarzucić tempomat. Największy problem jest z patusami piłującymi od świateł do świateł - czasem trzeba zwalniać przed kolejnymi światłami bo oni dopiero ruszają z czerwonego.

# pik

23.12.2020 15:42

Do #BJ94
Bzdura. Chyba dawno tam nie jechałeś. Od czasu pandemii światła dla pieszych włączają się bez przycisków, co bardzo ogranicza przepływ samochodów. Zrezygnowałem z jazdy Wałem, dużo szybciej jest wzdłuż torów, ale i tak wolno. Średnia prędkość z Miedzeszyna na Gocław to 32km\h, a jeżdżę wczesnym rankiem lub nocą.

REKLAMA

# Marian

23.12.2020 15:44

#BJ94 napisał(a) 23.12.2020 09:25
Ja jakoś nie mam większego problemu z jazdą Wałem - światła są dostosowane do prędkości maksymalnej, spokojnie można sobie zarzucić tempomat. Największy problem jest z patusami piłującymi od świateł do świateł - czasem trzeba zwalniać przed kolejnymi światłami bo oni dopiero ruszają z czerwonego.
Widzę kolega dawno Wałem nie jechał.

# B301

23.12.2020 21:57

Zgadzam się z tym, że światła dla pieszych włączają się bez przycisków i to nie w miejscach skrzyżowań co jeszcze miałoby jakiś sens, ale na odludziu, gdzie można co najwyżej wysiąść z autobusu i iść na spacer nad Wisłę bo nic innego tam nie ma. Jeżdżę niestety często i faktycznie nie da się przejechać na zielonej fali. Właściwie to stoi się na każdych światłach. Może to ma zniechęcić do korzystania z tej jezdni?

# Barnaba46

25.12.2020 12:30

Im większe prędkości dopuszczalen tym więc roboty ma http://radomautopomoc.pl i tyle w temacie

REKLAMA

# Bezsens

26.12.2020 00:07

Dezinformujące jest oznaczenie zjazdu do Wawra na wał po czym na drogowskazach zostaje Praga Południe i Puławy. Skąd jadący spoza Wawra ma wiedzieć gdzie znika Wawer???

# czasko

30.12.2020 15:44

Idiotyczny jest zjazd z Wału od strony Centrum na autostradę w stronę Terespola. Zamiast zbudować bezkolizyjną estakadę, zafundowali nam światła. Korki przy wjeździe murowane, podobnie jak przy wjeździe z Wału na Trasę Siekierkowską w stronę Płowieckiej.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA