Mieszkańcy sprzeciwiają się propozycjom ZTM [LIST]
21 czerwca 2022
Lada dzień dowiemy się, jak białołęckie autobusy będą kursować po otwarciu metra na Bródnie. Mieszkańcy osiedla Viking II ostro krytykują pomysły Zarządu Transportu Miejskiego.
W związku z konsultacjami w sprawie zmian w komunikacji związanych z otwarciem kolejnych stacji drugiej linii metra wysłaliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego petycję podpisaną przez wielu mieszkańców osiedla Viking II. Podobne petycje wysłali mieszkańcy osiedli Viking I i II oraz okolic Ostródzkiej, w sumie kilkaset osób.
REKLAMA
Pasażerowie bronią 132
Rejony obsługiwane przez Warszawski Transport Publiczny są tu zamieszkałe przez tysiące mieszkańców. Wobec budowy kolejnych osiedli mieszkaniowych ta liczba ciągle i szybko rośnie.
W związku z tym przedstawiona przez ZTM propozycja dotycząca zmian obsługi linii wschodniej Białołęki - trasy autobusów 132 i 134 - budzi nasze zastrzeżenia i protest.Zamiar zmiany trasy linii 132, która dowozi mieszkańców wschodniej Białołęki trasą S8 do licznych lokalizacji w Warszawie, uważamy za całkowicie nieuzasadniony i stanowczo przeciwko temu protestujemy. Po zmianie trasy linii 134, linia 132 powinna nadal kursować na drugi brzeg Wisły dotychczasową trasą, czyli m.in. Ostródzką. Do tego częściej, a nie być łączona z linią E-9, czyli de facto dla mieszkańców Ostródzkiej zlikwidowana.
Linia ta służy dotarciu wielu mieszkańców naszej części miasta (w tym uczniom i uczennicom!) do stacji metra Marymont i do innych lokalizacji na Żoliborzu i Bielanach. Dojazd do szkół na Żoliborzu i Bielanach zajmuje młodzieży około półtorej godziny w obie strony. Po proponowanej zmianie tras linii 132 i 134, czas jazdy w obie strony wydłuży się o co najmniej pół godziny. Co nie mniej ważne, linie 132 i 134 zapewniają obecnie wielu mieszkańcom wschodniej Białołęki połączenia przesiadkowe z liniami tramwajowymi i z Szybką Koleją Miejską na przystankach Toruńska, PKP Toruńska i Żerań FSO.
REKLAMA
Jak pojedzie 134?
Projektowana zmiana tras autobusów linii 132 i 134 spowoduje, że tysiące mieszkańców domów przy Ostródzkiej zostanie pozbawionych jakiegokolwiek dogodnego połączenia z północną częścią lewobrzeżnej Warszawy. Przykładowo mieszkańcy naszego osiedla do najbliższego przystanku dającego połączenie z Żoliborzem, Bielanami i z punktami przesiadkowymi po drodze, będą mieli co najmniej kilometr zamiast obecnych 50-200 metrów. Mieszkańcy wielu innych domów przy Ostródzkiej będą w jeszcze gorszej sytuacji.
Zmiana trasy autobusów linii 134 - przekierowanie jej do otwartej wkrótce stacji metra Kondratowicza - uważamy za rozsądne i zasadne. Kwestią do dyskusji jest to, czy linia 134 powinna funkcjonować w pętli, czyli czy na Białołękę powinna wracać inną trasą niż ta, z której z Białołęki wyjeżdża.
Nasze zastrzeżenia wzbudza też proponowana częstotliwość kursowania autobusów 134 co 15 minut w szczycie i co pół godziny poza nim. Biorąc pod uwagę liczbę pasażerów, jaką autobusy tej linii miałyby dowozić do stacji metra, powinny kursować nie rzadziej, niż co 10 minut w szczycie.
Zarząd Osiedla Viking II
.