REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

"Metro za miliardy wolniejsze niż tramwaj". Trzecia linia to pomyłka
REKLAMA

Na stacji Stadion Narodowy pasażerów jadących z Gocławia do Śródmieścia czeka przymusowa przesiadka.
źródło: MW


"Metro za miliardy wolniejsze niż tramwaj". Trzecia linia to pomyłka

Upór ratusza, by zbudować metro jadące z Gocławia wielkim łukiem i zmusić pasażerów do dodatkowej przesiadki na Stadionie, jest zadziwiający i niezrozumiały.

REKLAMA

Najbardziej idiotyczna trasa metra na świecie. Cel: 2021
Najbardziej idiotyczna trasa metra na świecie. Cel: 2021 Kontrowersyjny odcinek II linii ma już wykonawcę i datę zakończenia budowy. Wbrew wszelkiej logice ratusz chwali się "dobrze ulokowanymi stacjami".
czytaj
Choć mamy środek kryzysu gospodarczego, w czwartek 18 marca warszawscy radni mają przyznać 41 mln zł na badania gruntu dla odcinka metra łączącego Gocław, rondo Wiatraczna i Stadion. To kwota pozwalająca na budowę np. podstawówki, która zostanie bezpowrotnie stracona.



REKLAMA

Absurdalne metro w Warszawie

- Proponowana przez ratusz linia metra z Gocławia jest 10 razy droższa, niż odłożony przez miasto, ale wyczekiwany od lat przez mieszkańców tramwaj na Gocław - pisze stowarzyszenie Miasto Jest Nasze. - To jednak nie wszystko: tramwajem będziemy w centrum dużo szybciej, niż metrem. To wszystko przez to, że aktualny przebieg zakłada bardzo niewygodną przesiadkę na stacji Stadion, na której linia M3 będzie kończyć bieg.

Aktywiści MJN zwrócili się do radnych Warszawy, aby powstrzymali decyzję prezydenta i nie marnowali pieniędzy podatników na jakiekolwiek wydatki związane z linią, której przebieg jest fatalny.

Dziś mieszkańcy Gocławia dojeżdżają do ścisłego centrum autobusami 507, jadącymi najkrótszą możliwą drogą: przez Bora-Komorowskiego, Saską i most Poniatowskiego. Po otwarciu metra połączenie to zostanie z pewnością zlikwidowane, a wolne pojazdy trafią w inne części miasta. W zamian mieszkańcy Gocławia będą musieli korzystać z metra, które z zasady nie sprawdza się na tak krótkich trasach (konieczność dostania się głęboko pod ziemię i przejścia przez bramki sprawiają, że jadący tym samym odcinkiem tramwaj jest szybszy). Po dostaniu się na peron przy Bora-Komorowskiego wyruszą w wycieczkę dookoła dzielnicy, odwiedzając rondo Wiatraczna i Dworzec Wschodni, a następnie dojadą na Stadion, gdzie konieczna będzie przesiadka. Po wyjściu z pociągu pasażerowie będą musieli wejść na poziom -1, a następnie wrócić na -2 na odpowiednim peronie i poczekać na inny pociąg, który zabierze ich do Śródmieścia.



REKLAMA

O co w tym chodzi?

Gdyby ratusz chciał poprawić dojazd z Gocławia do centrum w ciągu najbliższych 2-3 lat, mógłby znaleźć wolne autobusy przegubowe do zwiększenia częstotliwości E-1 i przedłużenia linii do centrum. W nieco dłuższej perspektywie Gocław mógłby dostać tramwaj. To koszt rzędu 200 mln zł, ale czas dojazdu na rondo Dmowskiego skróciłby się do 18 minut.

Urzędnicy chcą jednak za wszelką cenę wykorzystać drugi peron stacji Stadion, zbudowanej za gigantyczną kwotę ok. 300 mln zł. Czyżby chodziło o obawę przed oskarżeniem o niegospodarność, a także o utratę unijnej dotacji na odcinek z Dworca Wileńskiego do ronda Daszyńskiego? Jeśli niewykorzystywany peron będzie dalej stał pusty, wątpliwości co do sensu jego budowy będą narastać. A nikt w ratuszu nie przyzna, że zamiast zwykłej stacji z wygodną przesiadką do SKM zbudował "pałac" za 300 mln zł i wziął pieniądze z Unii bez żadnego racjonalnego powodu.

(dg)



REKLAMA


  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij







17.03.2021 15:32 #Grupinski
Tramwaj z Goclawia pod Rotunde w 18min? BUHAHAHA ;)))
Kto te brednie wypisuje???
17.03.2021 16:22 #Mishka
Białołęka się rozrasta, osiedle na osiedlu - czy nie mogliby pociągnąć mostem równolegle z tramwajem linii metra z Młocin przez Tarchomin, Nowodwory, aż do Winnicy? tam naprawdę mieszka dużo ludzi, nad tym raczej mogliby się pochylić
17.03.2021 17:00 #marcin_f
Bezsensownie zaprojektowano stację (M) Stadion Narodowy jako styczną 2 linii, ale bez możliwości bezpośredniej przesiadki drzwi w drzwi, a teraz z uporem osła brnie się w bezsensowne projekty linii koniecznie wykorzystującej tę stację w istniejącej formie. Równie bezsensowne jest upieranie się przy nieistniejącej stacji (M) pl. Konstytucji jako przesiadkowej, gdy nie wiadomo, jak ją budować bez wyłączenia z eksploatacji na dobrych kilka lat odcinka Politechnika - Wilanowska i czy w ogóle będzie ona budowana.
17.03.2021 20:55 #oleksy2345
cóż,
bo zamiast jechać w miarę prostą drogą i łączyć szybko się z innymi liniami (których nie ma)
to nasze metro wije się jak wąż, bo trzeba przez wszystkie osiedla przejechać, bo jest jedna linia, bo jest taniej i koło się zamyka.
Bogate miasta mają siatkę linii,
zazwyczaj praktycznie prosto lecących i jak potrzebujesz odbić to zmieniasz linie (kłaniają się poprawnie zrobione przesiadki).
17.03.2021 21:06 #Poldek
Tarchomin rozrasta się w szybkim tempie a komunikacja jest coraz gorsza zlikwidowane autobusy a same tramwaje zatloczone to nie dziwne że ludzie jezdza samochodami przez most i samochody zostają na Mlocinach a sami wsiadają w metro w dalszą drogę, chyba nikt z Wlodarzy miasta nie jezdzil w godzinach porannych i popoludniowych, to nie widzi ile ludzi korzysta juz a ile będzie korzystać jak oddane zostaną nowe bloki do zamieszkania.
17.03.2021 22:50 #Realista
Wciąż nie potrafię zrozumieć dlaczego wybudowano drugi peron na stacji Stadion. Na całym świecie metro wykorzystuje jeden peron dla różnych linii. Istnieje coś takiego jak rozjazdy i zwrotnice. Chyba jednak teza o generowaniu kosztów jest prawdziwa.
18.03.2021 05:04 #Rafał Wodzicki
Cieszę się, że to o czym piszę jako jedyny od lat wreszcie dotarło. Żeby tylko nie było za późno. Moje opracowania na temat metra i tramwaju są na moich blogach (Grochów nie Praga-Pd. i Eksploatyka-Terotechnika.Pisałem tam o Białołęce też. @Grochow.Praga
18.03.2021 08:01 #Marek Lech
Podziwiam konsekwentne działanie p. Dominika (dg) w staraniach o metro na Białołękę. Pamiętam, jak przed podjęciem decyzji o metrze na Bródno przekonywał, że to zły kierunek, powinno iść prosto, oczywiście na Białołękę. Później martwił się, że mieszkańcy Targówka nie będą korzystać z metra, bo to zbyt blisko do centrum. Była też troska o mieszkańców Targówka i Bródna, którym groził "zalew" samochodów z Białołęki. Obecna decyzja o metrze na Gocław jest źródłem troski, że tamtejsi mieszkańcy będą jeździć wolniej metrem niż tramwajem. Pan Dominik dał też tekst o konieczności połączenia Tarchomina z Wolą.
Cel jest słuszny. Metro z Tarchomina do centrum jest niewątpliwie potrzebne. Ale metoda działania jest zła. Przede wszystkim dlatego, że całkowicie nieskuteczna. Obrzydzanie metra w innych rejonach nikogo nie przekona. Metro na Targówku jest wykorzystywane dość dobrze. Bródno czeka na dokończenie budowy w utęsknieniem. Gocław też się chętnie przesiądzie z autobusów. Po prostu linii metra potrzeba jeszcze kilka. I zamiast zwalczać przebieg linii trzeciej, należy starać się o czwartą.
Pozdrawiam
18.03.2021 08:24 #podatNIKT
#Marek Lech napisał(a) 18.03.2021 08:01

Podziwiam konsekwentne działanie p. Dominika (dg) w staraniach o metro na Białołękę. Pamiętam, jak przed podjęciem decyzji o metrze na Bródno przekonywał, że to zły kierunek, powinno iść prosto, oczywiście na Białołękę. Później martwił się, że mieszkańcy Targówka nie będą korzystać z metra, bo to zbyt blisko do centrum. Była też troska o mieszkańców Targówka i Bródna, którym groził "zalew" samochodów z Białołęki. Obecna decyzja o metrze na Gocław jest źródłem troski, że tamtejsi mieszkańcy będą jeździć wolniej metrem niż tramwajem. Pan Dominik dał też tekst o konieczności połączenia Tarchomina z Wolą.
Cel jest słuszny. Metro z Tarchomina do centrum jest niewątpliwie potrzebne. Ale metoda działania jest zła. Przede wszystkim dlatego, że całkowicie nieskuteczna. Obrzydzanie metra w innych rejonach nikogo nie przekona. Metro na Targówku jest wykorzystywane dość dobrze. Bródno czeka na dokończenie budowy w utęsknieniem. Gocław też się chętnie przesiądzie z autobusów. Po prostu linii metra potrzeba jeszcze kilka. I zamiast zwalczać przebieg linii trzeciej, należy starać się o czwartą.
Pozdrawiam
Tu chyba nie chodzi o obrzydzanie metra w innych rejonach. Proszę spojrzeć na schemat metra. Tak nie buduje się podziemnej kolei. Na Bródnie z Rembielińskiej metro jedzie nie w stronę centrum, tylko w przeciwnym kierunku, dopiero na Zaciszu zaczyna zawracać. To powoduje, że tramwaj z Rembielińskiej jest wygodniejszy i równie szybki. Zalew samochodów będzie na 100%. Gdyby posłuchano głosów rozsądku i ostatnią stację zrobiono przy Trasie Toruńskiej i tam węzeł a la Młociny - byłoby prawie doskonale. Na mapce Gocławia to samo, zamiast jechać do centrum, to jedzie gdzieś w bok, a potem zawijasami przez Dworzec Wschodni (po co?) do przesiadki na Stadionie. Ratusz Warszawy po raz kolejny pokazuje, że kompletnie nie radzi sobie z planowaniem rozsądnych tras metra i marnuje kupę kasy na budowę i droższą eksploatację.
24.03.2021 23:33 #edek
Trzaskowski nie brnij w te chore pomysły metra na około. Nie ulegaj naciskom deweloperów.
Tym metrem być może zyskasz głosy okolicznych mieszkańców ale stracisz głosy reszty Warszawy.
A jak już chcecie wykorzystać drugi peron stacji stadion to można podciągnąć linię max do Dw. Wschodniego z wygodną przesiadką i ew. z opcją przedłużenia w przyszłości.
3 linię metra trzeba budować od centrum w kierunku peryferii miasta.
REKLAMA
25.03.2021 11:16 #mgr inż.
#edek napisał(a) 24.03.2021 23:33

A jak już chcecie wykorzystać drugi peron stacji stadion to można podciągnąć linię max do Dw. Wschodniego z wygodną przesiadką i ew. z opcją przedłużenia w przyszłości.
Do Wschodniego ze Stadionu to jeżdżą pociągi - faktem jest że niby stacje metra i kolei są koło siebie , ale nachodzić się trzeba - projektanci nie przewidzieli że ktoś tam zapragnie przesiadać się z metra na pociąg.
No chyba że ze Wschodniego metro miałoby pojechać do Marek...

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA


więcej


REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA