REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Kupujesz bilet w aplikacji? Nowy system to absurd
REKLAMA

źródło: WTP


Kupujesz bilet w aplikacji? Nowy system to absurd

Kupione przez aplikacje bilety komunikacji miejskiej trzeba teraz kasować. W praktyce oznacza to wyścig z czasem, przepychanie i trochę gimnastyki.

REKLAMA

Do 1 kwietnia bilety kupowane za pośrednictwem aplikacji Jak Dojadę, MoBilet czy SkyCash były od razu skasowane. 2 kwietnia Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził nowe zasady, oficjalnie mające umożliwić... zakup biletu na zapas.



REKLAMA

Bilety z aplikacji w Warszawie

Skasowanie biletu z aplikacji następuje przez zeskanowanie kodu QR. W metrze umieszczono je przy windach i bramkach, ale w autobusach naklejki wiszą... pod dachem. ZTM twierdzi, że kod można zeskanować nawet z odległości 3 metrów, ale publikowane w mediach społecznościowych komentarze pasażerów są miażdżące dla nowego systemu.

- Już sobie usiadłam jak panisko święte, a tu wstań i szukaj po tramwaju kodu QR z siatuniami wypełnionymi dobrami wszelakimi - pisze pani Katarzyna. - Udało mi się znaleźć kod QR. Och, jak przezabawnie było, gdy wstałam z tymi siatami i komórką, próbując wycelować w kod... a tu nagle: światło czerwone i wielkie hamujące cielsko tramwaju. Nic to! Równowagę trzeba ćwiczyć! Prawie się wy... wykopyrtkowałam. Ja, siaty, komórka.

- Kody są wysoko, zamiast być na poziomie oczu - dodaje pan Jakub. - Po drugie, po kliknięciu swojego biletu masz kilka sekund na zeskanowanie kodu. Jeśli się nie wyrobisz - aplikacja blokuje się na 5 minut. Mnie się za pierwszym razem nie udało od razu i musiałem w stresie czekać. aż się odblokuje. Nie każdy może mieć tyle szczęścia, a już szczególnie osoby gorzej posługujące się telefonami.



REKLAMA

ZTM: system dobry, pasażerowie źli

- Naklejki w pojazdach są umieszczone w górnej części, żeby z jednej strony zapewnić dobry do nich dostęp (na poziomie kasownika mogłyby być zasłonięte), a z drugiej strony zabezpieczyć przed niepowołanym działaniem osób trzecich - odpowiada Zarząd Transportu Miejskiego.

Po co wprowadzona została zmiana? ZTM upiera się, że chodzi o wygodę pasażerów, którzy mogą teraz kupować na smartfonie bilety na zapas. W rzeczywistości prawie nikt nie zgłaszał takiej potrzeby. Najprawdopodobniej o wprowadzenie obowiązku kasowania biletów poprosili kontrolerzy, mający problemy z pasażerami kupującymi bilety dopiero na ich widok. W autobusach i tramwajach zdarzały się sytuacje, że pasażer płacił za przejazd, gdy widział stojących na przystanku, umundurowanych kontrolerów.

(dg)



REKLAMA


  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij







08.04.2021 09:20 #pasazer
ZTM to stan umysłu...
08.04.2021 10:56 #PB99
Pasażerowie ? Widziałem kilka razy "cwaniaka" wsiadał do 504 na placu Zawiszy - odpalał komórkę i spokojnie czekał - zazwyczaj do Uniwersytetu medycznego nie musiał "kupować" biletu ... jechał na koszt innych ... "głupio uczciwych" kupujących bilety okresowe. obowiązek kasowania jest bardzo dobrym pomysłem
09.04.2021 10:17 #jelonki81
Dla mnie to zły sposób z kodem QR gdzie mam 10 sekund aby zeskanowac, jak się nie uda to blokada na 5 minut.
09.04.2021 15:49 #pasażer klikający
Dlaczego nie można aktywować biletu samodzielnie przed wejściem do pojazdu tak jak np. w Kolejach Mazowieckich ?
12.04.2021 11:47 #Gsudu
#pasazer klikający - żeby mieli 5 minut kiedy moga wlepiać ludziom kary. To tak trochę jak i koleje mazowieckie gdzie za kupienie biletu u kierownika dopłacasz drugie tyle "bo mogłeś kupić w kasie". Ale nie kupisz w kasie gdy pociąg już stoi na peronie i chcesz zdążyć. To nieuczciwe praktyki są.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA