REKLAMA

Wola

drogi »

 

Fragment Wolskiej do zwężenia. Burmistrz chce konsultacji

  21 października 2021

alt='Fragment Wolskiej do zwężenia. Burmistrz chce konsultacji'
źródło: UD Wola

Żeby poszerzyć przystanki obok stacji metra, tramwajarze chcą zlikwidować lewoskręt z Wolskiej w Płocką. Pomysł nie podoba się lokalnym samorządowcom.

REKLAMA

Od kiedy w kwietniu ubiegłego roku otwarto stację metra Płocka, znajdujące się na Wolskiej przystanki tramwajowe stały się z dnia na dzień jednymi z najruchliwszych na Woli. Tramwaje Warszawskie zdecydowały, że należy je poszerzyć, dopasowując wymiary tzw. peronów do większej liczby pasażerów. Przebudowa będzie oznaczać likwidację lewoskrętu z Wolskiej w Płocką.

Burmistrz chce konsultacji

- Platformy są niestandardowo wąskie, a pełnią funkcję przesiadkową do metra - przyznaje burmistrz Krzysztof Strzałkowski. - Ruch pieszy jest tu zatem ogromny, więc z punktu widzenia bezpieczeństwa poszerzenie peronów wydaje się dobrym ruchem. Szkoda tylko, że decyzja zapadła bez konsultacji z samorządem dzielnicy i mieszkańcami okolicy. Należałoby się zastanowić, jaką funkcję w przyszłości ma pełnić Wolska. Czy rolę przelotówki przez miasto bez możliwości zawracania i skrętu w lewo, czy raczej ma ona służyć lokalnemu ruchowi? Już teraz ukształtowanie Wolskiej zachęca kierowców do szybszej jazdy, co przekłada się na zmniejszenie bezpieczeństwa i hałas w tym rejonie.

- Mieszkańcy i ich przedstawiciele w radzie dzielnicy zostali wykluczeni z procesu decyzyjnego - dodaje radny Kamil Giemza. - To zaprzeczenie idei samorządności. Zachowanie lewoskrętu w Płocką wydaje się jak najbardziej uzasadnione.

Wstąp do księgarni

Zmarnowana okazja

Jeszcze wiosną ubiegłego roku przy skrzyżowaniu Wolskiej z Płocką znajdował się plac budowy stacji metra. Choć od wielu lat było wiadomo, że jej otwarcie będzie oznaczać znaczne zwiększenie ruchu na sąsiednich przystankach, urzędnicy nie przebudowali skrzyżowania i nie poszerzyli peronów tramwajowych. Tymczasem Wolska jest tak szeroka, że z powodzeniem zmieściłyby się na niej i istniejące pasy ruchu, i torowisko z przystankami, i droga rowerowa, której mieszkańcy nie mogą doczekać się od lat. Inwestycja wymagałaby jednak przesunięcia torów, na co na razie nie można liczyć.

Tramwajarze zamierzają zrekompensować kierowcom lewoskręt w Płocką budując zawrotkę przy Sokołowskiej. Ponieważ będzie ona wyposażona w sygnalizację świetlną, koszt budowy może być bardzo wysoki. Dlaczego nie przebudowano okolicy przy okazji budowy metra, organizując od razu węzeł przesiadkowy?

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (3)

# no to macie

22.10.2021 05:26

PO to zaprzeczenie obywatelskości.

# Adam22

24.10.2021 21:03

Wolscy radni już dawno temu udowodnili, że nie warto z nimi niczego konsultować- to przez ich sabotaż Obozowa wygląda jak wygląda, a Górczewska za Prymasa Tysiąclecia to ciągle betonowa pustynia

# pustak

23.12.2021 20:14

Jestem za. To nie jest autostrada dla Bemowa.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy