REKLAMA

Bemowo

Inwestycje

 

Zmiany na Połczyńskiej. Drogi rowerowe i łatwiejszy skręt w Dźwigową

  20 lipca 2017

alt='Zmiany na Połczyńskiej. Drogi rowerowe i łatwiejszy skręt w Dźwigową'
źródło: ZDM

Jelonki wreszcie zyskają wygodne, bezpieczne połączenie rowerowe z centrum Warszawy. Trwa przetarg na budowę nowej drogi na jednośladów.

REKLAMA

W tym miesiącu po północnej stronie Połczyńskiej, na odcinku od Powstańców Śląskich do Szeligowskiej, rozpoczęły się pracę nad nową drogą rowerową, która powstaje dzięki głosom ponad 1900 mieszkańców, oddanym... trzy lata temu. Zgodnie z zasadami budżetu partycypacyjnego pierwotnym terminem zakończenia prac był grudzień roku 2015. Ogłaszane przez urząd dzielnicy przetargi były wielokrotnie unieważniane z powodu braku ofert lub przekroczenia budżetu, a 360 tys. zł - przerzucane z roku na rok. Wreszcie się udało. Wykonawca jest już na placu budowy i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace zakończą się w grudniu.

To dopiero początek

Droga po północnej stronie Połczyńskiej będzie służyć przede wszystkim do jazdy po Jelonkach. Połączenie z Wolą i centrum Warszawy zapewni droga, która powstanie po południowej stronie ulicy. Zarząd Dróg Miejskich ma już gotowy projekt, a do 1 sierpnia czeka na oferty od firm, które zechciałyby zająć się budową. Nowa droga rozpocznie się na skrzyżowaniu Połczyńskiej z Powstańców Śląskich i Dźwigową, "wchłonie" istniejący odcinek na Wolskiej (na wysokości cmentarza Powstańców) i dotrze do Ordona, gdzie połączy się z trasą prowadzącą prosto do ścisłego centrum miasta.

Na całym odcinku od Powstańców Śląskich do Ordona czeka nas także wymiana chodników na betonowe płyty o wymiarach 50x50 cm oraz remont zatok autobusowych.

Kup bilet

Zmiany też na jezdniach

Skoro na Połczyńskiej prowadzone będą prace, drogowcy chcą wykorzystać tę okazję do upłynnienia ruchu kołowego. Skrzyżowanie z Powstańców Śląskich i Dźwigową zostanie przemodelowane tak, by jadący od strony Woli do Ursusa mieli do skrętu w lewo całe dwa pasy ruchu. Powstanie także wydzielone prawoskręt od strony Ożarowa do Ursusa i przejazdy rowerowe, zaś azyle dla pieszych zostaną poszerzone. Sygnalizacja świetlna zostanie skoordynowana z sąsiednimi skrzyżowaniami.

Jeśli uda się wybrać wykonawcę w pierwszym przetargu, prace na Połczyńskiej powinny zakończyć się w tym roku. Na przyszły rok ZDM zaplanował budowę drogi rowerowej po południowej stronie ulicy na odcinku od Powstańców Śląskich do Gierdziejewskiego.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# gosc

21.07.2017 15:07

Remont skrzyżowania, które w głównej mierze odciąża zamkniętą Górczewską. To jest to co my kierowcy lubimy najbardziej :-)

# robson82

23.07.2017 23:08

dalej uważam że drogi rowerowe są bez sensu bo prostu ludzie i tak jeżdżą ulicą.....

# mccp8

24.07.2017 09:14

Faktycznie jest kilku troglodytów co pomimo ścieżki rowerowej jeżdżą ulicą, ale większość rowerzystów porusza się własnie ścieżkami. Dlaczego? To banalnie proste - na jezdni samochody zazwyczaj poruszają się z większą prędkością niż dopuszczalna i jest po prostu niebezpiecznie.

REKLAMA

# Orti

25.07.2017 14:34

Dwie ścieżki rowerowe na Połczyńskiej a chodniki 1,5 metra szerokości to jakiś absurd. W kraju w którym od września po marca rowerami praktycznie się nie jeździ (o smogu nie wspomnę). To taki Miś na miarę naszych czasów :)

# Badzio

27.07.2017 15:04

#robson82 napisał(a) 23.07.2017 23:08
dalej uważam że drogi rowerowe są bez sensu bo prostu ludzie i tak jeżdżą ulicą.....
To fakt, gdyż ścieżki rowerowe nieraz są projektowane do jazdy z prędkością koło 7 km/h, a rowerzysta, który traktuje rower jako codzienny środek transportu porusza się z prędkością przekraczającą 20km/h (taka jest moja średnia prędkość na odcinku 10km).
Dla ludzi takich jak ja lepszym rozwiązaniem jest wydzielony pas dla rowerów.
Drugim powodem jeżdżenia po ulicy są zbyt krótkie ścieżki rowerowe - i tutaj przykład właśnie z ulicy Połczyńskiej. Jadąc od strony centrum rowerzysta szanujący przepisy musi - od Ordona jechać ulicą, po czym zjechać na skrzyżowaniu ze Słowińskiego na ścieżkę rowerową (leżącą po drugiej stronie ulicy), by po niespełna 350 metrach znowu włączać się do ruchu na ulicę.
Czy jest mi przyjemnie jechać po ulicy - nie, ale to lepsze niż przejeżdżać co chwilę z jednej strony na drugą (na szczęście coraz rzadziej powstają takie rozwiązania).
Super, że wreszcie powstanie tutaj ścieżka - nawet nie wiecie jak nieprzyjemnym jest jechanie po Połczyńskiej po lewej stronie BUS-pasa.

# Dyabeł

02.08.2017 09:29

#Orti napisał(a) 25.07.2017 14:34
W kraju w którym od września po marca rowerami praktycznie się nie jeździ
A cóż to za kraj? Bo na pewno nie Polska.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA