REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

Zgasło zielone dla S7. Trasa opóźniona

  18 stycznia 2019

alt='Zgasło zielone dla S7. Trasa opóźniona'

Złe wieści dla tych mieszkańców, którzy liczą na szybką budowę nowej wylotówki na Gdańsk.

REKLAMA

W ubiegłym miesiącu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że najlepszą ofertę złożyła w przetargu warszawska firma TPF. W środę 16 stycznia postępowanie zostało jednak unieważnione, ponieważ zwycięzca odmówił podpisania umowy a druga w kolejności oferta była droższa o 2,15 mln zł.

- Zamawiający po przeanalizowaniu możliwości i celowości zwiększenia tej kwoty do ceny oferty najkorzystniejszej postanowił unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia - czytamy w dokumencie.

Powtórka przetargu oznacza ponowne poszukiwanie projektanta i kilkumiesięczne opóźnienie w pracach nad trasą.

Którędy?

Planowany odcinek S7 będzie mieć prawie 13 km długości i w początkowej części przebiegać po istniejącym śladzie Kolejowej w Łomiankach. Następnie droga odbije na południe w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie pobiegnie po nasypie. Dalej samochody pojadą między Kampinoskim Parkiem Narodowym a cmentarzem Północnym. W pobliżu południowego skraju nekropolii powstanie tzw. węzeł zespolony "Wólka Węglowa/Janickiego". Przez gęsto zaludnione tereny Chomiczówki i Bemowa trasa poprowadzona zostanie dwoma tunelami, podobnymi do tego pod Centrum Nauki Kopernik. Tunel bielański będzie mieć długość kilometra, natomiast bemowski - o 100 m więcej.

Pomiędzy tunelami powstanie węzeł drogowy, łączący S7 z przedłużonymi ulicami Żołnierzy Wyklętych i Maczka. Planowany aktualnie odcinek zakończy się wielkim węzłem z trasą S8 (Obrońców Grodna). Wzdłuż całej długości trasy zbudowane zostaną oczywiście również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie, uniemożliwiające wejście na jezdnię np. dzikom i łosiom.

Kup bilet

Cel: 2024

W kwietniu dla trasy S7 wydana została tzw. decyzja środowiskowa, uznawana za najtrudniejszy do zdobycia dokument przy inwestycjach drogowych. Póki co jest jeszcze za wcześnie, by powiedzieć, jak będzie wyglądać zagospodarowanie terenu nad tunelami. Według zapowiedzi GDDKiA będzie to zieleń, ale konkrety poznamy dopiero na etapie prac nad projektem.

Harmonogram zakłada podpisanie umowy na projekt i budowę najpóźniej w grudniu przyszłego roku. Prace budowlane mogłyby być prowadzone w latach 2022-2024. Szacunkowy koszt inwestycji to 1,7 mld zł.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (23)

# Rozum

18.01.2019 20:07

Przydałoby się napisać jaką karę zapłaci zwycięzca za odmowę podpisania kontraktu.

# Sebastian Tyszczuk

19.01.2019 11:30

Jaką karę. Wykonawca broni tyłka GDDKiA. Za dni parę GDOŚ wyda decyzję dotycząca decyzji środowiskowej, jeśli decyzja zostanie uchylona wszystko będzie jasne. GDDKiA chciała podpisywać umowy realizacyjne nie posiadając prawomocnej decyzji środowiskowej - to byłby skandal nad skandale. Kwalifikowałoby się dla NiK i CBA. Teraz wina za niepodpisanie spada na "wykonawcę". Tak się kończą działania na zasadzie faktów dokonanych. Wykonawca nie zaryzykuje podpisania umowy na realizacje inwestycji, która nie posiada i może nigdy nie uzyskać decyzji środowiskowej, albo uzyska za 2-3 lata? Za kilka dni dowiemy się, czy mam rację.

# qvertz

19.01.2019 16:42

Zakończenie tej inwestycji węzłem przy trasie S-8 to gorzej niż zbrodnia - to błąd! Ogromna rzeka pojazdów będzie usiłowała za wszelką cenę dostać się w kierunku Centrum (i w drugą stronę). Jedyna "szybka" droga stamtąd to włączenie się do ruchu w Aleję Prymasa Tysiąclecia. Nie trzeba być prorokiem, by stwierdzić, że ta ważna miejska arteria całkowicie się zatka przy dzisiejszym oraz prognozowanym natężeniu ruchu. Można było zrobić planowany odcinek miejski S-7 do "mordoru" i "Okęcia", ale z jakiegoś niezrozumiałego powodu decyzję o wpisaniu tej jakże potrzebnej inwestycji w Warszawie do tzw. wieloletniej perspektywy finansowej odłożono przynajmniej do 2045 roku. I nie znaczy to, że zaraz potem ktoś da zielone światło na jej dokończenie. Chyba, że pójdzie po rozum do głowy, widząc efekty tak rozumianej dzisiaj strategii budowy S-7 w Warszawie. Lepiej wspierać lgbt, wyjdzie taniej i łatwiej.

REKLAMA

# Nicki

19.01.2019 23:14

to jest Polska; toż to okazja za 2 mln zł przyspieszyć prace o kilka mcy! może ktoś z Państwa - mieszkańców Bielan wspomoże GDDKiA bo szkoda czasu na czekanie! Jak tamten odmówił to niech płąci karę

# matka_85

20.01.2019 10:00

Nie chcemy zwiększonego ruchu na Bielanach. Nie chcemy wtłaczania samochodów do miasta przez Bielany. Nie chcemy stymulowania ruchu samochodowego w mieście. Mamy dość wypadków, smogu i hałasu.

# wertus

20.01.2019 19:45

nikt nie chce tej trasy
won poza miasto , dalekoooooooooo

REKLAMA

# Marek77

20.01.2019 23:32

Przydaloby sie nowe podejscie do tej wylotowki i dopisanie starego wariantu III czyli za gora smieciowa na Bemowie i wzdluz starej bocznicy kolejowej..to byl jedyny wariant ktory nie pompował ruchu przez Bielany i Bemowo i prowadzil przez niiskozurbanizowane tereny...wystarczy nam juz przyjezdnych z Tarchomina i Nowodworow przez Most Północny :(

# łoś

21.01.2019 10:43

#Marek77 napisał(a) 20.01.2019 23:32
Przydaloby sie nowe podejscie do tej wylotowki i dopisanie starego wariantu III czyli za gora smieciowa na Bemowie i wzdluz starej bocznicy kolejowej..
NIEDASIE - rezerwat Łosiowe Błoto , strzelnica wojskowa i ogródki działkowe.
A może lepiej powrócić do wariantu wzdłuż Maczka ?

# Chris

21.01.2019 17:41

W pełni się zgadzam z qvertz ten wariant jest po prostu głupotą a zatruje nam tu życie niestety
#qvertz napisał(a) 19.01.2019 16:42
Zakończenie tej inwestycji węzłem przy trasie S-8 to gorzej niż zbrodnia - to błąd! Ogromna rzeka pojazdów będzie usiłowała za wszelką cenę dostać się w kierunku Centrum (i w drugą stronę). Jedyna "szybka" droga stamtąd to włączenie się do ruchu w Aleję Prymasa Tysiąclecia. Nie trzeba być prorokiem, by stwierdzić, że ta ważna miejska arteria całkowicie się zatka przy dzisiejszym oraz prognozowanym natężeniu ruchu. Można było zrobić planowany odcinek miejski S-7 do "mordoru" i "Okęcia", ale z jakiegoś niezrozumiałego powodu decyzję o wpisaniu tej jakże potrzebnej inwestycji w Warszawie do tzw. wieloletniej perspektywy finansowej odłożono przynajmniej do 2045 roku. I nie znaczy to, że zaraz potem ktoś da zielone światło na jej dokończenie. Chyba, że pójdzie po rozum do głowy, widząc efekty tak rozumianej dzisiaj strategii budowy S-7 w Warszawie. Lepiej wspierać lgbt, wyjdzie taniej i łatwiej.

REKLAMA

# chomik

22.01.2019 01:01

Całe Łomianki i pół Izabelina jeździ teraz przez środek Bielan, korkując do reszty nieprzystosowane do takiego ruchu ulice a Wy tu płaczecie o "zatruwaniu życia" przez S7. Właśnie po wybudowaniu wylotówki dzielnica wreszcie odetchnie.

# Chris

22.01.2019 20:52

Nie łudź się że Bielany odetchną, podwarszawscy będa omijać korek do S8 przy Orlich Gniazd przez Bielany. Do tego np Arkuszowa czy wólczynska nie odkorkuje się na pewno bo w realnych planach nie ma budowy drogi obwodowej ul. Janickiego do wezła S7 (wolczynska/janickiego) Popatrz na plany i budżety, może Pietruczuk kiedyś obiecał, ale obiecać to nie grzech ;)
#chomik napisał(a) 22.01.2019 01:01
Całe Łomianki i pół Izabelina jeździ teraz przez środek Bielan, korkując do reszty nieprzystosowane do takiego ruchu ulice a Wy tu płaczecie o "zatruwaniu życia" przez S7. Właśnie po wybudowaniu wylotówki dzielnica wreszcie odetchnie.

# Marek77

25.01.2019 01:15

@łoś: Wariant wzdluż Maczka? Zartujesz sobie ? To wepchniecie trasy pod Chomiczowkę i totalne zatkanie Maczka!! Slyszalem o takich pomyslach ale to sen wariata...lepiej za gora smieciowa, w koncu chyba wazniejsze jest zdrowie ludzi niz jakies ogrodki dzialkowe czy pseudorezerwaty w Lesie Bemowskim..wiadomo ze nie ma idealnego rozwiazania ale chyba najwazniejszy w tym wszystkim jest czlowiek!!

REKLAMA

# derer

25.01.2019 08:53

tak, wzdłuż Maczka najlepiej, idealne połaczenie

# PiS

25.01.2019 13:02

Mąż przedsiębiorczej Jadzi Emilewicz wynajmuje z rządowej wypożyczalni limuzynę za cztery stówy miesięcznie. Rządowy program mieszkań na wynajem kuleje, ale wypożyczalnia samochodów świetnie funkcjonuje. Szkoda tylko, że dla wybranych, ale w życiu nie można mieć wszystkiego ;)

# Marek77

25.01.2019 23:46

@derer: idealne połaczenie...to sarkazm? Chyba po to zeby zablokowac Maczka i dojazd do Trasy AK! Czesc mieszkancow Bemowa o niczym innym nie marzy jak zepchnac trase na Bielany...trzeba bylo sie zastanowic zanim kupiwaliscie mieszkania na Bemowie przy trasie!!

REKLAMA

# lomianki

31.01.2019 13:12

#matka_85 napisał(a) 20.01.2019 10:00
Nie chcemy zwiększonego ruchu na Bielanach. Nie chcemy wtłaczania samochodów do miasta przez Bielany. Nie chcemy stymulowania ruchu samochodowego w mieście. Mamy dość wypadków, smogu i hałasu.

na wieś się przeprowadź jak ci typowo miejskie warunki nie odpowiadają...ja tak zrobiłem i jest super.

# Księżycowy

31.01.2019 14:54

#lomianki napisał(a) 31.01.2019 13:12

na wieś się przeprowadź jak ci typowo miejskie warunki nie odpowiadają...ja tak zrobiłem i jest super.
Też się przeprowadziłem i godzinę stoję w korku, lipa.

# ppelllek

31.01.2019 15:28

#derer napisał(a) 25.01.2019 08:53
tak, wzdłuż Maczka najlepiej, idealne połaczenie
popieram, to idealne rozwiązanie dla wszystkich. Teren wzdłuż Maczka jest bardzo dobry pod tę trasę.

REKLAMA

# Maciek77

01.02.2019 10:34

@ppelllek: nic z tego bemowskie cwaniaczki, taki wariant nie istnieje i nigdy nie był rozpatrywany bo zatkałoby totalnie Maczka ;)

# kasiaek

01.02.2019 14:12

ale tak bedzie, trasa wzdłuż Maczka to dobre rozwiązanie, będziemy o to walczyć
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break