REKLAMA
REKLAMA

"Miejsce samochodów jest na jezdni"

Żelazna do zwężenia. "Miejsce samochodów jest na jezdni"

źródło: ZDM


REKLAMA

Żelazna do zwężenia. "Miejsce samochodów jest na jezdni"

Najwęższy dom na świecie i najwęższe chodniki w mieście - Żelazna od wielu lat czeka na ucywilizowanie.

Całkiem nowe miasto w miejscu mennicy
Całkiem nowe miasto w miejscu mennicy Charakterystyczny budynek mennicy stał na rogu Grzybowskiej i Żelaznej przez 22 lata. Teraz zastąpią go mieszkania, sklepy i restauracje.
czytaj

Jeśli naczelny polski zwolennik "sprywatyzowania wszystkiego" Janusz Korwin-Mikke zechce znów kandydować na prezydenta Warszawy, powinien nakręcić swój spot wyborczy na Żelaznej. Różnica między prywatnym a państwowym jest tam widoczna jak na dłoni. Szklane fasady biurowców i plac budowy apartamentowca sąsiadują z zamkniętymi na cztery spusty kamienicami. Przed nową, prywatną zabudową chodniki są równe i szerokie, na terenie zarządzanym przez warszawskich drogowców - albo krzywe, albo pozastawiane porzuconymi samochodami. Jesienią 2015 Zarząd Dróg Miejskich zrobił mały krok naprzód, remontując chodnik między Chłodną a al. "Solidarności".

Święte krowy rządzą ulicą

- Kierowcy uważają, że mają wyłączne prawo do jezdni, na jezdni każdy im przeszkadza: inni kierowcy, rowerzysta i pieszy, który chce przejść - pisze nasz czytelnik. - Dziwnym trafem nie uznają, że poza jezdnią to oni są gośćmi i zwykłymi wandalami. Zdarza się przeganianie pieszych z chodników klaksonami, żeby umykali jak chłop przed panem.

Dziś Żelazna to królestwo zmotoryzowanych. Choć na jezdni jest jeden pas w każdym kierunku, w godzinach szczytu auta jadą parami, zaś skala nielegalnego parkowania jest niezwykła nawet jak na Warszawę. Mimo dużego ruchu pieszego chodniki mają miejscami albo 1,5 m szerokości, albo tyle, ile zostawią im kierowcy.

Rok temu grupa Wola na 2 koła przygotowała projekt wyznaczenia pasów rowerowych od al. "Solidarności" do Prostej, ale ZDM nie dopuścił go do głosowania mieszkańców. Drogowcy uważają, że na Żelaznej najważniejsze jest odzyskanie miejsca dla pieszych. Dlatego chcą przenieść parkowanie na jezdnię i - tak jak dziś - zachęcać rowerzystów do korzystania z ogólnego pasa ruchu razem z autobusami i samochodami. W tym roku projekt Woli na 2 koła nie został złożony ponownie, ale...

...pojawił się trzeci pomysł

Wśród projektów zgłoszonych do budżetu partycypacyjnego na przyszły rok widnieje "Zmieńmy ulicę Żelazną". Anonimowy autor proponuje przeznaczenie na ucywilizowanie ulicy 330 tys. zł. Samochody miałyby - tak jak w pomyśle ZDM - parkować na jezdni, na przejściu przy Łuckiej zostałby zamontowany azyl a przy niektórych przystankach powstałyby tzw. antyzatoki - poszerzenia chodnika kosztem jezdni, dające więcej miejsca osobom czekającym na autobus. Przy okazji sygnalizacja świetlna zostałaby przeprogramowana tak, by piesi nie musieli wciskać przycisku.

Obecnie projekt jest na etapie weryfikacji. Niezależnie od tego, czy trafi pod głosowanie i czy zostanie wybrany przez mieszkańców, Żelazną czekają w najbliższych latach duże zmiany.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wola

Żelazna do zwężenia. "Miejsce samochodów jest na jezdni"

źródło: Facebook / Wola na 2 koła


Żelazna do zwężenia. "Miejsce samochodów jest na jezdni"







07.04.2017 12:57 #woLaaaa
co za idiota, i bardzo dobrze że jeżdżą parami, ruch odbywa się płynniej, poza tym tam naprawdę można całkiem spokojnie iść chodnikiem, przecież to nie jest bulwar ani deptak
08.04.2017 19:52 #vlad
Ulica jest straszna i trzeba coś z tym zrobić. Byle tylko nie powstała ścieżka rowerowa na chodniku. Najlepiej albo nic, albo pas rowerowy na jezdni.
10.04.2017 13:14 #ŻelaznA
=>vlad
"Byle tylko nie powstała ścieżka rowerowa na chodniku. Najlepiej albo nic, albo pas rowerowy na jezdni."

Dlaczego rowerzyści prawie w ogóle nie biorą pod uwagę możliwości jazdy ulicą? Gdyby WSZYSCY którzy jeżdżą chodnikami, zjechali na jezdnie stanowiliby na tyle dużą grupę, że samochodziarze musieliby liczyć się z nimi zamiast na nich chamsko trąbić.
10.04.2017 13:17 #ŻelaznA
"Przy okazji sygnalizacja świetlna zostałaby przeprogramowana tak, by piesi nie musieli wciskać przycisku."

Czy ktoś jeszcze wierzy w to, że wciskanie przycisków ma jakiś wpływ?! Zapraszam na skrzyżowanie Żelazna - Grzybowska: mimo wciskania ciągle czerwone światło dla pieszych przecinających Żelazną podczas gdy samochody jadące w tych kierunkach mają zielone.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie