REKLAMA
REKLAMA

Bezpieczeństwo

Zbudują ronda na Kadetów. "Uspokoimy ruch"

REKLAMA

Zbudują ronda na Kadetów. "Uspokoimy ruch"

Słaba widoczność na skrzyżowaniach, brak latarń, droga rowerowa z wielką dziurą pośrodku - ważna ulica osiedla Las pilnie wymaga przebudowy.

Obecność szkoły podstawowej i kościoła sprawia, że ulica Kadetów jest bardzo uczęszczana przez najsłabszych uczestników ruchu, którymi są przechodzące przez jezdnię dzieci i seniorzy. Czy są oni bezpieczni? Zdaniem radnego Rafała Czerwonki sytuacja jest na tyle daleka od ideału, że ulicę należy jak najszybciej przebudować. Jako jeden z niebezpiecznych punktów wskazuje skrzyżowanie z Łasaka.

- Z uwagi na wzmożony ruch samochodowy na Kadetów szczególnie ryzykowne jest przechodzenie przez przejście dla pieszych zlokalizowane przy tym skrzyżowaniu, co jest szczególnie istotne z uwagi na bliskie sąsiedztwo szkoły - pisze Czerwonka. - Z kolei skrzyżowanie z Poprawną jest wyprofilowane w taki sposób, że włączenie się do ruchu z Poprawnej w Kadetów w godzinach największego ruchu graniczy z niemożliwością. Tu także na szczególne niebezpieczeństwo narażeni są piesi, z uwagi na bardzo słabą widoczność przejścia.

Radny zwraca także uwagę, że pomiędzy kościołem a Łasaka brakuje odcinka drogi rowerowej, przez co rowerzyści chcący jechać zgodnie z przepisami muszą wykonywać niebezpieczne manewry. Na fragmencie Kadetów między kościołem a Poprawną nie ma nawet oświetlenia. Według Czerwonki cały odcinek ulicy od Sęczkowej do kościoła wymaga pilnej przebudowy.

Zmiany w przyszłym roku

Na czerwcowej sesji Rada Warszawy przyznała Zarządowi Dróg Miejskich 4,46 mln zł na budowę rond na skrzyżowaniach z Łasaka i Poprawną. Na wszystkich ich wlotach powstaną wydłużone trójkątne wyspy z azylami dla pieszych i przejazdami dla rowerzystów. W rejonie skrzyżowań powstaną także brakujące fragmenty chodników i dróg rowerowych.

- Rozwiązania, które wprowadzimy, poprawią bezpieczeństwo przejazdu, uspokoją ruchu i zwiększą czytelność układu skrzyżowania - piszą drogowcy. - Poprawią też przepustowość i płynność ruchu. Rozbudowa skrzyżowań ma ograniczyć liczbę wypadków, przede wszystkim z udziałem pieszych.

ZDM planuje rozpocząć prace projektowe nad rondami w tym roku. Efekty w terenie zobaczymy w przyszłym roku.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer







Ten tekst nie ma jeszcze komentarzy na forum. Twój może być pierwszy...


komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie